DIFDokumentären - 2016 och framåt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Jag sitter nu och jobbar klart reportaget med och om Roffe Ridderwall. Det går lite långsamt pga livet och allt som sker i det men jag börjar att närma mig slutprodukt.

På grund av att det kostar att göra film behöver jag någonstans få tillbaka det som det kostar samt något för all tid som läggs ned. Därför kommer hela reportaget finnas på DIFDokumentärens SolidTango-kanal. Det kommer att bli ungefär 80 minuter tror jag och priset är 69kr.

För nu har jag en lite längre teaser att bjuda på:

https://youtu.be/P2gdbampvtc
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Så var det dags. Roffe Ridderwall-filmen är klar och publiceras klockan 18:00 på DIFDokumentärens Solidtango-kanal.

Det är 90 minuter av minnen från en tid då Djurgården Hockey var inne i en stark framgångs-period berättade av en av vår tids främsta!

http://www.difhockey.se/artikel/nl6maioxy-1lead/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Så var det dags. Roffe Ridderwall-filmen är klar och publiceras klockan 18:00 på DIFDokumentärens Solidtango-kanal.

Det är 90 minuter av minnen från en tid då Djurgården Hockey var inne i en stark framgångs-period berättade av en av vår tids främsta!

http://www.difhockey.se/artikel/nl6maioxy-1lead/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

92 minuter med Roffe Ridderwall, målvakten som spelat hem SM-guld med oss och som är en tung post i vår framgångsrika historia!

https://difdokumentaren.solidtango.com/
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Jag roade mig med att sätta samman de flesta av de intervjuer och reportage jag gjorde under säsongen 15/16. Ca två timmar blev det trots att det saknas en del.

https://youtu.be/YRysuHJTQ74

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Lite story...

Sedan 2011 har DIFDokumentären på flera olika sätt följt DIF Hockey i nutid men också i dåtid.

DIFDokumentären har träffat spelare och ledare och andra personer som på ett eller annat sätt varit en del av vår förening och som fortfarande är det.

DIFDokumentären har varit på otaliga hemma-matcher och filmat publik och gjort intervjuer vilka sedan har hamnat hos DIFHockey på den officiella hemsidan samt på DIFDokumentärens youtube-kanal.

DIFDokumentären har träffat Leif Boork, Niklas Wikegård, Jared Cipparone, Danijela Rundqvist, Nisse Ekman och Håkan Södergren. Mats Waltin, Jeff Hällegard, Hans Särkijärvi och Tommy Söderström. Anders Antonsson, Marcus Sörensen, Daniel Hedvold Fogman, Janne Pålsson, Åsa Åkesson och Lena Jacobsson. Jenny Silfverstrand, KG Stoppel, Jesper Björck, Jimmie Peterson, Challe Berglund, Malin Jonasson och fler därtill.

Vi har följt klubbens resa i hockey-allsvenskan och har två långfilms-dokumentärer från det äventyret på vår youtube-kanal. Av allt som projektet gör hamnar det mesta på youtube. Utan att det kostar något att se. Vi har inte ens reklam i klippen.

Några få produktioner läggs upp på DIFDokumentärens Solidtango-kanal med en liten prislapp på. "Varför då?" undrar någon. "Ska vi behöva betala för att se filmer om DIF Hockey?"

Anledningen är enkel.

Det kostar pengar att göra film. Det kostar mycket tid. Någonstans måste det komma in pengar så att inköp av hårddisk, minneskort, reparation av trasig kamera, etc kan göras.

Anser du att mitt arbete inte är värt att betala för då är ditt val MYCKET enkelt. Köp inte filmerna. Nöj dig med att följa med på allt det jag gör helt gratis, vilket är mer än 90% av allt jag gör.

Med det sagt kör jag på. Det är många sköna Djurgårdshistorier som ska berättas och jag älskar att göra det.

/Mange
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Fredagsmys med 92 minuter Roffe Ridderwall!

https://difdokumentaren.solidtango.com/

Alla intäkter går till att hålla produktionen levande samt till att stötta DIF Hockey.

Köper du en DVD (Återkomsten eller En vilja av järn) hos Djurgårdsbutiken går dessutom 30% av det du betalar till DIF Hockey!


http://shop.difhockey.se/difdokumentare ... c-204.aspx
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Den 22 mars 2016, före kvartsfinal 4 mot Frölunda, träffade jag Daniel Fernholm för att höra historien om hans karriär – En karriär som spänner från Djurgården Hockey i Sverige till HC Bolzano i Italien – Lyssna till Daniel när han berättar om sin karriär!

Allt gott,
Mange

TA MIG TILL INTERVJUN MED FERNA!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Det har skett en övergripande uppdatering på min sajt

http://www.difdokumentaren.se/dif/

Välkomna in och kika. Det mesta som DIFDokumentären gjort under åren finns att se här t ex.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Möt legenden #27 Thomas Eriksson som jag träffade den 20e november

TA MIG TILL ARTIKELN OCH INTERVJUN!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Hallå där! Jag är nu på jakt efter stöd för fortsatt arbete. Gillar du intervjuerna och filmerna kan du stötta via Swish 0703 99 70 77 - i nuläget är jag på jakt efter ett nytt objektiv till kameran.

I övrigt publicerar jag en hel del gammalt godis på facebook-sidan. Välkommen dit!

Tackar!

/M
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
#10
Inlägg: 13556
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av #10 »

Magnutz skrev:Hallå där! Jag är nu på jakt efter stöd för fortsatt arbete. Gillar du intervjuerna och filmerna kan du stötta via Swish 0703 99 70 77 - i nuläget är jag på jakt efter ett nytt objektiv till kameran.

I övrigt publicerar jag en hel del gammalt godis på facebook-sidan. Välkommen dit!

Tackar!

/M
Bara att det är ditt 10K gör att det är värt ett bidrag.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

#10 skrev:
Magnutz skrev:Hallå där! Jag är nu på jakt efter stöd för fortsatt arbete. Gillar du intervjuerna och filmerna kan du stötta via Swish 0703 99 70 77 - i nuläget är jag på jakt efter ett nytt objektiv till kameran.

I övrigt publicerar jag en hel del gammalt godis på facebook-sidan. Välkommen dit!

Tackar!

/M
Bara att det är ditt 10K gör att det är värt ett bidrag.
Shit.. 10k. Den såg jag inte ens!

Jag har bett om stöd vid några tillfällen under resans gång när jag ser att jag inte riktigt klarar att täcka kostnaderna på ett juste sätt.

Ett drömscenario hade ju varit om jag hade haft ett högavlönat jobb men 5 års universitetsutbildning och 15 år i yrket (gymnasielärare) är inte lösningen på den ekvationen.

Tack vare flertalet vänliga Djurgårdare har jag fått hjälp lite då och då. Några skänker 50kr medan andra skänker 500kr. Helt underbart oavsett summa. Allt hjälper.

:)

Nu laddar vi för natt-match. Synd att unge Herr Steen troligtvis missar matchen pga rappet han gav USA-spelaren i seminfinalens slutsekunder men det kostar att göra dumma grejer. Ibland.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: DIFDokumentären - 2016 och framåt

Inlägg av Magnutz »

Nu är det dags att släppa intervjun med Challe!

Del ett av två finns ute nu. Del två kommer på torsdag!

https://www.youtube.com/watch?v=U73YoBRRlpw
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar