CHL-tråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

CHL-tråden

Inlägg av JohanPez »

På difhockey publicerades i dag följande artikel.
http://difhockey.se/artikel/3002/

Var väl på tal om att ET sedermera skulle utvecklas till detta.
Användarvisningsbild
Kungen
Inlägg: 316
Blev medlem: 2012-08-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Re: CHL-tråden

Inlägg av Kungen »

JohanPez skrev:På difhockey publicerades i dag följande artikel.
http://difhockey.se/artikel/3002/

Var väl på tal om att ET sedermera skulle utvecklas till detta.
Vi måste alltså gå upp i SHL för att vara med och lira ö.h.t? Samt att vi måste upp inom två säsonger för att inte förlora vår A-licens. Så om vi går upp om tre år så får vi ändå inte vara med?
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL-tråden

Inlägg av S. Skuggan »

Kungen skrev:
JohanPez skrev:På difhockey publicerades i dag följande artikel.
http://difhockey.se/artikel/3002/

Var väl på tal om att ET sedermera skulle utvecklas till detta.
Vi måste alltså gå upp i SHL för att vara med och lira ö.h.t? Samt att vi måste upp inom två säsonger för att inte förlora vår A-licens. Så om vi går upp om tre år så får vi ändå inte vara med?
Nytt focus/målsättning för året?
Användarvisningsbild
MartinDIF51
Inlägg: 157
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av MartinDIF51 »

Ingen större förlust att vi missar det nästa år.
"Finaste mackorna görs av Bremberg"
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

CHL-tråden

Inlägg av Jepe »

Går vi inte upp i år (vilket vi med störst sannolikhet inte gör) så ser inte jag det som ett minus att vi inte spelar i CHL. Har från första början vi åkte ner efterlyst träningsspel mot HA och som bäst SHL lag.

ET känns mer som något positivt och kul för supportrarna.
2014-04-07, vad hände?
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av mb81 »

Lät som flera positiva saker i min mening.
1. Att vi är säkra på plats om vi går upp inom två år. Är ingen kris om vi missar ett år.
2. Att vi blir utköpta och får stålar om vi inte går upp.

Om vi nu mot förmodan vinner ET tycker jag ändå vi borde få vara med som regerande mästare!

Sen vet jag inte om chl är rätt väg att gå för hockeyn egentligen. Men ser hellre det än massa betydelselösa landslagsturneringar.
1962FenderStrat
Inlägg: 931
Blev medlem: 2012-09-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Woodland Hills, California

Re: CHL-tråden

Inlägg av 1962FenderStrat »

jag hoppas att CHL på sikt konkurrerar ut SHL och HA. Ser fan så mycket helre europeiska storlag som moståndare än Troja och Asplöven... Roligare troligtvis för spelarna också och möta lite internationellt motstånd.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

CHL-tråden

Inlägg av JohanPez »

1962FenderStrat skrev:jag hoppas att CHL på sikt konkurrerar ut SHL och HA. Ser fan så mycket helre europeiska storlag som moståndare än Troja och Asplöven... Roligare troligtvis för spelarna också och möta lite internationellt motstånd.
Kommer den nog aldrig göra precis som att CL inte ska ersätta premier league eller annan valfri inhemsk liga.
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av sm910 »

1962FenderStrat skrev:jag hoppas att CHL på sikt konkurrerar ut SHL och HA. Ser fan så mycket helre europeiska storlag som moståndare än Troja och Asplöven... Roligare troligtvis för spelarna också och möta lite internationellt motstånd.
Konkurrera ut inhemsk liga? Nej tack du, man kan aldrig bygga upp samma sorts rivalitet mot utländska lag som våra inhemska, och rivalitet är en så oerhört viktig del av läktarpassionen. Det finns en anledning till varför klubbpassion alltid är starkare än landslagspassion i så gott som alla civiliserade länder. Bortsett från det helt obvious med stockholmskonkurrenter, att stå på läktaren och uppleva derbyn mellan lag som splittrade våra skolklasser och fritidsgårdar under hela ens uppväxt, så har vi något mot övriga landsortslag också. Vi vet vilka fördomar och stereotyper - sanna eller ej - som finns kring andra lag/orter och vi har ett gemensamt språk som möjliggör att vi med precision och finess kan förlöjliga och hetsa varandra. Vi har arbetsplatser vi kan gnabbas med inflyttade värmlänningar och norrlänningar kring de senaste resultaten. Kort sagt: Vi har en identitet i förhållande till övriga lag, och de har en identitet som är tydlig och konkret.

Europeiska klubblag däremot - hur välspelande dessa än är - kommer vi aldrig ha samma direkta koppling och rivalitet till. Då förgås en av de mest spännande sakerna med supporterskap.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL-tråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

1962FenderStrat skrev:jag hoppas att CHL på sikt konkurrerar ut SHL och HA. Ser fan så mycket helre europeiska storlag som moståndare än Troja och Asplöven... Roligare troligtvis för spelarna också och möta lite internationellt motstånd.
Tror det är svårt (omöjligt?) på särskilt en punkt.
De ekonomiska förutsättningarna inom Sverige och dess klubbar är stora och sportsligt förkastliga i vissa fall (Jmf Leksand mot oss).
Skillnaderna i regler och skatter är än större om vi ska tävla mellan länderna.

Men, att få ett fungerande CHL parallellt med inhemska ligor vore ju toppen.

Men i en förlängning behöver ju kvalifikationerna vara sportsligt grundade och inte som till kommande år, baserade på några A-licenser.
GT-Micke
Inlägg: 128
Blev medlem: 2013-11-16
Ort: Växjö

Re: CHL-tråden

Inlägg av GT-Micke »

1962FenderStrat skrev:jag hoppas att CHL på sikt konkurrerar ut SHL och HA. Ser fan så mycket helre europeiska storlag som moståndare än Troja och Asplöven... Roligare troligtvis för spelarna också och möta lite internationellt motstånd.
Ja det blir ju kanon bra för alla supportrar som vill följa sitt lag, :roll:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: CHL-tråden

Inlägg av ciirree »

Jag kan tycka att det var rätt schysst av dem att ge oss två år att avancera, de hade kunnat vara hårdare och sagt att vi skulle upp nu! Missar vi chansen så köper de tillbaka vår plats och då får vi lite cash!
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: CHL-tråden

Inlägg av pulverapa »

Inga KHL-lag med i framtida "Champions League". Den här turneringen kommer aldrig att bli någonting.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: CHL-tråden

Inlägg av Kall-El »

Skall inte KHL vara med i den turneringen är den tvärrökt från början.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL-tråden

Inlägg av -daniel- »

Superintressant, lite konstigt med vissa detaljer dock men tycker ändå det är kul att det händer något. Märkligt dock med avsaknaden av KHL-lag. Hur tänkte man där? :?

Det här formatet kommer ju inte konkurrera ut de inhemska ligorna men jag tror på sikt det kan bli ett annorlunda upplägg med att delar av ligaspelet sker mot internationellt motstånd. Har varit inne på det i massa andra trådar tidigare så orkar inte gå in på det här också.

På tal om rivalitet i inhemska ligan; hur mycket rivalitet har vi med gängen i den här skitserien som Hockeyallsvenskan är? Troja/Ljungby, Oskarshamn, Asplöven etc. Det är så sjukligt tråkigt så klockorna stannar, kan omöjligtvis bli osexigare att möta internationellt motstånd.
Bild
Skriv svar