Marcus Nilson klar för Djurgården

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Riktnr08 »

Man skulle vilja vara med på vissa personers firmafester dom måste spåra ur varje gång! Härligt
Användarvisningsbild
PatteW
Inlägg: 95
Blev medlem: 2007-11-04
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av PatteW »

Man kan föreställa sig själv hur det känns att sitta på ett podie inför 200 personer som potentiellt hatar en och svara på frågor. Addera att han är hockeyspelare och inte politiker och dessutom inte är en vän av mikrofon och prata inför större folkmassor. Tycket det är oerhört starkt av honom att sitta där och ta all skit han får och dessutom erkänna sina misstag men ha viljan att gå vidare och göra rätt för sig både ekonomiskt och på isen!

Jag hoppas verkligen att han kan bidra med det lilla extra med den otroliga motivation han visar. Det blir en bonus med tanke på att vi fortfarande letar och har ambition att hitta en spetspelare innan fönstret stänger.

Välkommen tillbaka Marcus Nilson!
Användarvisningsbild
Challen
Inlägg: 940
Blev medlem: 2008-03-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Challen »

Advokaten levererade på en fruktansvärt hög nivå. Pang tycker jag pratade bra i början men efter Kaarels svar så började det bli lite för mycket pissa och avgå.

Sen alla randoms som sitter och skriker pajas och annat skit var väl inte någon höjdare.

Nilson, luddiga svar men satan vad starkt att sätta sig i den där stolen framför alla supportrar. Jag är beredd att förlåta honom helt. Hoppas du sänker Forsberg.

Säcken är Gud. Räcker så.

Jag skulle dock vilja att någon förklarade kontraktssituationen mellan DIF och mackan när vi åkte ur. Enligt styrelsen och mackan hade han inte fått ett kontraktsförslag men sen ändrades det till att han hade fått ett kontraktsförslag med halverad lön som gick åt helvete?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
sköndal
Inlägg: 70
Blev medlem: 2015-01-12

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av sköndal »

captcash skrev:Det ligger ju onekligen lite press på MN axlar efter detta.... poängsuccé och allt kommer vara glömt och förlåtet efter ett par veckor, flopp och lojt spel och allt kommer eskalera till absurdum!
Tror du på det själv?
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Riktnr08 skrev:Man skulle vilja vara med på vissa personers firmafester dom måste spåra ur varje gång! Härligt
De flesta är relativt sköna snubbar men av någon anledning så brinner det fullständigt när det handlar om Djurgården. En annan typ av "eldsjälar" helt enkelt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Bluebrigade08 »

Advokaten agerade precist som man bör göra, sakligt och med fakta. Inte som en del andra som totalt gör bort sig själva. Tror nog inte så många kommer sluta gå på hockey pga av detta. De som gör det borde fråga sig hur stort Djurgårdshjärta de har?
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Skidlöparn »

Kan inte tänka mig hur jobbigt allt detta måste kännas för MN. All heder åt honon!

Fattar däremot inte hur man kan vara så inkompetent som ordförande, a la Kaarel. Tror inte han lyckade få ur sig någonting vettigt, kunde lite om allt och var allmänt oförberedd på samtliga frågor. Börjar förstå nu varför så många tycker illa om hans ledarskap.
hatred
Inlägg: 290
Blev medlem: 2014-10-23
Säsongskort: Ja
Ort: Bromma

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av hatred »

För mig som jobbat fram tills nu, svälja säg att någon spelade in detta
Get the fuck out of my way,
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Praetori »

Challen skrev: Jag skulle dock vilja att någon förklarade kontraktssituationen mellan DIF och mackan när vi åkte ur. Enligt styrelsen och mackan hade han inte fått ett kontraktsförslag men sen ändrades det till att han hade fått ett kontraktsförslag med halverad lön som gick åt helvete?
Enligt domstolen var det solklart. Mackan hade kontrakt som gällde. Föreningen rev felaktigt det befintliga kontraktet. Man såg en chans att opta-ut innan några förhandlingar ens inletts och i media utmålades sedan MN till syndabock trots att domstolsutfallet var tämligen solklart.
MN blev pissad på av den förra ledningen och sedan blev han pissad på av fansen och ändå kom han frivilligt tillbaka för att få spela i Djurgårdströjan. Jag kan inte låta bli att tycka att det är jävligt starkt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av minalman »

Skidlöparn skrev:Kan inte tänka mig hur jobbigt allt detta måste kännas för MN. All heder åt honon!

Fattar däremot inte hur man kan vara så inkompetent som ordförande, a la Kaarel. Tror inte han lyckade få ur sig någonting vettigt, kunde lite om allt och var allmänt oförberedd på samtliga frågor. Börjar förstå nu varför så många tycker illa om hans ledarskap.
Jag väljer att tro på vår vd när hon säger att han gör väldigt mycket bra som inte syns. Tills det dyker upp ett bättre alternativ är jag glad att någon som kan jobbet gör jobbet. Jag tror att K. skulle kliva av direkt om någon med tillräcklig kompetens erbjöd sig att ta över.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4480
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av captcash »

sköndal skrev:
captcash skrev:Det ligger ju onekligen lite press på MN axlar efter detta.... poängsuccé och allt kommer vara glömt och förlåtet efter ett par veckor, flopp och lojt spel och allt kommer eskalera till absurdum!
Tror du på det själv?
Ja... är det något jag har lärt mig om många av de "högljudda supporters" så är det att de är jävligt snabba att vända kappan när det blåser hit och dit...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av BaronVonDif »

Min stora fråga är ; ska Högström byta nummer från 4 nu när Mackan är här?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
B.I.B.A
Inlägg: 2826
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av B.I.B.A »

hatred skrev:För mig som jobbat fram tills nu, svälja säg att någon spelade in detta
DIF hockey skrev på twitter att sändningen kommer läggas upp.
Avgå Jocke.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Marcus Nilson klar för Djurgården

Inlägg av pulverapa »

hatred skrev:För mig som jobbat fram tills nu, svälja säg att någon spelade in detta
http://www.ustream.tv/recorded/57509128
Skriv svar