SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av diftobbe89 »

PATRIK. skrev:
Donkels skrev:UCS vara eller icke vara på matcherna är inte avgörande för segrar och den där tradiga D I F ramsan är så tråkig utan det som avgör är om vi kan börja spela hockey igen -
Skitsnack, om vi hade haft bra tryck på matcherna hade vi redan stuckit från botten ordentligt!
Nej.
Spela fult
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Donkels »

PATRIK. skrev:
Donkels skrev:UCS vara eller icke vara på matcherna är inte avgörande för segrar och den där tradiga D I F ramsan är så tråkig utan det som avgör är om vi kan börja spela hockey igen -
Skitsnack, om vi hade haft bra tryck på matcherna hade vi redan stuckit från botten ordentligt!
Och jag tycker att det du uttrycker är skitsnack så jag tror att det enda vi kan vara överens om är att vi tycker olika
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av PATRIK. »

diftobbe89 skrev:
PATRIK. skrev:
Donkels skrev:UCS vara eller icke vara på matcherna är inte avgörande för segrar och den där tradiga D I F ramsan är så tråkig utan det som avgör är om vi kan börja spela hockey igen -
Skitsnack, om vi hade haft bra tryck på matcherna hade vi redan stuckit från botten ordentligt!
Nej.
Ni underskattar stämning på matcherna som fan! Hur fan ska laget, som är så pass begränsat emellanåt kunna lyfta med den numera bedrövliga stämningen? Den där 6:e spelaren vi hade finns inte längre!
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Synonymer till kränkt: "förolämpad, sårad, förnedrad, förorättad, stött, skymfad, vanärad." Är inte det vi sett bevis på att många uttryckt efter MN?
Som om att bli utsjungna av bönder inte alls är lika kränkande?
Det är en djävligt narcissistisk läktarkultur vi haft. Knappast vad jag trodde.
Kan inte påstå som sittplatspublik att jag kan göra större skillnad själv. Men blev som sagt förvånad hur svag läktarkulturen var när det kom till kritan. En taskig styrelse och en klumpig värvning var allt som behövdes.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av PATRIK. »

Skönt som fan att vi spelar SHL nästa säsong också. Med 7 miljoner extra i spelarbudget lär det kunna hända en heeel del!
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2242
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Glory1 »

PATRIK. skrev:Skönt som fan att vi spelar SHL nästa säsong också. Med 7 miljoner extra i spelarbudget lär det kunna hända en heeel del!
Såna här inlägg får mig att slita av håret :mrgreen:
Riktnr08
Inlägg: 63
Blev medlem: 2015-01-11
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Riktnr08 »

Jag tror inte det är slumpen som gjort att det går så dåligt nu och att det ser energilöst ut på isen. Det är ganska svart på vitt när publiken dog så vart det samma sak på isen, tyvärr. Hoppas alla kommer mot Leksand då får vi svaret.
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Bluebrigade08 »

Vinn
Senast redigerad av Bluebrigade08 den 2015-02-22 11:12:29, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Bluebrigade08
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-05-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Bluebrigade08 »

Vinn
Senast redigerad av Bluebrigade08 den 2015-02-22 11:13:01, redigerad totalt 1 gånger.
Vila i frid Blue Brigade STHLM 08-13
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Davva »

Halvtom klack utan ledare jämfört med en fullstor och enig mobb: ja, det syns på isen (både spelare och domare påverkas).

Men den främsta orsaken till alla förluster på sistone är ju att halva laget varit borta i skador. Visst har alla lag skador, men som seriens fattigjon med tunnast trupp så drabbar det ju oss hårdast uppenbarligen. Tycker dock att det har sett bättre ut de senaste två matcherna. Bättre PP. Samme gör skillnad, inget snack.

Matchen mot Trottoar IF nästa fredag: om SAIK gör vad de ska på onsdag och vi sedan lyckas med konststycket att ta 3 poäng på fredag så kommer vi ju vara (minst) 9p + målskillnad före Trottoar IF med endast tre omgångar kvar. Om vi får tillbaka ytterligare några spelare samt kan fylla hovet ( inkl. ALLA, snälla? ) så ser detta scenario faktiskt möjligt ut.

Drömmer om att kunna gå ut från hovet nästa fredag utan kvalångest..
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Godnoken »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Jag, som aldrig varit klackmänniska men alltid varit stolt över att tillhöra föreningen med den överlägset bästa läktarkultuten är så förvånad att det var så bräckligt, så lättkränkt. Trodde en stark kultur skulle stå emot både yttre och inre fiender. Men MN var visst för stark för våra kulturbärare i klacken.
Ja, det var ju det överlägset sämsta som kunde hända. Den absolut sista personen i hela världen som fick värvas. Men just han var man tvungen att ta.

Tycker du kan sluta prata om lättkränkt för övrigt. Det låter så respektlöst. Kan vi inte enas om att det var en jävligt känslig grej och vi har förståelse för hur alla reagerar istället?

Tycker även att det är rätt mycket dubbelmoral av alla här inne som slaktade honom fullständigt under den rättsliga striden men som sedan tar emot honom med öppna armar för att man aldrig vågar sätta sig emot något föreningen gör.
Nej.
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2014-15

Inlägg av captcash »

Jaha, som jag förstår det nu (av vad ni skriver) då så är det klacken som medvetet hellre ser att DIF åker ner i HA och aldrig kommer upp igen, än att stötta sitt LAG och skita i en ENSTAKA värvning.

Moget gäng i så fall... Man the FUCK up och stöd ert LAG i denna kris om "ni" nu kan påverka så mycket och om det inte är så... knip igen!


Fyfan vad jag hatar alla som sätter sig själva före laget, sina egna vedettor och annat barnsligt skit och låter det gå ut över 25 spelare som inte förtjänar denna behandling... helt ofattbart juvenile!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:Jaha, som jag förstår det nu (av vad ni skriver) då så är det klacken som medvetet hellre ser att DIF åker ner i HA och aldrig kommer upp igen, än att stötta sitt LAG och skita i en ENSTAKA värvning.

Moget gäng i så fall... Man the FUCK up och stöd ert LAG i denna kris om "ni" nu kan påverka så mycket och om det inte är så... knip igen!


Fyfan vad jag hatar alla som sätter sig själva före laget, sina egna vedettor och annat barnsligt skit och låter det gå ut över 25 spelare som inte förtjänar denna behandling... helt ofattbart juvenile!
Folk blir säkert jättesugna på att återvända till hockeyn när tio personer om dagen säger åt dom att "man the fuck up" och allt vad det är. Kom ihåg att det inte bara rör sig om -->en ENSTAKA värvning<--, utan också om hur det har skanderats ut med packet och liknande under matcherna (åt delar av klacken).

MN hade en beef med styrelsen och lät det gå ut över föreningen. Han har bett om ursäkt och jag förlåter honom, vi behöver all hjälp vi kan få den här säsongen (sen är det en annan sak att jag tycker att det var ett jävligt fel läge av styrelsen att plocka in någon i truppen som måste förlåtas av stora delar av publiken).

Delar av klacken har en beef med styrelsen/MN och låter det gå ut över föreningen. Jag tänker inte försöka kräva att någon ska förlåta en viss spelare eller styrelse, det är upp till var och en, men jäklar vad vi skulle behöva lägga det här bakom oss/framför oss åtminstone tills platsen i SHL är säkrad. Ett första steg vore, likt Sirdif redan påpekat, att sluta vara så nedlåtande mot varandra inom klacken.
Senast redigerad av Puckey den 2015-02-22 10:20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 2014-15

Inlägg av SirDIFalot »

Jag förstår inte... Nyss var det ju "ut med packet". Sen förlorar vi utan dom... 20-30 personerna? Och då är det deras fel och det är oförlåtligt att dom inte är på plats?
Expert.
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: SHL 2014-15

Inlägg av TobbeONE »

SirDIFalot skrev:
minalman skrev:Jag, som aldrig varit klackmänniska men alltid varit stolt över att tillhöra föreningen med den överlägset bästa läktarkultuten är så förvånad att det var så bräckligt, så lättkränkt. Trodde en stark kultur skulle stå emot både yttre och inre fiender. Men MN var visst för stark för våra kulturbärare i klacken.
Ja, det var ju det överlägset sämsta som kunde hända. Den absolut sista personen i hela världen som fick värvas. Men just han var man tvungen att ta.

Tycker du kan sluta prata om lättkränkt för övrigt. Det låter så respektlöst. Kan vi inte enas om att det var en jävligt känslig grej och vi har förståelse för hur alla reagerar istället?

Tycker även att det är rätt mycket dubbelmoral av alla här inne som slaktade honom fullständigt under den rättsliga striden men som sedan tar emot honom med öppna armar för att man aldrig vågar sätta sig emot något föreningen gör.
Måste bara flika in här lite snabbt.
Kan bara tala för egen del och då jag själv var väldigt hatisk (kanske inte på forumet men i övriga livet) mot MN under och efter processen men nu "mjuknat" i den frågan så är jag ju inkluderat i ditt "alla".
Skulle kunna skriva ett långt inlägg om tankar och funderingar runt processen men i slutändan handlade det om att när för mig ny information dyker upp i vilket ärende det än må gälla så omvärderar jag alltid min åsikt. Ibland ändras den och ibland förblir den densamma. I detta fall ändrades den.
Kan man inte omvärdera sina åsikter i några frågor så går man en mörk framtid till mötes på ett personligt plan. Så det är ju ett tips till alla de som saknar den förmågan att faktiskt försöka ta till sig den. Livet blir rikare då.

