SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Isabo »

sparwen skrev:
Isabo skrev:Gooter/Günter måste ju verkligen vara nöjd med sitt klubbyte nu
Ville han alltså byta klubb?
Vet inte, men han sade ju inte nej i varje fall. Oavsett så lär han ju vara jättenöjd...
PETTAX
Inlägg: 178
Blev medlem: 2013-04-13

Re: SHL 2014-15

Inlägg av PETTAX »

såg på Leksands forum att folk tyckte att det var hans fel att de åker ut. för att han missade målet. att han sen målat i de andra matcherna, så att de kunnat vinna dem, verkar ha mindre betydelse. och så gnällde de att han har kontrakt som gäller nästa säsong.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

PETTAX skrev:såg på Leksands forum att folk tyckte att det var hans fel att de åker ut. för att han missade målet. att han sen målat i de andra matcherna, så att de kunnat vinna dem, verkar ha mindre betydelse. och så gnällde de att han har kontrakt som gäller nästa säsong.
Det är sämre att ta sig till lägena och missa än att inte ta sig till lägena alls... Tydligen.
Expert.
B.I.B.A
Inlägg: 2825
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL 2014-15

Inlägg av B.I.B.A »

Äh så dumma är inte Leksingarna. De är ledsna och besvikna och försöker hitta syndabockar, tror de kommer uppskatta Guter nästa säsong.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Farstakostym »

Rätt kul ändå att Malmöiter vill ha in Gustav Nyquist och Frans Nielsen i andrakedjan nästa säsong. Avdelning större hybris än Gnaget.
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sparwen »

Isabo skrev:
sparwen skrev:
Isabo skrev:Gooter/Günter måste ju verkligen vara nöjd med sitt klubbyte nu
Ville han alltså byta klubb?
Vet inte, men han sade ju inte nej i varje fall. Oavsett så lär han ju vara jättenöjd...
Jag har svårt för människor som enligt antagande bygger upp fakta.

Så länge du inte vet om han ville byta klubb eller blev tvingad är det väl dumt att skriva sånt där?
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henke95 »

Farstakostym skrev:Rätt kul ändå att Malmöiter vill ha in Gustav Nyquist och Frans Nielsen i andrakedjan nästa säsong. Avdelning större hybris än Gnaget.
De tror sig även kunna locka hem Söderberg inför nästa säsong. Dessutom vill MrMadhawk få en eventuell värvning av Pääjärvi till hela SHL:s bästa.

Nä, hade hellre haft kvar myglarklubben faktiskt.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Farstakostym
Inlägg: 147
Blev medlem: 2015-02-21

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Farstakostym »

Henke95 skrev:
Farstakostym skrev:Rätt kul ändå att Malmöiter vill ha in Gustav Nyquist och Frans Nielsen i andrakedjan nästa säsong. Avdelning större hybris än Gnaget.
De tror sig även kunna locka hem Söderberg inför nästa säsong. Dessutom vill MrMadhawk få en eventuell värvning av Pääjärvi till hela SHL:s bästa.

Nä, hade hellre haft kvar myglarklubben faktiskt.
Är väl väldigt likvärdig Cehlins sejour i NHL? Ungefär liknande poängsnitt.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av bastis7 »

Tycker Norman har varit en av de bästa i Saik nu i slutspelet! Han sliter i varje byte och är samtidig jäkligt skicklig!

Att få hem honom om nått år hade varit fantastiskt!
Senast redigerad av bastis7 den 2015-04-03 15:16:32, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Henke95 skrev:
Farstakostym skrev:Rätt kul ändå att Malmöiter vill ha in Gustav Nyquist och Frans Nielsen i andrakedjan nästa säsong. Avdelning större hybris än Gnaget.
De tror sig även kunna locka hem Söderberg inför nästa säsong. Dessutom vill MrMadhawk få en eventuell värvning av Pääjärvi till hela SHL:s bästa.

Nä, hade hellre haft kvar myglarklubben faktiskt.
Pääjärvi tror jag ändå skulle vara en supervärvning.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henke95 »

SirDIFalot skrev:
Henke95 skrev:
Farstakostym skrev:Rätt kul ändå att Malmöiter vill ha in Gustav Nyquist och Frans Nielsen i andrakedjan nästa säsong. Avdelning större hybris än Gnaget.
De tror sig även kunna locka hem Söderberg inför nästa säsong. Dessutom vill MrMadhawk få en eventuell värvning av Pääjärvi till hela SHL:s bästa.

Nä, hade hellre haft kvar myglarklubben faktiskt.
Pääjärvi tror jag ändå skulle vara en supervärvning.
Det är en väldigt bra spelare, inget snack om saken, men nog finns det väl bättre spelare i SHL redan nu? Med tanke på vilka spelare det ryktas om till SHL inför nästa säsong så känns det dessutom inte som om en Pääjärvi-ankomst skulle skaka om grundpelarna i svensk hockey.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Praetori
Inlägg: 13698
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Praetori »

-daniel- skrev:Grattis till Malmö efter 8 långa jävla år. Glad för er skull!
Det enda jag kan glädjas för där är att Jakobs fick revansch på lyxfällan där. Och Himelfarb då.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0576342.ab
Nu vill Mike Helber ta bort 51%-regeln också.

Grundpelare efter grundpelare ska krossas tydligen.
Expert.
Djurgårn
Inlägg: 1519
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Djurgårn »

SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0576342.ab
Nu vill Mike Helber ta bort 51%-regeln också.

Grundpelare efter grundpelare ska krossas tydligen.

Nu är det där en känslig punkt för många men han är inte helt ute och cyklar. Jag tycker att han har en hel del poänger i sin text. Nu säger inte jag att jag håller med om att vi ska ta bort den regeln men det är helt klart ett intressant diskussionsämne.
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: SHL 2014-15

Inlägg av TobbeONE »

Djurgårn skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 0576342.ab
Nu vill Mike Helber ta bort 51%-regeln också.

Grundpelare efter grundpelare ska krossas tydligen.

Nu är det där en känslig punkt för många men han är inte helt ute och cyklar. Jag tycker att han har en hel del poänger i sin text. Nu säger inte jag att jag håller med om att vi ska ta bort den regeln men det är helt klart ett intressant diskussionsämne.
Om vi ska argumentera på en saklig nivå så ställer jag mig främst frågande till hur majoriteten av klubbarna skall få det att gå ihop.
Som det ser ut idag så finns det ju endast ett fåtal klubbar som bär sin egen verksamhet. De allra flesta får ngt form av för verksamheten livsviktigt stöd/bidrag från kommunen och frågan är väl om dessa får finnas kvar. För blir den lokala klubben ett renodlat företag så blir det väl så att kommunen köper en tjänst. Och för det krävs väl en officiell upphandling.
Så ta exempelvis lejkers som får flera tiotals miljoner årligen av sin växjö kommun. Hur fan ska de lyckas med få in de summorna nån annanstans? Och om nu mot all förmodan kommunerna får sponsra sina klubbar och dessa går med vinst.... då har vi ett läge där skattepengar hamnar i fickan på en hockeybaron. Undrar vilken politiker som vinner val på det?
ad majorem DIF gloriam
Låst