Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skidlöparn »

minalman skrev:
Skidlöparn skrev:Kan inte tänka mig hur jobbigt allt detta måste kännas för MN. All heder åt honon!

Fattar däremot inte hur man kan vara så inkompetent som ordförande, a la Kaarel. Tror inte han lyckade få ur sig någonting vettigt, kunde lite om allt och var allmänt oförberedd på samtliga frågor. Börjar förstå nu varför så många tycker illa om hans ledarskap.
Jag väljer att tro på vår vd när hon säger att han gör väldigt mycket bra som inte syns. Tills det dyker upp ett bättre alternativ är jag glad att någon som kan jobbet gör jobbet. Jag tror att K. skulle kliva av direkt om någon med tillräcklig kompetens erbjöd sig att ta över.
Man kan ju hoppas det. Jenny har jag stort förtroende för. Ok om han inte är karismatisk utåt, det är ändå inte hans roll, men just det faktum att han verkade så otroligt dåligt påläst gör mig orolig.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Debacle »

Challen skrev:Advokaten levererade på en fruktansvärt hög nivå. Pang tycker jag pratade bra i början men efter Kaarels svar så började det bli lite för mycket pissa och avgå.

Sen alla randoms som sitter och skriker pajas och annat skit var väl inte någon höjdare.

Nilson, luddiga svar men satan vad starkt att sätta sig i den där stolen framför alla supportrar. Jag är beredd att förlåta honom helt. Hoppas du sänker Forsberg.

Säcken är Gud. Räcker så.

Jag skulle dock vilja att någon förklarade kontraktssituationen mellan DIF och mackan när vi åkte ur. Enligt styrelsen och mackan hade han inte fått ett kontraktsförslag men sen ändrades det till att han hade fått ett kontraktsförslag med halverad lön som gick åt helvete?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Starkt, absolut. Men det fråntar fortfarande inte faktat att han satt och blåljög under en hel del svar.

Vi har idag fått svar på frågan, Marcus Nilson fick alltså ett kontraktsförslag, eller snarare ett krav på sig att skulle han spelat kvar så var han tvungen att halvera sin lön. Marcus vägrade och ansåg sig ha rätten till 250k i månaden oavsett vad styrelsen sa och att klubben inte hade råd att betala honom. Challe i det här fallet sa då att om han inte kunde tänka sig kliva ner till hälften så var han längre inte välkommen.

Han kommer aldrig någonsin vara välkommen igen oavsett hur starkt det är att sitta där.
tomten
Inlägg: 1005
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av tomten »

Mackan är inte en intelligent person när det kommer till att säga bra saker. Han visar det tydligt i intervju efter intervju.

Jag tycker han borde sagt som det var. Han var sur på Djurgården och därför försökte han få till ett skadestånd. Precis lika dumt som han ibland tar ointelligenta utvisningar när han blir sur.

Det hade varit bättre om han idag erkände att han varit sur tidigare och därför krävde ett skadestånd. Istället väljer han att fortsätta ljuga och sedan när någon läser upp vad han har sagt i domen säger han att domen stämmer.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av bastis7 »

Det va tråkigt att inte Nilson tala sanning, det hade känts mkt bättre och mer hederligt. Men starkt av honom att bara komma dit va det ju.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Donkels »

Många högludda unga arga män som gjorde bort sig på mötet men något annat var inte att vänta då det endast finns svordomar i deras vokbulär
Senast redigerad av Donkels den 2015-01-13 20:30:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Jag tror det rör sig om två kontrakt, vilket inte riktigt framgår i debatten.
Mackan ville behålla sitt kontrakt men var beredd att halvera lönen. Han trodde det var så Ölve och Fimpen gjort. Challe ville ge alla helt nya kontrakt med halva lönen. Otto och Mackan köpte inte det. Otto fick en egen insamling. Mackan fick gå till domstol.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Mattias_87 »

Det MN gjorde var vidrigt och fel. Men låt inte detta gå ut över laget och vad vi har åstadkommit denna säsong. Ni som fortfarande är arga efter säsongen bör gå på medlemsmötet och rösta bort styrelsen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIFtomppa
Inlägg: 1084
Blev medlem: 2012-07-07

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFtomppa »

Kan man se mötet i efterhand någonstans?
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av BaronVonDif »

Många som gnäller på att Mackan inte tog intervjun efter degraderingen men jag tycker hans tystnad sa mer än ord,iaf hans ord:

Hade han sagt det han sade ovan hade han fått skit för det han sade istället.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

DIFtomppa skrev:Kan man se mötet i efterhand någonstans?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
DIFz
Inlägg: 50
Blev medlem: 2014-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av DIFz »

Säcken asså.. Han kan tala! Vilken tur att han var med och redde upp kaoset! Starkt av Marcus att ta all skit..
Användarvisningsbild
David1891
Inlägg: 625
Blev medlem: 2011-01-04
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av David1891 »

MN har ett par enorma cojones som vågade sitta där. Däremot har jag svårt att förstå hur en kan tro att blåljuga är rätt approach i den situationen. Jag kan sträcka mig så långt att alla förtjänar en andra chans men MN är egentligen inte huvudproblemet för mig i den här soppan. Att styrelsen, med Lehiste i spetsen, inte kan se att 1+1 är lika med två oroar mig något enormt. Tror fortfarande att det här är långt ifrån överspelat och kommer vara en enormt bidragande faktor till en uppdelning av Djurgårdsfamiljen en lång tid framöver.

Ingen är större än Djurgården och ingen får någonsin vara det. Därför anser jag kort och gott att MN aldrig skulle värvat, oavsett på vilka grunder det gjordes.

"Konsumera Mera"
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
Steelmountain
Inlägg: 129
Blev medlem: 2008-11-18

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Steelmountain »

Seriöst så ska det bli riktigt skönt att vissa klipper sina kort för vi behöver rensa bort skiten.

Jag hade bett min arbetsgivare fara åt helvete om han sagt att det är halva lönen som gäller. Vi supportrar måste inse att det är ett jobb att vara hockeyspelare.
Jag skäms över alla som satt där inne idag och skrek diverse dåliga grejer som tex: stick å pajas mm...

Att håna MN för att han peakade för länge sedan är riktigt lågt. Däremot så tycker jag värvningen av Hage är helt å helvete då vi redan har 22 allsvenska spelare i truppen.

Alla som skakade hand med Marcus och lyckönskade honom ger jag fem plus till.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Godnoken »

Tänkte skriva ett långt meddelande men har svårt att uttrycka mig. För mycket känslor nu.

Vill bara be om ursäkt. Främst till Pang. Vet att du brinner för Djurgården något otroligt. Kan omöjligt sätta in mig i din situation. JAG tycker att du gör fel ibland i media. Hoppas att ditt engagemang för hockeyn kommer tillbaka en dag. Nog om det. Nu vänder vi oss till hockeysäsongen. Hoppas alla som har säsongskort, alla som aktivt köper lösbiljetter och alla som på något sätt stött DIF till sin fulla förmåga tills nu fortsätter att ge allt dom har för att DIF Hockey skall kunna gå framåt.

Bort från kval, mot slutspel.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Daniel942 »

Magnutz skrev:
DIFtomppa skrev:Kan man se mötet i efterhand någonstans?
Det där är presskonferensen.
DIF!
Skriv svar