Med det sagt så tycker jag inte värvningen var bra, tvärtom, men nu e han här o då gäller de o göra det bästa av situationen, det bästa för skölden, för Djurgårdsfamiljen, vårat lag och dess överlevnad i högsta ligan.
Enkelt så.
Det tycker jag inte att alla gör i det här fallet.
Det gäller både de som står bakom bojkotten (även fast jag i viss mån förstår dem) eller de som späder på och gör sprickan större genom att förringa och håna de som känner sig kränkta.

Men vad jag reagerade på i ditt inlägg var ordet dubbelmoral.
Skulle väldigt gärna höra dina tankar om de jag anser vara dubbelmoral från de som numera håller sig borta från hovet.

Under hösten i samband med svt o Lernebys "granskning" så gjorde DIF fotboll väldigt tydligt gällande att man i vissa fall väljer att inte använda sig utav tillträdelseförbud mot personer som misstänks gjort sig skyldiga till allvarliga förseelser i samband med matcher. Man föredrog att använda sig av ett eget program där man inkluderar individen i föreningen osv osv
Detta har hyllats av supporterprofiler etc etc.
Själv anser jag att det är helt rätt väg att gå och ställer mig bakom hyllningskören.
Men borde inte detta gälla alla är det bara supportrar som skall inkluderas?
Dubbelmoral?

Efter MN-gate så pratades det mkt om att vi vi har demokrati på läktaren och alla har rätt till en åsikt och får yttra den.
Det här var något nytt för mig.
Vi har alltid haft och jag tycker att vi alltid ska ha tydliga direktiv för hur man beter sig i klacken. Man står upp, man sjunger och i de fall där någon form utav koreografi används så gör man den. För inte allt för länge sedan i DIF-podden så pratades det om att de som står på Sofia och inte sjunger tar pengar ur Djurgårdens kassa. Helt rätt, ställer mig bakom den åsikten.
Men hur skall man då tolka att vissa personer tar sig friheten att gentemot den stora majoriteten i klacken skandera mot styrelsen. Är det att stötta sitt lag?
Nu helt plötsligt efter det att vissa känner sig kränkta så har vi demokrati och alla får göra vad de vill.
Gäller den demokratin bara på hovet?
Dubbelmoral?

Ofta talas det om att media ofta eller alltid väljer att vinkla sin rapportering runt supportrar till något negativt för att sälja lösblad. Lika ofta talas det om att folk är inbitna idioter (typ) som går på den bilden då den är felaktig.
Håller absolut med om att den bild av supportrar som media beskriver inte alls stämmer överens med verkligheten.
Men vad har egentligen media gett för bild av MN-gate?
Stämmer den överens med vad som egentligen hände?
Vad säljer bäst, kaptenen som stämmer sitt neddegraderade lag eller klubben som på ett felaktigt sätt sparkar en dålig kapten efter en degradering?
Så om media allt som oftast vinklar sina stories, tror du inte de är kapabla till det även i detta fallet.
Alla domstolspapper finns ju att läsa o de stämmer ju väldigt överens med vad som kommuniserades på mötet med MN.
Så är det dubbelmoral en ren dumhet som gör att man köper medias bild med hull o hår?


Hoppas bara att det här inlägget misstolkas som en provokation. Min ända förhoppning är att någon kanske läser det, omvärderar sina åsikter och kommer tillbaka till hovet.
Tycker det är lika illa att provocera och håna de som inte går längre som det är att bete sig illa på matcherna då inget utav sakerna leder närmare en lösning, tvärtom.

Vet att det är fel tråd men vill bara passa på att hylla JK för att de pushat väldigt bra för hockeyn på senaste tiden. Stort hyll.

Och avslutningsvis så hoppas jag verkligen att UCS och co kommer tillbaka till hovet. Ni gör ett fenomenalt jobb behövs verkligen, speciellt i dagens prekära situation.
Tror också att det absolut bästa för både fotboll, hockey och Djurgårdsfamiljen i stort är ett gott samarbete mellan ALLA parter.
Och här har hockeyns styrelsen och ledning VERKLIGEN gjort bort sig.
Kan vi få till ett gott samarbete med fantastisk stämning i BÅDE fotboll och hockey så tror jag att vi kommer växa enormt som förening och med tiden bli oslagbara.
Vi har något de andra inte har. Vi har Djurgårdsfamiljen.
Må alla sår läka så att vi kan stå enade igen.
ad majorem DIF gloriam
Låst