Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7164
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ANTECKNINGSBLOCK skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Isabo skrev:-------Text---------

Till sist, vi är alla människor, olika människor. Det här är min syn på saken och jag fattar om andra Djurgårdare ser annorlunda på saken.

Kämpa DIF!
Detta är det stora problemet.
En splittring i supporterled kan sabba en hel säsong.
Vi har tyvärr detta i färskt minne....
Det är riktigt tråkigt och det gör mig ledsen.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av mforce »

Mycket tråkig historia alltihop. Det hela verkar dåligt skött av många och man skulle önska att det aldrig inträffat. Kritik är befogad, både till MN och ledning.
Men, allt summerat, exakt så här mycket känner jag mig pissad på och kränkt i jämförelse med hur mycket jag älskar Dif och ishockey: 0
De får koka ihop något långt sämre för att jag ska tappa sugen.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Henke_F »

Challen skrev:
Jepe skrev:Smällt mötet lite nu och kommit fram till.

• tycker det visade sig att ilskan mot Nilson ändå var befogad. Han är inte heller den klipskaste när det gäller att uttrycka sig (inte jag heller för den delen). Detta till trots känns det som han går plus ut från dagens möte, ändå starkt att sätta sig framför supportrarna ikväll. Känner fortfarande en stor besvikelse gentemot honom och anser fortfarande att denna värvning inte skulle gjorts. Men nu är han här.

• Gillar Jenny, förmodligen den från ledningen som inte ljög ikväll (iallafall minst). Tror hon är rätt kvinna för DIF på vd posten.

• KG, jag är skeptisk. Verkar ej passa i SC rollen och vi behöver få in en permanent, NU! Känns ändå som han kan göra en hel del nytta i DIF i sin andra roll.

• Säcken, vilken ledare! Gillade honom innan gillar honom ännu mer nu efter!

• Sist men absolut minst, Kaarel. Ursäkta mig men vad i.... Mitt förtroende för honom är nere på noll, tyvärr.

Ses på Hovet på torsdag.
Instämmer i allt. +1


Skickat från min iPhone med Tapatalk
+2

Men tyvärr kan jag inte ta mig ner till Hovet. Men klistrad framför datorn och hänga i matchtråden kommer man nog att vara om inte jobbet ställer till det alldeles.
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

sm910 skrev:
sköndal skrev: Tvivlar tyvärr på att det klavertrampet berodde på bristande minne. Kändes som att MN ville försköna situationen vilket han blev synad på och fick lägga sig platt. Man fattar ju att det inte är så lätt i det forumet men jag hade hellre sett att han var helt uppriktig med sina dåvarande avsikter och bett om ursäkt för det istället för dessa bortförklaringar.

Om inte annat hade han faktiskt kunnat bemöda sig att läsa igenom domen och vad han har sagt innan han sätter sig och ska svara på frågor av supportrarna i skarpt läge.
Jag tror du underskattar hur mycket vittnesmål skiljer sig om du ber någon upprepa det två gånger i rad, framförallt med lång tid emellan och under stor press. Själv förstod jag knappt ens riktigt vad det var han skulle ha förskönat? Att det var för principen och inte pengarna? Jag citerar återigen Lag om rättegång i arbetstvister, 4 kap 6 §:
Talan, som ej innefattar yrkande att motparten skall förpliktas att fullgöra eller underlåta något, skall avvisas om det ej är av avsevärd betydelse för käranden eller den för vilken organisation för talan att sådan fastställelsetalan prövas
Att driva en fastställelsetalan (dvs inte yrka något skadestånd, bara vilja fastställa vad som gäller) torde alltså inte vara något rimligt alternativ i Nilsons situation om man inte vill riskera att talan blir avvisad utan prövning i sak.
Även om det vore så, hade det inte räckt med att kräva ersättning för utebliven inkomst för att undvika att prövningen avvisas? Var han verkligen tvungen att kräva pengar för kränkning också?
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av henka83 »

Tycker givetvis inte om situationen jag heller, men kan inte blunda för advokatens arroganta beteende och flertalet halv huliganer längst bak i klassrummet. Hur kan man bete sig så som seriös jurist och åskådare? Ta skiten efter säsongen. Dom förstör klubben och ingen annan. Och på det gömma sina ansikten utanför kameran som huliganer i rånarluvor på matcher. Befängt!

Stör mig så sjukt mkt på dessa maktgalna små huliganer som äggar övriga djurgårdsleden att tycka samma sak så att jag på riktigt mår skit för att idag vara djurgårdare. Marcus Nilsson är både 2-3 ggr mer djurgårdare än vad ni någonsin kommer att bli... Han vet om någon vad som krävs för att bära skölden....

Fan vad less jag är!!!!!!

Sist men inte minst, Nilsson har givetvis skadat klubben medialt och ekonomiskt i tidigare mål men hur mycket har inte våra huliganer skadat klubben medialt och ekonomiskt och ändå på något sätt accepterats. Dags att tänka till?
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zephyrox »

Vi pratar om misstagen som om dom enbart begicks 2012 men det begicks misstag igår och dagarna innan det!
Marcus försökte självklart försköna hela historien som alla andra skulle göra när dom vet att de gjort bort sig. Marcus är ingen politiker, företagsledare eller ens en talesman för vår förening. Han är en hockeyspelare som vid press säger det som låter bra för tillfället men kanske inte är riktigt är sant.
Det hade varit så mycket bättre om han från början erkänt "jag blev sur, lite girig och det blev personligt."

Varför gjorde då inte Marcus det? Jo för att ingen förberedde honom..
Det är styrelsens jobb att förstå sig på sina medlemmar men igår blev det tydligt att det gör dom inte i Difhockey. Dom gjorde klart allt och som en sista detalj skulle detta informeras till medlemmarna. Det hade kunnat skötas så mycket snyggare, jag är övertygad om att många fler hade godtagit Säckens argument om varför vi behöver Marcus om detta framförts på ett annat sätt.
Kaarel blev tagen på sängen och Marcus hamnade i skottlinjen igår p.g.a. styrelsens oförmåga att förstå sina egna medlemmar...
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Violator77
Inlägg: 123
Blev medlem: 2006-03-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Violator77 »

Viktigt att vi skaffar lite perspektiv på det som har hänt och ser till att det inte sabbar säsongen. Bara vi på läktaren kan göra detta. Kom ihåg, vi är inte aik:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/f ... 0158036.ab
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av henka83 »

Självklart jag håller med dig. Men vi får bort han om vi vill efter säsongen. Vi kan inte straffa laget för att en enskild individid inte förstår sig på oss djurgårdare. Det är ju faktiskt det grabbarna som skrek gjorde. Jag tyckte det va riktigt omoget och ogenomtänkt. Bättre att jk sätter ner foten eftet säsongen.
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zephyrox »

henka83 skrev:Tycker givetvis inte om situationen jag heller, men kan inte blunda för advokatens arroganta beteende och flertalet halv huliganer längst bak i klassrummet. Hur kan man bete sig så som seriös jurist och åskådare? Ta skiten efter säsongen. Dom förstör klubben och ingen annan. Och på det gömma sina ansikten utanför kameran som huliganer i rånarluvor på matcher. Befängt!

Stör mig så sjukt mkt på dessa maktgalna små huliganer som äggar övriga djurgårdsleden att tycka samma sak så att jag på riktigt mår skit för att idag vara djurgårdare. Marcus Nilsson är både 2-3 ggr mer djurgårdare än vad ni någonsin kommer att bli... Han vet om någon vad som krävs för att bära skölden....

Fan vad less jag är!!!!!!

Sist men inte minst, Nilsson har givetvis skadat klubben medialt och ekonomiskt i tidigare mål men hur mycket har inte våra huliganer skadat klubben medialt och ekonomiskt och ändå på något sätt accepterats. Dags att tänka till?
Jag såg inte till några huliganmetoder igår, vem blev slagen eller hotad?
Det är extremt omoget att avbryta eller muttra om att nån ska sticka, det håller jag med om men sen när är det definitionen av en huligan?

Sen spelar det ingen roll om det var självmordsbombande AIDS-pedofiler där igår, de framförde väl befogad kritik!
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
henka83
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-03-25

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av henka83 »

Självklart ska publiken ha ett stort inflytande, men varför tar dessa personer inte ett större ansvar när det vankas årsmöte och lägger sina röster? Istället rasera klubben genom att alltid förstöra under pågående säsong?
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skywalker »

Var på mötet igår och är mer arg på Kareel nu än Nilson. Tycker Nilson gjort mycket fel men gillade iaf. att han bad om ursäkt för att han gömde sig efter vi åkte ur.

