SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5721
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Bild
BigJ
Inlägg: 2269
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL 2014-15

Inlägg av BigJ »

SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
bastis7 skrev:
BigJ skrev:Bästa Djurgårdare, både f.d. och tilltänkta, Nisse A samt M. Tjärnqvist.

Sallinen helt ok också men att han skulle vara en av SHL:s bästa centrar har han inte visat dessa matcher i varje fall, hoppas verkligen han visar det om han kommer till oss. Kan det vara omgivningen?

Hultström inte bra i egen zon som flera sagt tidigare. Kan vi inte ta Nisse A istället? :D
Va? Sallinen har varit sjukt bra! Det va han även i SHL! Klasspelare rätt och slätt.
Håller jag inte alls med om när man ser till att han spelat mot, ett iofs helt ok men ändock, att allsvenskt motstånd. Hade han varit sjukt bra, liksom Hultström och Cehlin enligt många här, hade Leksand vunnit detta enkelt.
Problemet för Leksand är väl att dom inte har tillräcklig bredd i och med skadorna. Dom hade 6-7 grymma spelare. Men dom kan ju inte spela 60 min. Sallinen tycker jag var bästa spelaren i över sju matcher i matchserien.
Som sagt, han var helt ok men det var ju inte SHL motstånd. Nu vet jag inte vilka i Leksand som är skadade men Cehlin är väl en av dem som täckt upp och fått goda vitsord här, Guter en annan som gjort många mål och avgjort åtminstone en match så jag vet inte om man kan skylla på skador riktigt.

Jämför jag med Örebro förra året som kom näst sist så var ju det laget helt överlägsna övriga lag i kvalserien.

Nu hoppas jag verkligen att de spelare som ryktas till oss verkligen blir så bra som flera här tror men jag blev inte övertygad om det efter denna kvalserie.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9419
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

Det icke SHL-mässiga motståndet gick upp och SHL-laget åkte ur.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av -daniel- »

Grattis till Malmö efter 8 långa jävla år. Glad för er skull!
Bild
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

Expressen hånar Leksand:

Bild
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1832
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Andspe »

"Så tråkigt att SHL stänger serien", "Med det nya systemet kommer inga lag kunna gå upp" osv...
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av seppuko »

Andspe skrev:"Så tråkigt att SHL stänger serien", "Med det nya systemet kommer inga lag kunna gå upp" osv...
Det gäller ju från nästa säsong. Denna säsong har flera lag haft alldeles för stor budget eftersom det setts som sista chansen. Men visst, klart det kommer gå framöver också.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Daniel08
Inlägg: 171
Blev medlem: 2012-01-12
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Daniel08 »

JohanPez skrev:
Cirith Ungol skrev:Ett stort tack till Den Ständige Medlemmen som återigen utfört ett fantastiskt jobb.
Nu tycker jag att han kan gå till SSK och ta upp dem till HA på bekostnad av Gnaget. Därefter kan han gå i pension och se tillbaka på ett mycket väl utfört arbete.
Jobbar i Globenområdet och såg vår gode Herr Bäcklin för nån vecka sedan när dom mötte gnaget. Tänkte för ett ögonblick säga något men höll tillbaka och log för mig själv. Lika stor lyckoamulett som Nisse Andersson är i svensk hockey, är Bäcklin en otursgubbe utan dess like. Hade jag varit SC i någon klubb i Elitserien eller HA hade jag inte tagit i honom med tång. Gratulerar rödhökarna men vilken ångest att åka ur detta år. Hade mått så fysiskt illa om DIF åkt ur detta år som man bara inte fick åka ur.
Ständig medlem säsongen DIF åkte ner i allsvenskan.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8112
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mattias_87 »

seppuko skrev:
Andspe skrev:"Så tråkigt att SHL stänger serien", "Med det nya systemet kommer inga lag kunna gå upp" osv...
Det gäller ju från nästa säsong. Denna säsong har flera lag haft alldeles för stor budget eftersom det setts som sista chansen. Men visst, klart det kommer gå framöver också.
Jag tror inte det blir någon skillnad. Rögle och KHK kommer helt klart kunna förlora mot Västerås och Leksand i ett kval nästa år.
Avskaffa tre mot tre.
Mash
Inlägg: 2334
Blev medlem: 2010-09-23

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Mash »

Så jävla värdigt att Leksand bli nedflyttade. Jag tror knappast att de kommer klara ekonomin i HA kommande säsong, med tanke på alla missade inkomster som SHL medför. Konkurs för Leksand - Ja tack! Skitförening som är skitorganiserad. Gör om - Gör rätt. Och det med råge.

Grattis Malmö! Faktiskt otroligt roligt att få upp Malmö, ett till storstadslag är precis vad SHL behöver :)
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: SHL 2014-15

Inlägg av MarcusDaze »

BigJ skrev:
SirDIFalot skrev:
BigJ skrev:
bastis7 skrev:
BigJ skrev:Bästa Djurgårdare, både f.d. och tilltänkta, Nisse A samt M. Tjärnqvist.

Sallinen helt ok också men att han skulle vara en av SHL:s bästa centrar har han inte visat dessa matcher i varje fall, hoppas verkligen han visar det om han kommer till oss. Kan det vara omgivningen?

Hultström inte bra i egen zon som flera sagt tidigare. Kan vi inte ta Nisse A istället? :D
Va? Sallinen har varit sjukt bra! Det va han även i SHL! Klasspelare rätt och slätt.
Håller jag inte alls med om när man ser till att han spelat mot, ett iofs helt ok men ändock, att allsvenskt motstånd. Hade han varit sjukt bra, liksom Hultström och Cehlin enligt många här, hade Leksand vunnit detta enkelt.
Problemet för Leksand är väl att dom inte har tillräcklig bredd i och med skadorna. Dom hade 6-7 grymma spelare. Men dom kan ju inte spela 60 min. Sallinen tycker jag var bästa spelaren i över sju matcher i matchserien.
Som sagt, han var helt ok men det var ju inte SHL motstånd. Nu vet jag inte vilka i Leksand som är skadade men Cehlin är väl en av dem som täckt upp och fått goda vitsord här, Guter en annan som gjort många mål och avgjort åtminstone en match så jag vet inte om man kan skylla på skador riktigt.

Jämför jag med Örebro förra året som kom näst sist så var ju det laget helt överlägsna övriga lag i kvalserien.

Nu hoppas jag verkligen att de spelare som ryktas till oss verkligen blir så bra som flera här tror men jag blev inte övertygad om det efter denna kvalserie.
Med tanke på att Malmö tog klivet upp så kan man väll säga att det var mot SHL motstånd.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Isabo »

Glory1 skrev:Måste de nya lagen nu betala 6 miljoner var + 2-3 millar i fallskärm?
Ja, jag har funderat på det där. Ska alla tre nykomlingarna dela på sex mille eller blir det bara MIF som får avstå pengar? Eller nu kanske man lägligt har kommit på bättre tankar om det där...
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Isabo »

Gooter/Günter måste ju verkligen vara nöjd med sitt klubbyte nu
Användarvisningsbild
sparwen
Inlägg: 145
Blev medlem: 2014-04-29
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av sparwen »

Isabo skrev:Gooter/Günter måste ju verkligen vara nöjd med sitt klubbyte nu
Ville han alltså byta klubb?
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5721
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Guter verkar även ha klausuler för SHL/Allsvenskan i sitt kontrakt, så han spelar i allsvenskan nästa år.
Låst