Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

Hyfsat säker på att någon moderator hade styrt upp denna tråd förr eller senare, och jag tror att resonemanget lyder (rätta mig om jag har fel);

SHL-tråden är till för att diskutera det som sker i övriga lag utöver DIF och Svenska Hockeyligan i stort (fallskärmar och annat tjafs).

Silly Season berör övergångar och rykten.

Denna tråd behandlar det som sker i DIF Hockey under säsongen - lagbygget, spelares prestationer etc.

Den är till för att avlasta "SHL 14/15" och "Silly Season" för att begränsa off-topic i dessa.
-------------

Jag började tänka på powerplaypoint-uppställningar nu när Nordlund är klar.

Tycker att Ljungh-Nordlund och Högström-Deilert/Guter är spännande.

Nu är både Ljungh och Nordlund vänsterskyttar, men Ljunghs spelförståelse och defensiva hänsyn kombinerat med Nordlunds bössa kan bli något.

Tankar?
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2014-05-21 16:38:48, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Henke_F »

DIF_Soldier skrev:Hyfsat säker på att någon moderator hade styrt upp denna tråd förr eller senare, och jag tror att resonemanget lyder (rätta mig om jag har fel);

SHL-tråden är till för att diskutera det som sker i övriga lag utöver DIF och Svenska Hockeyligan i stort (fallskärmar och annat tjafs).

Silly Season berör övergångar och rykten.

Denna tråd behandlar det som sker i DIF Hockey under säsongen - lagbygget, spelares prestationer etc.

Den är till för att avlasta "SHL 14/15" och "Silly Season" för att begränsa off-topic i dessa.
-------------

Jag började tänka på powerplaypoint-uppställningar nu när Nordlund är klar.

Tycker att Ljungh-Nordlund och Högström-Deilert/Guter är spännande.

Nu är både Ljungh och Nordlund vänsterskyttar, men Ljunghs spelförståelse och defensiva hänsyn kombinerat med Nordlunds bössa kan bli något.

Tankar?
Bra med lite påminnelse, kanske skulle länka med?

Nu är ju inte truppen helt spikad ännu men ena PP-linan är kanske med en back och andra med 2st?
Är Deilert "rightare"?
Senast redigerad av Henke_F den 2014-05-21 16:42:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av DIF_Soldier »

Ordnat.
Henke_F skrev: Nu är ju inte truppen helt spikad ännu men ena PP-linan är kanske med en back och andra med 2st?
Är Deilert "rightare"?
Ja, Deilert är den enda av alla våra backar som är högerskytt. Alla andra är vänsterskyttar.
Guter är högerskytt. Dock inte back då. Men påtänkt till PP.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Såg att varken AOM eller Englund är uttagna i j-landslaget. Övervärderar jag de eller? Aho iofs enda 96:a som är uttagen.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9351
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

- De första rapporterna jag har hört är att de är riktigt fina. Som det ser ut nu kommer vi att premiärvisa dem på öppna träningen 29 juli kl 17:00.
- See more at: http://difhockey.se/artikel/4373/#sthash.I7eEhXuw.dpuf


Hur såg dom ut? Nya matchtröjorna alltså.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:- De första rapporterna jag har hört är att de är riktigt fina. Som det ser ut nu kommer vi att premiärvisa dem på öppna träningen 29 juli kl 17:00.
- See more at: http://difhockey.se/artikel/4373/#sthash.I7eEhXuw.dpuf


Hur såg dom ut? Nya matchtröjorna alltså.
Dem har ju inte visats ännu? Man kan se en glimt av dem på deras Instagram. Jag tycker färgerna ser ut att vara i riktigt snygg nyans :)
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9351
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:- De första rapporterna jag har hört är att de är riktigt fina. Som det ser ut nu kommer vi att premiärvisa dem på öppna träningen 29 juli kl 17:00.
- See more at: http://difhockey.se/artikel/4373/#sthash.I7eEhXuw.dpuf


Hur såg dom ut? Nya matchtröjorna alltså.
Dem har ju inte visats ännu? Man kan se en glimt av dem på deras Instagram. Jag tycker färgerna ser ut att vara i riktigt snygg nyans :)
Ops, tog fel på datumet. Trodde det stod 29 juni.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:- De första rapporterna jag har hört är att de är riktigt fina. Som det ser ut nu kommer vi att premiärvisa dem på öppna träningen 29 juli kl 17:00.
- See more at: http://difhockey.se/artikel/4373/#sthash.I7eEhXuw.dpuf


Hur såg dom ut? Nya matchtröjorna alltså.
Dem har ju inte visats ännu? Man kan se en glimt av dem på deras Instagram. Jag tycker färgerna ser ut att vara i riktigt snygg nyans :)
Ops, tog fel på datumet. Trodde det stod 29 juni.
Haha jaha.

Om man kollar på hur de guldiga linjerna ligger så ser det ut som Predators matchtröja.
Kolla Insta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

35 dagar kvar till första matchen :) meningslös turnering i Norrbotten på 2 matcher men endå. Ska bli skönt att säsongen börjar!!
Staten
Inlägg: 2559
Blev medlem: 2011-09-20

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Staten »

Intressant att några nämner Slava som kommer bli den som blir årets genombrott. Mantas verkar inte gilla när han får pucken, och det är ju alltid intressanta ord från en målvakts perspektiv. Blir spännande att se om Challe värvat smart här eller om han verkligen inte håller på shl-nivå. Verkar ju som han får en roll topp sex i alla fall?

Lauritzen - Eriksson - Samuelsson
Trukhno - Ljungh - Sörensen

Något sånt borde topp sex se ut om ryktena stämmer? Inte överdrivet exalterande men det vi har att jobba med.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: Säsongen 14/15

Inlägg av Morwin »

Staten skrev:Intressant att några nämner Slava som kommer bli den som blir årets genombrott. Mantas verkar inte gilla när han får pucken, och det är ju alltid intressanta ord från en målvakts perspektiv. Blir spännande att se om Challe värvat smart här eller om han verkligen inte håller på shl-nivå. Verkar ju som han får en roll topp sex i alla fall?

Lauritzen - Eriksson - Samuelsson
Trukhno - Ljungh - Sörensen

Något sånt borde topp sex se ut om ryktena stämmer? Inte överdrivet exalterande men det vi har att jobba med.
Sören tror jag inte på topp 6 han är ju alldeles för ojämn. Däremot Alvarez kommer ta den platsen.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Challiato
Inlägg: 18
Blev medlem: 2012-05-05

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Challiato »

Jag kan inte förstå om alla har missat att Trucken även kan spela Center. Man tittar på marknaden efter två val. Antingen forwards eller en center å en forward. Men Trucken mycket väl vara så att han kan gå in å lira Center. Iom hans höga poäng skörd i HA med assist å dyl så bör han även kunna ta en plats som första C? Han fick fel roll i Luleå där han inte heller spelade C om jag inte missminner mig. Genombrott skulle vara kul å se via han, Sören, Ljunghen å några till men dessa tror jag på. Även Alvarez
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Enbom »

Fernholm(?) - Högström
Englund - Nordlund
Norell - Holm/Deilert
(Falk, AOM).

Jaja, vi har ju inte onödigt bra backar iaf.
Senast redigerad av Enbom den 2014-07-16 14:25:17, redigerad totalt 1 gånger.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Intressant att se om Nordlund kan vara den ledande backen vi behöver samt om Deilert/Högström kan leverera i PP även i SHL.

Jag tror mycket på Rundqvist också.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av pulverapa »

Shit, hade helt glömt bort att vi värvat Nordlund. Känner mig lite lugnare nu.
Låst