Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFsoldaterna
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFsoldaterna »

SirDIFalot, Visst var det du som frågade säcken (?) om hur han tänker med att lira junisarna i SHL?
då svaret blev "gå och titta på j20".

Jag tycker hursom att det var bra och viktigt att du frågade just den frågan, för har velat ställa den själv (kunde inte komma på supportermötet) då jag tycker, det lilla man sett av Vejdemo (för att nämna någon) att han kanske kan förtjäna några fler minuter hit o dit i SHL under denna säsong.
Även om vi har en väldigt ung trupp och det ligger lite i det KG sa om att vi har en väldigt ung trupp och vi är nykomlingar som jag kanske kan köpa. Men sett till nästa säsong måste detta ändras då vi haft en väldigt gedigen juniorsida i flera år. den måste vi ta tillvara på.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

DIFsoldaterna skrev:SirDIFalot, Visst var det du som frågade säcken (?) om hur han tänker med att lira junisarna i SHL?
då svaret blev "gå och titta på j20".

Jag tycker hursom att det var bra och viktigt att du frågade just den frågan, för har velat ställa den själv (kunde inte komma på supportermötet) då jag tycker, det lilla man sett av Vejdemo (för att nämna någon) att han kanske kan förtjäna några fler minuter hit o dit i SHL under denna säsong.
Även om vi har en väldigt ung trupp och det ligger lite i det KG sa om att vi har en väldigt ung trupp och vi är nykomlingar som jag kanske kan köpa. Men sett till nästa säsong måste detta ändras då vi haft en väldigt gedigen juniorsida i flera år. den måste vi ta tillvara på.
Det var jag, ja.

Jag vet inte helt nöjd med det svaret. Att man stänger dörren så bestämt liksom. Nu gällde dessutom frågan spelarna som fått A-lagskontrakt.
Expert.
DIFsoldaterna
Inlägg: 20
Blev medlem: 2015-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFsoldaterna »

SirDIFalot skrev:
DIFsoldaterna skrev:SirDIFalot, Visst var det du som frågade säcken (?) om hur han tänker med att lira junisarna i SHL?
då svaret blev "gå och titta på j20".

Jag tycker hursom att det var bra och viktigt att du frågade just den frågan, för har velat ställa den själv (kunde inte komma på supportermötet) då jag tycker, det lilla man sett av Vejdemo (för att nämna någon) att han kanske kan förtjäna några fler minuter hit o dit i SHL under denna säsong.
Även om vi har en väldigt ung trupp och det ligger lite i det KG sa om att vi har en väldigt ung trupp och vi är nykomlingar som jag kanske kan köpa. Men sett till nästa säsong måste detta ändras då vi haft en väldigt gedigen juniorsida i flera år. den måste vi ta tillvara på.
Det var jag, ja.

Jag vet inte helt nöjd med det svaret. Att man stänger dörren så bestämt liksom. Nu gällde dessutom frågan spelarna som fått A-lagskontrakt.
Nej, jag förstår att du inte var nöjd med det svaret. det var inte jag heller. Hoppas det blir ändring på det framöver
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Expert.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Ska vi inte bojkotta alla resterande matcher??? Låt skitlaget Dif spela inför tomma läktare så vi åker ut, tycker du SirDif att det vore en rättvis lösning??
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Brukar inte gilla Thomas Johansson, eller oftast rättare sagt. Men här har han bra poänger, om Mackan fortsätter att leverera osv är självklart svårt att svara på. Men just hur det sköttes från DIFs sida med supporterträffen är ju rätt så slående.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 654
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Rudi »

Återigen en onyanserad sammanfattning av tvisten, men visst kan jag hålla med Thomas i det han säger.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Raus »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Ska vi inte bojkotta alla resterande matcher??? Låt skitlaget Dif spela inför tomma läktare så vi åker ut, tycker du SirDif att det vore en rättvis lösning??
Snälla? Vad är det för nivå på det här forumet egentligen? Tragiskt att se hur nivån sjunker ytterligare ett par hack för varje år som går.
Kan hålla med om att det var riktigt dåligt förberett hela situationen, att sätta Marcus i heta stolen utan ett manus kändes som en offentlig avrättning stundtals. O andra sidan pratade han direkt från hjärtat utan några förberedda svar.
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Ska vi inte bojkotta alla resterande matcher??? Låt skitlaget Dif spela inför tomma läktare så vi åker ut, tycker du SirDif att det vore en rättvis lösning??
Skön reaktion på en länk till en podcast där dom pratade Nilson.
Expert.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1467
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Ohddan »

Sm910 ställde ju tidigare frågan om Marcus öht hade fått tvisten till rätten utan ett krav på skadestånd.

Kom det ett svar på detta ifrån advokaten eller annat håll?
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

Ohddan skrev:Sm910 ställde ju tidigare frågan om Marcus öht hade fått tvisten till rätten utan ett krav på skadestånd.

Kom det ett svar på detta ifrån advokaten eller annat håll?
Vad jag förstått har endast Svea Rikes Lagar svarat på den frågan än så länge.
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Calle »

Jepe skrev:
SirDIFalot skrev:http://hwcdn.libsyn.com/p/1/d/6/1d64e87 ... 8a051e9439

Thomas Johansson om Mackan värvningen. 50:30 in typ.
Brukar inte gilla Thomas Johansson, eller oftast rättare sagt. Men här har han bra poänger, om Mackan fortsätter att leverera osv är självklart svårt att svara på. Men just hur det sköttes från DIFs sida med supporterträffen är ju rätt så slående.
Jag undrar i all enkelhet hur många hockeyföreningar det finns som skulle ställa upp på en öppen frågestund med VD, vice VD/sportchef, Head Coach och ordförande för sina fans skull?

Och hade det som Thomas Johansson sa i podden blivit mer proffsigt uppstyrt på träffen hade det förmodligen sågats av andra skäl som ex. för pompöst eller liknande. För mycket AIK i den mannens ådror i mitt tycke. Vill man vara fortsatt arg så har man väl rätt att vara det, men rätt ska vara rätt och livet går vidare.
Mash
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2010-09-23

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mash »

Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

Mash skrev:Vettefan vart jag ska posta detta, då ingen matchtråd är uppe men det får bli här!

Grymt kul att se att trycket på biljetter är så gott som oförändrat! En ytterst liten skara (men antagligen den som betyder mest) har försvunnit. Kan dock varje individ som skriker "ut med packet" bidra till vanliga sång istället, så kommer ljudvolymen bli oförändrad.

Kämpa Nilson!
Men sen möter vi saik också, ett lag som brukar ha många supportrar på Hovet och mycket publik. Så nja, får vara beredda på att bli överröstade några gånger under matchen.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sm910 »

pulverapa skrev:
Ohddan skrev:Sm910 ställde ju tidigare frågan om Marcus öht hade fått tvisten till rätten utan ett krav på skadestånd.

Kom det ett svar på detta ifrån advokaten eller annat håll?
Vad jag förstått har endast Svea Rikes Lagar svarat på den frågan än så länge.
Jag har försökt leta runt lite efter svar, men hittar inget som säkert kan bekräfta (eller dementera). Juristjouren.se sa i alla fall att de tror att jag har rätt i att arbetsdomstolen skulle avvisa en sådan talan.
Skriv svar