Enligt Ek på expressen går Nilson rakt in i första-linan (måste ju vara #1) Efter att ha varit petad i hv och sen gått igenom svettiga pk och supporterträff!?
Hockeytokig
Inlägg: 5
Blev medlem: 2015-01-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Hockeytokig »

HÄRLIGT!
Välkommen hem Mackan.
Jag tycker det är beklämmande att det är så få som verkligen vet hur affären gått till. Har väl vetat om i kanske 1 år att mackan efterskänkte pengarna till ungdomshockeyn, då det inte var hans mening att driva frågan utan spelarfackets.
SÅ, stå upp för HELA laget och stöd dem så vi slipper ett kval och i stället får ett slutspel.
Användarvisningsbild
hjelm
Inlägg: 78
Blev medlem: 2009-01-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av hjelm »

Hockeytokig skrev:HÄRLIGT!
Välkommen hem Mackan.
Jag tycker det är beklämmande att det är så få som verkligen vet hur affären gått till. Har väl vetat om i kanske 1 år att mackan efterskänkte pengarna till ungdomshockeyn, då det inte var hans mening att driva frågan utan spelarfackets.
SÅ, stå upp för HELA laget och stöd dem så vi slipper ett kval och i stället får ett slutspel.
Nu har han som vet hur allt ligger till äntrat forumet... Dela med dig istället för att komma med påståenden om att du vet hit å dit. Jag antar att du till skillnad från dessa "få" du pratar om vet exakt om hur affären gått till? Och hur vet du till 100% att han skänkte pengarna till ungdomshockeyn? Och hur/varför fick du veta det för ca ett år sedan och ingen annan?
Senast redigerad av hjelm den 2015-01-14 14:30:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

Det är rätt tråkigt att sitta och såga enskilda personer men jag känner att jag måste säga ifrån gentemot Pang. Jag har flera invändningar mot hur han betedde sig igår och hur han har betett sig den under den här affären. Det råder ingen tvekan om att Pang drar ett tungt lass när han samordnar våra supportrar. Det skall självklart hyllas, men solen har fläckar, så även Pang.

Först och främst, jag förstår att frustrationen är stor och Kaarel Lehiste kanske inte är rätt man att leda vår förening. Det var uppenbart igår att det inte var helt transparent och Kaarel svarade ogärna på tuffa frågor.

I måndags gick JK ut med en text där man uppmanade alla att, trots att man var emot värvningen, stötta DIF och fortsätta gå på matcher. Texten var undertecknad JK, UCS och 11433. När man då läser det får man intrycket av att JK och UCS är mycket missnöjda med signingen av Mackan men kommer fortsätta stödja laget. Därför blev jag mycket förvånad när Pang, som visserligen inledde sitt anförande rätt så bra, bryskt deklarerade att hockeyn är slut för hans del och många med honom. Självklart gör Pang som han vill, men jag tyckte det var ytterst märkligt att han och flera andra gör precis tvärtemot vad man skrev på JK:s hemsida.

Sen att älta det som hände för två år sedan, där Kaarel erkänt att han gjorde fel, var helt fel forum på mötet. Han har fått en ursäkt för det Kaarel gjorde. Det finns ingen anledning att sitta och förnedra honom inför publik. "Kaarel har gjort ett misstag för mycket den här gången". Ska man inte sopa rent framför egen dörr först? Pang har skadat Djurgården på olika sätt flera gånger. Jag tänker inte närmare gå in på vad han gjort men det är grova saker. Varför behöver inte Pang kliva åt sidan för andra förmågor?

Att sen idag fortsätta håna folk på twitter känns inte helt "stabilt". Uttrycket "Alltid, oavsett" är ett fint uttryck och jag håller med Pang om att det missbrukas i våra kretsar. Själv säger jag det aldrig för jag är trött på det helt enkelt. Men att skriva på twitter i stil med "Alla ni alltid, oavsett-supportrar. Ser fram emot att se er i Ö-vik nästa vecka". Oavsett hur lack man är på folk som missbrukar ens uttryck så kan man inte skriva så där. Man uppfattas som att man är förmer. Man är mer djurgårdare än andra. Det sticker enormt i ögonen på mig.

Så Pang, tänk på det. Om man nu måste mäta hur mycket djurgårdare man är så finns det olika måttstockar. Vissa kanske tycker att en person som betalar 7900 kr för ett säsongskort är mer djurgårdare än någon som betalar 1500 kr. Andra kanske tycker att den som sjunger mest är mest djurgårdare. Själv så tycker jag att alla är djurgårdare. Till och med huliganer. Det tycker jag alla ska respektera.
Senast redigerad av pulverapa den 2015-01-14 15:49:41, redigerad totalt 2 gång.
Pogue Mahone
Inlägg: 447
Blev medlem: 2010-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Pogue Mahone »

Jasså? Berätta allt du vet nu för nu blev jag intresserad. Hur fick du reda på detta för ett år sedan osv...
- "Det finns bara två slags kvinnor här i världen. Kvinnor som alltid talar och kvinnor som aldrig tiger"
Skriv svar