SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: SHL 2014-15

Inlägg av gost »

Tyvärr kommer det här bara att fortsätta. Så länge som det inte sker en lagändring emot detta så finns det inget vi kan göra. Det vi kan göra är att sluta gnälla så mycket om kommundopning hit och dit, tycker inte det bekommer Sveriges finaste förening.
För tillfället får vi försöka acceptera situationen och istället rikta vårt fokus på hur vi ska kunna ha en chans konkurrera i SHL.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Henke_F »

Manijock skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Henke_F skrev:
SirDIFalot skrev:Erik Gustafsson tar en smäll för Djurgårn. Bra EG!
Undra hur det gick med tänderna för honom? Han åker väl jämt med öppen mun.
Otroligt elakt......men lite kul ändå :wink:

Hoppas allt gick bra för EG
Fruktansvärt roligt faktiskt :lol: Det jag saknar mest med Erik är faktiskt alla skämten om hans öppna mun. Jag är en ond människa!

Men en fruktansvärt ful tackling som jag inte unnar någon. Hoppas han klarade sig fint!
Jo, lite elakt men även lite sant. Verkligheten kan vara hård ..och rolig.

Sanning är också att jag hoppas att han klarade sig bra även fast jag kanske inte vill att vi värvar tillbaka honom. Vi har ju en snurrfintande back redan som man kan bli tokig på ibland.

Hoppas lotterinämnden gör vad dom skall och att abottsystern blir avstängd. Jag gillar tackligar och fysiskt spel i hockeyn men "cheap-shots" och armbågar i huvudet hör inte hemma på en hockeyplan. (..kanske i en MMA-ring om det ens är tillåtet där).


EDIT: http://www.expressen.se/sport/hockey/sh ... r-play-in/
Han blir visst avstängd 5st matcher med skämtet att två omvandlas till böter.
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

sm910 skrev:
pulverapa skrev:Jag fattade inte resonemanget alls från Wennerholm. Totalt obegriplig artikel. Vad är hans poäng? Ärkepajas.
Wennerholm tror att korruption, mutor och riktat stöd till enskilda näringsidkare (dvs, kommunal doping av klubbar) för att få dem att stanna, verka och gå med vinst gynnar den kommunala tillväxten. Därför, för Wennerholm är så skev att hans perspektiv är "vad är bra för kommunerna" snarare än "vad är bra för svensk ishockey", försvarar han förfarandet och tycker att vi också ska idka samkväm med våra lokala politiker. För vadfan, vi bedriver ju svensk ishockey som ren välgörenhet för att landsbygden ska leva, inte för att vi gillar att se bra ishockey där duktiga klubbar gör upp mot varandra efter egen förmåga! Som vanligt har Wennerholm dessutom fel rent faktiskt, det finns massvis med internationell forskning på området som visar att kommunalt stöd till elitlag inte skapar kommunal tillväxt och nyligen kom en svensk forskningsrapport (http://www.oru.se/Extern/Institutioner/ ... 202014.pdf) som kollade bland annat just hur kommunalt stöd till våra ishockeyföreningar i Sverige påverkade dessa kommuners tillväxt. (Hint: Negativt.)

Det finns bara en grupp i samhället som kommunalt stöd gynnar - förutom de vuxna människor som går på hockey i dessa orter och seriöst tycker det är moraliskt riktigt att beskatta övriga kommunbefolkningen för att finansiera deras fredagsnöje - och det är lokalpolitikerna. Bröd och Skådespel har alltid varit ett sätt att hålla befolkningen glad när man inte kan erbjuda ordentlig, gedigen service i enlighet med ens uppdrag. Vi ser det i diktaturer där statlig underhållning ska hålla massorna från att revoltera mot hungersnöden. Vi ser det i Karlstad där man ersätter Färjestad med mångmiljonbelopp för sviktande publiksiffror men vägrar låta äldre få vara utomhus mer än 1h/vecka(!), Vi ser det i Leksand där man lägger ner kommunal verksamhet och säljer Trottoarer, vi ser det i Skellefteå där man stängt 25 skolar sen millenieskiftet p.g.a. kommunala besparingar men inte har några problem med att hyra ut sin arena för en spottstyver eller låta SAIK få pengarna för namngivandet av kommunens arena. Lokalpolitikerna får känna sig som gudar, allsmäktiga skapare av ortens "stolthet", och rösterna väller in för ett sm-guld syns trots allt så mycket mer tydligt än en kvalitetsförsämring i vården.

Kommunerna ekonomi går åt skogen (hej robin hood-skatt!) och Svensk hockey blir inget mer än dålig kopia av tv4:as gamla program "Stadskampen" mellan kommunala "flaggskepp". Men Wennerholm är glad och nöjd, för det handlar ju bara om att vi Stockholmare är avundsjuka. För det är klart, det kittlar gött att den produkt han livnär sig vid att skriva blaj om dopas ekonomiskt och blåses upp till ett stort luftslott av andras skattepengar, då är det härligt att sitta vid köttgrytorna. Makt korrumperar.
Mycket bra skrivet. Som föregående sade så borde du verkligen kontakta Robert Petersson på Hockeysverige, han är nog den enda journalisten som skulle kunna tänka sig att sticka ut näsan och skriva något om kommundopingen och dess konsekvenser.
F.ö. så borde du bli journalist ;)
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av gaspo »

