Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zephyrox »

Reinfeldt som ny ordförande såklart!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev: Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?
Det gör väl ingen egentligen? Det är ju inte direkt mediala figurer som man kan "scouta".
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Erik I
Inlägg: 773
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Lund

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Erik I »

Läste just Järnkaminernas öppna brev.

Kan förstå deras resonemang. Kan förstå att
de känner sig trampade på tårna. Kan förstå,
att föreningen, med tanke på fansens betydelse,
*kanske* borde konsulterat dem först.

MEN:

- finns det någon överenskommelse att fansen/Järnkaminerna
har något att säga till om i värvningsfrågor, utöver "Fansens Val"?

- finns det någon överenskommelse angående icke-önskvärda spelare (lista
i så fall, tack), eller föreningen borde helt enkelt fattat att Mackan var icke önskvärd?
Och om det senare, med vilken majoritet? Vad jag läst är manga väldigt emot, många emellertid även för.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?
Det gör väl ingen egentligen? Det är ju inte direkt mediala figurer som man kan "scouta".
Fast "antti-pekka" har garanterat bättre koll på hockeyvärlden och folk med DIF-anknytning än 99.9% av oss andra, därav min fråga.
Bild
Användarvisningsbild
antti-pekka
Inlägg: 175
Blev medlem: 2007-01-08
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av antti-pekka »

-daniel- skrev:
antti-pekka skrev:
Erik af Sibirien skrev:
SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.
Om Kaarel hade haft möjlighet hade han säker tagit på sig den rollen. Han hade snabbt hittat på ett svar på frågor till Marcus innan han (Marcus) ens hunnit säga klubbknopp. Kaarel är ordförande i Ljuggårn.
Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?
Jag tror att det är väldigt svårt att få till en förändring även om det kommer fram ett bra namn. Styrelsen är till stor del inavlad. Bara en sån sak som att Kalle Lilja och Hasse Breitholtz fick lämna styrelsen för att senare hamna i valberedningen är ett exempel. De som sitter nu skulle garanterat sluta sig helt och kämpa med näbbar, klor och gamla bekanta för att rädda sina styrelseplatser. Känslan är att det är Kaarel och Tidström som driver det mesta nu.

Det är inget smöruppdrag att vara ordförande i DIF. Du behöver mycket hjälp av kamrater med kontanter. Risken finns att de som är med och bidrar i dag vänder ryggen till om ny ordförande skulle väljas mot deras vilja. Precis som i fotbollen för några år sedan.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

antti-pekka skrev:
-daniel- skrev:
antti-pekka skrev:
Erik af Sibirien skrev:
SirDIFalot skrev:https://www.youtube.com/watch?v=UYTYpcQfW0A

Hallmans intervju med Mackan.

Det är ju knappast till Mackans fördel att han gör sig så jävla dåligt i media och intervjuer. Inget som vänder en opinion direkt.
Alltså, Nilson måste ju bara vara en oäkta son till Kungen - samma sliriga svammel. Jag slogs av det redan under säsongsupptakten 2011. Killen är otroligt obekväm i intervjuer. (Missförstå mig rätt - jag gillar Marcus (och Kungen), men vissa skulle inte släppas längre än 1,25 m från en pressansvarig.
Om Kaarel hade haft möjlighet hade han säker tagit på sig den rollen. Han hade snabbt hittat på ett svar på frågor till Marcus innan han (Marcus) ens hunnit säga klubbknopp. Kaarel är ordförande i Ljuggårn.
Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?
Jag tror att det är väldigt svårt att få till en förändring även om det kommer fram ett bra namn. Styrelsen är till stor del inavlad. Bara en sån sak som att Kalle Lilja och Hasse Breitholtz fick lämna styrelsen för att senare hamna i valberedningen är ett exempel. De som sitter nu skulle garanterat sluta sig helt och kämpa med näbbar, klor och gamla bekanta för att rädda sina styrelseplatser. Känslan är att det är Kaarel och Tidström som driver det mesta nu.

Det är inget smöruppdrag att vara ordförande i DIF. Du behöver mycket hjälp av kamrater med kontanter. Risken finns att de som är med och bidrar i dag vänder ryggen till om ny ordförande skulle väljas mot deras vilja. Precis som i fotbollen för några år sedan.
Jag föreslog det lite längre upp i tråden, men nån som Janne Ednertz? (Om han skulle vilka alltså)
2014-04-07, vad hände?
DIFtorped
Inlägg: 142
Blev medlem: 2012-03-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFtorped »

Janne Ednertz vore en dröm, inbiten Djurgårdare om jag minns rätt. Tyvärr så tror jag inte han tar ordförandeklubba i Djurgården hockey för kaffepengar, men fråga går ju.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

Schyst att Kaarel stod vid sitt ord och publicerade kalkylen på hemsidan. Men oj vad han gör bort sig samtidigt.

Han har nog inte långt kvar i den här föreningen.
Expert.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av #10 »

Fan, kan inte alla nollställa sina hjärnor och sluta upp för föreningen nu.
Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av jbknigts »

Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av SirDIFalot »

jbknigts skrev:Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
De uppmanar ju bara till att alla ska respektera varandra åsikter. Oavsett om man är tillbaka på Hovets nästa match eller inte.
Expert.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jepe »

Enligt mig var det här det bästa de kunde skriva! Bra JK!

"Bland JK:s medlemmar och även i vår styrelse finns det olika åsikter om det som hänt. Vi vill inte skriva någon på näsan vad de ska tycka. Därför uppmanar vi också alla supportrar att visa respekt för varandras åsikter och yttringar."
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av emilin »

sensei skrev:Mackans communication skills är ändå helt irrelevant. Orkar inte ens börja försvara honom.

Men för kul så skulle vi ju kunna ställa ut "juristen" på isen under nästa träning så får vi se hur det ser ut när det blir ombytta roller, så att säga.
+++1
Användarvisningsbild
jbknigts
Inlägg: 96
Blev medlem: 2008-03-09
Säsongskort: Ja
Ort: Blue Brigade A11

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av jbknigts »

SirDIFalot skrev:
jbknigts skrev:Förstår inte varför Jk ska gör ett uttalande om värvningen av Nilson? Känns bara som de delar upp fansen ännu mer.
De uppmanar ju bara till att alla ska respektera varandra åsikter. Oavsett om man är tillbaka på Hovets nästa match eller inte.
De skriver även att det tycker att värvningen av Nilson inte skulle genomföras. Tycker inte det är Jks uppgift att lägga några värderingar om vad vi värvar. Är inte deras uppgift helt enkelt.
Blue Brigade STHLM A11 Hovet
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev: Ja, Kaarel känns kanske inte helt pålitlig (för att uttrycka sig milt). Har du förslag på någon annan vettig som skulle kunna ta ordföranderollen som inte är stöpt i samma form som Mats Larsson / Lehiste?
Det gör väl ingen egentligen? Det är ju inte direkt mediala figurer som man kan "scouta".
Mats Sundin?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar