Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Doyle »

Finns två vinnare i det här mötet.
1) Säcken med sitt lugn o trygga "kirunadialekt" bidrog till att mötet inte spårade ur. Han svarade upp på ett professionellt sätt och DIF ska vara trygga att ha den killen i båset, sanna mina ord.
2) Marcus Nilson. så jäkla starkt o sitta där o bli frontad med hat o glåpord men ända behålla lugnet o hackigt svara så gott han kunde. Jag har återfått en del av tron på dig Marcus. Nu har du del två kvar... Visa på isen att du är en jävla tillgång med din kamp o vinnarskalle... :twisted:
3) DIF:s ledning i övrigt verkade oförberedda vilket iofs är förståligt då det är svårt att förklara bort den klantighet som speglat hela denna historia. De vann helt klart inte försmlingens gillande men bara att lära av misstagen :!:

Nu kör vi in i kaklet o räddar denna säsong... KÄMPA DIF :!: :!: :!:
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Zephyrox »

Man kan välja att INTE stämma sin klubb när den står på ruinens brant. Har man dessutom dragit in 250 tsek i mån har man råd att göra det. Allt annat är detaljer.. Men det är historia nu, jag gillar det inte men vi måste sluta upp bakom Djurgården nu!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av BaronVonDif »

Steelmountain skrev:Seriöst så ska det bli riktigt skönt att vissa klipper sina kort för vi behöver rensa bort skiten.

Jag hade bett min arbetsgivare fara åt helvete om han sagt att det är halva lönen som gäller. Vi supportrar måste inse att det är ett jobb att vara hockeyspelare.
Jag skäms över alla som satt där inne idag och skrek diverse dåliga grejer som tex: stick å pajas mm...

Att håna MN för att han peakade för länge sedan är riktigt lågt. Däremot så tycker jag värvningen av Hage är helt å helvete då vi redan har 22 allsvenska spelare i truppen.

Alla som skakade hand med Marcus och lyckönskade honom ger jag fem plus till.
Seriöst,hur många kommer klippa korten,visst kan det bli en närvaro protest några matcher men vill se bildbevis på klippta kort innan jag tror det?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
B.I.B.A
Inlägg: 2832
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

Ska bli väldigt spännande att läsa siffrorna som Kaarel lovade skulle publiceras.
Avgå Jocke.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

Daniel942 skrev:
Magnutz skrev:
DIFtomppa skrev:Kan man se mötet i efterhand någonstans?
Det där är presskonferensen.
My bad.. hastigt agerat.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFtomppa »

Magnutz skrev:
DIFtomppa skrev:Kan man se mötet i efterhand någonstans?
Menade mötet ikväll
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

David1891 skrev:MN har ett par enorma cojones som vågade sitta där. Däremot har jag svårt att förstå hur en kan tro att blåljuga är rätt approach i den situationen. Jag kan sträcka mig så långt att alla förtjänar en andra chans men MN är egentligen inte huvudproblemet för mig i den här soppan. Att styrelsen, med Lehiste i spetsen, inte kan se att 1+1 är lika med två oroar mig något enormt. Tror fortfarande att det här är långt ifrån överspelat och kommer vara en enormt bidragande faktor till en uppdelning av Djurgårdsfamiljen en lång tid framöver.

Ingen är större än Djurgården och ingen får någonsin vara det. Därför anser jag kort och gott att MN aldrig skulle värvat, oavsett på vilka grunder det gjordes.

"Konsumera Mera"
Precis så.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Mattias_87 skrev:Det MN gjorde var vidrigt och fel. Men låt inte detta gå ut över laget och vad vi har åstadkommit denna säsong. Ni som fortfarande är arga efter säsongen bör gå på medlemsmötet och rösta bort styrelsen.
+1
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Inlägg: 534
Blev medlem: 2010-04-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Yekaterinburg, RUS

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Datsyuk_13 »

Säcken hade blivit en alldeles utmärkt psykolog.
Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2015-01-13 20:38:47, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
medu82
Inlägg: 702
Blev medlem: 2013-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av medu82 »

tomten skrev:Mackan är inte en intelligent person när det kommer till att säga bra saker. Han visar det tydligt i intervju efter intervju.

Jag tycker han borde sagt som det var. Han var sur på Djurgården och därför försökte han få till ett skadestånd. Precis lika dumt som han ibland tar ointelligenta utvisningar när han blir sur.

Det hade varit bättre om han idag erkände att han varit sur tidigare och därför krävde ett skadestånd. Istället väljer han att fortsätta ljuga och sedan när någon läser upp vad han har sagt i domen säger han att domen stämmer.
Var det inte lite det han gjorde?
Tyckte jag iaf fast i andra ord...
"Som att vara nykär, vänta på nästa gång man träffas och sedan vara lycklig några minuter innan man börjar oroa sig för om man säger och gör rätt och sedan gå och längta efter nästa date utan att veta vem som skulle ringa." - minalman
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

Mötet finns att beskåda här:

http://www.ustream.tv/recorded/57509128

Tills DIF lägger upp en bättre version med bättre bild och ljud.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9431
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Jim Morrison »

Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes det inte alls?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Challen »

Jim Morrison skrev:Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes inte det alls?
Säcken tycker inte juniorerna är mogna att flyttas upp mitt under säsong speciellt inte med vårt unga oerfarna lag. Han vill att dom ska vara med hela vägen och dom siktar på att ha vejdemo och någon till med från starten av nästa säsong. Typ något sådant sa han.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes inte det alls?
Absolut. Mot slutet. Säcken tycker vi har för låg medelålder redan som det är och de yngsta måste stöttas med tillräckligt med "skägg" för att släppas upp.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av David1891 »

Jim Morrison skrev:Ställde någon frågan om synen på juniorverksamheten eller berördes det inte alls?
Jodå, om jag inte såg fel så var allas våran Sir väldigt intresserad och ställde otroligt bra frågor gällande juniorverksamheten. Minns dock inte på rak arm exakt vad som sades men kort att man anser inte juniorerna vara tillräckligt mogna för SHL spel och att de från nästa säsong kommer vara med från början och ges en rejäl chans. Spel i år borde vi dock inte räkna med.

Typ så.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Skriv svar