Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1791
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av #87 »

Schyssta bortamatcher vi har kvar..

Leksand, Färjestad, Frölunda, HV, Skellefteå, Luleå, LHC och Örebro.. Tar vi mer än 6p på dessa så blir jag förvånad.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

#87 skrev:Schyssta bortamatcher vi har kvar..

Leksand, Färjestad, Frölunda, HV, Skellefteå, Luleå, LHC och Örebro.. Tar vi mer än 6p på dessa så blir jag förvånad.
Tar vi nån poäng överhuvudtaget så är det en skräll
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Vilket lag vi än möter är jag nöjd med poäng borta. Så länge hemmasegrarna rullar in typ varannan match.
Vi drog trots allt från Leksand med en poäng till och de tappade dessutom än mer i målskillnad. Så i princip är vi 9 poäng före de.

Btw sköt Guter lika många skott på mål som Fleury gjorde mål.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Rocky3000 »

Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Schyssta bortamatcher vi har kvar..

Leksand, Färjestad, Frölunda, HV, Skellefteå, Luleå, LHC och Örebro.. Tar vi mer än 6p på dessa så blir jag förvånad.
Tar vi nån poäng överhuvudtaget så är det en skräll
Ha ha kvällens bästa! :D
Bild
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av bastis7 »

Rocky3000 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
#87 skrev:Schyssta bortamatcher vi har kvar..

Leksand, Färjestad, Frölunda, HV, Skellefteå, Luleå, LHC och Örebro.. Tar vi mer än 6p på dessa så blir jag förvånad.
Tar vi nån poäng överhuvudtaget så är det en skräll
Ha ha kvällens bästa! :D


Inte bästa kanske men kvällens sanning!
BigJ
Inlägg: 2208
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BigJ »

Vi får hoppas att killarna i laget tror mer på sig själva än alla dysterkvistar här. :roll:
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Raus »

BigJ skrev:Vi får hoppas att killarna i laget tror mer på sig själva än alla dysterkvistar här. :roll:
You must be new here.. En optimistisk LHO är som en pratglad Bob Dylan..det skulle inte vara samma sak :wink:
Losing all hope was freedom.
BigJ
Inlägg: 2208
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BigJ »

Raus skrev:
BigJ skrev:Vi får hoppas att killarna i laget tror mer på sig själva än alla dysterkvistar här. :roll:
You must be new here.. En optimistisk LHO är som en pratglad Bob Dylan..det skulle inte vara samma sak :wink:
Bra liknelse :D

Jo, jag har nog sett det och ibland får man väl ge en liten vink om att vissa kanske är lite väl negativa.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vill verkligen se Ljung som första center på lördag, det är dags att ge honom den chansen nu. Jocke ser helt slutkörd ut och hänger inte med för fem öre.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Just nu har vi ett hemmasnitt på 1,9 p/match och ett bortasnitt på 0,95 p/match.

Fortsätter vi på det spåret Så blir poängproduktionen på resterande matcher:
Hemma: 13p (avrundat)
Borta: 8p (avrundat)

21 poäng ger totalt 77 poäng.

Någon som vet vad som brukar krävas för att hålla sig kvar?
Vi kanske höjer snittet något nu (förhoppningsvis) om Fleury fortsätter leverera.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Benjamin L. Willard »

ciirree skrev:Just nu har vi ett hemmasnitt på 1,9 p/match och ett bortasnitt på 0,95 p/match.

Fortsätter vi på det spåret Så blir poängproduktionen på resterande matcher:
Hemma: 13p (avrundat)
Borta: 8p (avrundat)

21 poäng ger totalt 77 poäng.

Någon som vet vad som brukar krävas för att hålla sig kvar?
Vi kanske höjer snittet något nu (förhoppningsvis) om Fleury fortsätter leverera.
Vi bör klara oss över sträcket. Tidigare säsonger har 11 och 12 legat på mellan 60-72 poäng.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Mattebo »

ciirree skrev:Just nu har vi ett hemmasnitt på 1,9 p/match och ett bortasnitt på 0,95 p/match.

Fortsätter vi på det spåret Så blir poängproduktionen på resterande matcher:
Hemma: 13p (avrundat)
Borta: 8p (avrundat)

21 poäng ger totalt 77 poäng.

Någon som vet vad som brukar krävas för att hålla sig kvar?
Vi kanske höjer snittet något nu (förhoppningsvis) om Fleury fortsätter leverera.
Tar vi 77 poäng så hänger vi garanterat kvar. Det finns inte en chans att både Leksand och Brynäs båda tar 30 poäng på 15 respektive 16 matcher. De möter varandra två gånger dessutom. Utöver det har vi då Luleå som vi kanske inte tar 21 pinnar.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Mer relevant. Senaste 10 har vi tagit 12 poäng. 1,2 i snitt. Fortsätter vi så blir det 18 poäng till och 74 totalt. Det ska fan räcka. Det som.jag känner kommer avgöra är att vi inte får bli helt nollade mot Leksand och Brynäs.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev:Vilket lag vi än möter är jag nöjd med poäng borta. Så länge hemmasegrarna rullar in typ varannan match.
Vi drog trots allt från Leksand med en poäng till och de tappade dessutom än mer i målskillnad. Så i princip är vi 9 poäng före de.

Btw sköt Guter lika många skott på mål som Fleury gjorde mål.
Precis det som är stora skillnaden mellan båda dessa herrar.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Bengan08 »

mb81 skrev:Mer relevant. Senaste 10 har vi tagit 12 poäng. 1,2 i snitt. Fortsätter vi så blir det 18 poäng till och 74 totalt. Det ska fan räcka. Det som.jag känner kommer avgöra är att vi inte får bli helt nollade mot Leksand och Brynäs.
Vi kommer med största sannolikhet torska på lördag (rimligt) och INGEN kan ju seriöst tro att vi lyckas vinna borta mot Leksand. Slår vi inte ett uselt Modo borta, slår vi aldrig Leksand. Någon som vill sätta emot? Detta gör att Brynäs kan vara förbi oss och Leksand va två poäng efter oss redan tisdag kväll...
Låst