Inte ett enda farligt anfall idag. Pinsamt o se skiten.
Norenfalk
Inlägg: 185
Blev medlem: 2012-10-27

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Norenfalk »

Visst är det surt att vi antagligen spelat färdigt imorgon. Men jag ser detta som en bonus då vi klarat oss undan kval. Men kanske bara är jag. Med truppen som finns så åker vi på storstryk i en kvartsfinal. Laget är slutkört men jag är mer än nöjd med dem här säsongen.
RÖTT FÖR BLODET GENOM HJÄRTA OCH VEN
GULT FÖR SOLENS VÄRMANDE SKEN
BLÅTT FÖR HIMMEL,REGN OCH HAV
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Praetori »

Soppatorsk. Laget har kanske en bra match kvar och den hoppas jag kommer på måndag som en värdig hemmaavslutning på säsongen.
Jag tror inte att slutspel denna säsong funnits med mentalt hos grabbarna utan det har varit nästa match som gällt och nu är det liksom över.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Magnutz »

Praetori skrev:Soppatorsk. Laget har kanske en bra match kvar och den hoppas jag kommer på måndag som en värdig hemmaavslutning på säsongen.
Jag tror inte att slutspel denna säsong funnits med mentalt hos grabbarna utan det har varit nästa match som gällt och nu är det liksom över.
Ja, om man inte fattar vilken heroisk insats som krävdes för vinsterna mot slutet så fattar man inte mycket. Killarna är hjältar. De har gjort det som egentligen inte skulle vara möjligt pga diverse omständigheter. Detta lag ska hyllas och det rejält!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Isabo »

Personligen hade jag gärna bytt Örebromatchen med gårdagens. Den förstnämnda gällde ju liksom noll och nada och ändå kommer vi igen från tvåmålsunderläge och vinner på straffar. Kan ju ha varit nån sorts "inget att förlora, inget att vinna"-psykologi som kombinerats med typisk DIF-logik. Vi tog ju faktiskt fem poäng på tre matcher EFTER att ha säkrat kontraktet...
Sen om insatsen mot Örebro hade räckt till seger mot Luleå är en helt annan sak. Men det hade nog känts bättre om man höjt sig igår istället.

Det där med idrottspsykologi är väldigt intressant i alla fall. Ett mål räckte förra onsdagen för att DIF skulle få momentum och sänka Luleå. Hade kanske blivit något liknande igår om vi bara fått hål på dem.

Men jag är väldigt nöjd med att vi slipper kvala, att vi är med nästa säsong igen, tack vare hjältarna, med stöd från oss på läktarna. SHL 2015-16!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

Någon borde seriöst ta en lång konversation med wennerholm och få idioten att börja inse verkligheten. Återigen så skriver han en korkad krönika.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av pulverapa »

Morwin skrev:Någon borde seriöst ta en lång konversation med wennerholm och få idioten att börja inse verkligheten. Återigen så skriver han en korkad krönika.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det bästa vore om han kunde fokusera på friidrotten istället. Tyvärr får vi dras med honom fem år till innan han går i pension.

Fegisen har ju stängt av kommentatorsfältet på sina artiklar. Det har inte Ros till exempel.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av Morwin »

pulverapa skrev:
Morwin skrev:Någon borde seriöst ta en lång konversation med wennerholm och få idioten att börja inse verkligheten. Återigen så skriver han en korkad krönika.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Det bästa vore om han kunde fokusera på friidrotten istället. Tyvärr får vi dras med honom fem år till innan han går i pension.

Fegisen har ju stängt av kommentatorsfältet på sina artiklar. Det har inte Ros till exempel.
usch 5 år till :o ja ros tål iaf lite ris och ros.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

Tänkte väl att det är vår, solen värmde idag, bajen torska i bandy och Leksand spelar kvalspel. Säkrare vårtecken får man leta efter ;-)
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Sommarlov från mars till september. Man har fel jobb. Det är väl antagligen bara Mantas som ska spela mer nu. Tror knappast Sören är aktuell för fler landslagsuppdrag den här säsongen.
Nu ska jag ut och scouta talanger!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Blårand »

För det första. Laget och föreningen har gjort en bragd. Säcken påminner om att laget för 13 månader sedan spelade i allsvenskan. Förhoppningsvis ska det bli lättare att undvika kvalspel i den utökade serien. Ett par förstärkningar och ambitionen borde vara att åtminstone gå till kvartsfinal.

Under de många år som jag följt serien har det sagts att;
• det är bara storstadslagen som kan hävda sig.
• När det inte blev så har det hetat att de gamla brukslagen med närhet till ishallen och pojkar från trakten är framtiden.
• Nu verkar trenden vara medelstora kommuner. Om Leksand och Modo klarar sig och Karlskrona och t ex Rögle går upp så är medianlaget i serien en tätort med cirka 60 000 invånare. Örebro och Linköping är stora i den jämförelsen. I en ort som Ö-vik ställer kommun, företag och hela bygden upp för laget. I Stockholm är de flesta emot DIF. Med tanke på att kvinnor håller på att ta makten i såväl politiken som samhället så tror jag att det finns en gräns för hur mycket pengar man kan ge grabbarnas lag och och ta från vård, skola och omsorg.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Ute i bygderna bestämmer karlarna, för allt kvinnfolk har gått på högskola och flyttat till Ståckhålm, eller tatt jobb i Norge. Då blir det kosing till hockeyn.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Låst