CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

CHL-tråden

Inlägg av minalman »

Tammerfors, here we come!

Eller är det Ilves?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
O_o
Inlägg: 8
Blev medlem: 2014-09-14

Re: CHL-tråden

Inlägg av O_o »

Arrangerad bortaresa till Norge?!
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: CHL-tråden

Inlägg av Stulle »

Ur en ekonomisk synpunkt känns dessa motståndare som ganska gynnsamma i jämförelse med vad man kan få möta och eventuella vinstpengar.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7159
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Som vanligt härligt med CHL.

Bort med meningslösa träningsmatcher mot typ Almtuna.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

Thoresen gjorde två mål när Storhammar slog Tappara efter staffar.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL-tråden

Inlägg av Praetori »

Tur vi vann i fotbollen för matchen mot Thoresens gäng är ju största nedköpet på år och dagar. Komplett genomuselt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: CHL-tråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Från matchtråden Tappara-DIF.
Lee Harvey Oswald skrev:Förstår DIF-spelarnas svala engagemang, det är svårt att ge 100% i en turnering som försöker kopiera fotbollens CL ....men tar med Brittiska och Danska "storlag"

Angående skaderisken så är ju den något högre om du inte har fullt fokus, så jag andas ut för denna gång
Yep.

Övriga problemet med CHL (förutom att KHL-lagen saknas) är hur oerhört sunkigt allt är presenterat. Visst, hemsidan gör det den ska men titta på matchtröjorna.

Ser ut att vara gjorda av innernätet från återvunna badbrallor. Ful jävla röd blaffa på armen, generiska typsnitt... Inte ens klubbmärkena är broderade.

Ska du ha en europeisk liga måste allting andas toppklass och vara bättre än de inhemska ligorna på allt, åtminstone lika bra

Prispotten måste upp avsevärt och bättre lag måste vara med. Sedan måste det avsättas en egen period på året när finalen hålls, med invigning som får OS att skita på sig. En "mästarturnering" kan inte ligga och skämmas under försäsong om det ska tas på allvar.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

Tycker man kan låta lagen använda sina ordinarie matchtröjor.

Och visst är det så att prispotten måste upp avsevärt, men då måste även publiken börja följa matcherna så att sponsorer och TV-kanaler börjar buda om rättigheterna.

Hur man ska få finalen att få en större status vet jag inte riktigt hur faktiskt. Vi har ju inga dominanta klubbar i hockeyn som vi har i CL i fotboll. Frågan är nog hur får publiken upp ögonen för turneringen?
Avskaffa tre mot tre.
Detblir3poäng
Inlägg: 2187
Blev medlem: 2017-02-14

Re: CHL-tråden

Inlägg av Detblir3poäng »

DIF_Soldier skrev:Från matchtråden Tappara-DIF.
Lee Harvey Oswald skrev:Förstår DIF-spelarnas svala engagemang, det är svårt att ge 100% i en turnering som försöker kopiera fotbollens CL ....men tar med Brittiska och Danska "storlag"

Angående skaderisken så är ju den något högre om du inte har fullt fokus, så jag andas ut för denna gång
Yep.

Övriga problemet med CHL (förutom att KHL-lagen saknas) är hur oerhört sunkigt allt är presenterat. Visst, hemsidan gör det den ska men titta på matchtröjorna.

Ser ut att vara gjorda av innernätet från återvunna badbrallor. Ful jävla röd blaffa på armen, generiska typsnitt... Inte ens klubbmärkena är broderade.

Ska du ha en europeisk liga måste allting andas toppklass och vara bättre än de inhemska ligorna på allt, åtminstone lika bra

Prispotten måste upp avsevärt och bättre lag måste vara med. Sedan måste det avsättas en egen period på året när finalen hålls, med invigning som får OS att skita på sig. En "mästarturnering" kan inte ligga och skämmas under försäsong om det ska tas på allvar.
Prispengarna ökar ju stadigt och 22/23 kommer ju vinnarna kunna plocka hem lite över 7 millar, villet ändå är en slant + intäktspengarna från hemmamatcherna.... fast idag skulle det ju inte räcka till en popcornmeny i första periodpausen åt musse ens......
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7159
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF´s chl äventyr får inte godkänt. Oroväckande dåliga insatser, särskilt på slutet när det verkligen gällde att vinna, då vek vi ned oss. Tycker annars laget haft otrolig utdelning i SHL, mycket tack vare en enda kedja.
Håller bevisligen inte i CHL och knappast i längden i SHL heller.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

Trist att vi åkte ur ändå känner jag. Jag älskar slutspel och hade velat gå dit.

Nu kommer jag ändå hålla på Thoresen och Storhamar i CHL. Däremot möter dom Skellefteå och det blir ju tufft.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: CHL-tråden

Inlägg av Donkels-2.0 »

Mattias_87 skrev:Trist att vi åkte ur ändå känner jag. Jag älskar slutspel och hade velat gå dit.

Nu kommer jag ändå hålla på Thoresen och Storhamar i CHL. Däremot möter dom Skellefteå och det blir ju tufft.
Vill se Thore förudmjuka råsopan Jimmie Jump
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL-tråden

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Trist att vi åkte ur ändå känner jag. Jag älskar slutspel och hade velat gå dit.
Ja trist att vi åkte ur. Jag älskar Hockey och CHL är en annorlunda fläkt mot SHL.
Men med det publikstödet (eller avsaknaden av det) som vi supportrar givit/inte givit laget så begriper man ju att motivationen inte är på topp hos spelarna.

Hade det varit lapp på luckan och drag-så-in-i-helvete i hemmamatchen mot Tappara är jag övertygad om att vi spelat slutspel.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1483
Blev medlem: 2012-03-01

Re: CHL-tråden

Inlägg av Ohddan »

Det bästa med att inte vinna CHL är att slippa lyfta universums fulaste buckla.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av Mattias_87 »

Nu är seed-grupperna officiella till CHL lottningen nästa vecka (22 Maj 16:00) Vi är i andra potten och kommer alltså få möta 1 lag från grupp 1, 3 och 4.

Pott 1 till CHL-lottningen
Frölunda Indians Sverige
Färjestad BK Sverige
SC Bern Schweiz
HPK Hämeenlinna Finland
Oceláři Třinec Tjeckien
Adler Mannheim Tyskland
KAC Klagenfurt Österrike
Luleå Hockey Sverige


Pott 2 till CHL-lottningen
EV Zug Schweiz
Kärpät Oulu Finland
Bílí Tygri Liberec Tjeckien
Red Bull München Tyskland
Graz 99ers Österrike
Djurgården IF Sverige
Lausanne HC Schweiz
Tappara Finland


Pott 3 till CHL-lottningen
HC Pilsen Tjeckien
Augsburger Panther Tyskland
Vienna Capitals Österrike
Skellefteå AIK Sverige
EHC Biel-Bienne Schweiz
Lahti Pelicans Finland
Mountfield HK Tjeckien
HC Ambrì-Piotta Schweiz


Pott 4 till CHL-lottningen
Yunost Minsk Vitryssland
Frisk Asker Norge
HC05 Banska Bystrica Slovakien
Grenoble Frankrike
Rungsted Seier Capital Danmark
Cardiff Devils United Kingdom
GKS Tychy Polen
Belfast Giants Nordirland
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar