Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:
För att ett företag skall gå in och sponsra ett lag eller evenemang krävs det att företaget syns i media eller blir synligt för evenemangets besökare. Om damlaget inte syns i media eller för den delen har någon publik att tala om har jag ofantligt svårt att se något företag vara det minsta intresserat att lägga upp några extra pengar för att ha synas i samband med de matcherna.

Att ha mer av något som det inte finns något intresse för har jag för övrigt svårt att se göra det enklare för någon säljare att sälja att lediga reklamytor.
Jag tror du missförstod vad jag menade. De befintliga reklamytorna och exponeringen ökar ju med ett damlag också vilket gör det lättare att sälja reklamen, inte att vi skulle sälja dubbelt så mycket reklam.
Självklart kan man inte prissätta damlagets annonsplatser som herrarnas utan de måste i så fall paketeras tillsammans. Vissa platser kanske man vill hålla separata för att försöka locka specifika varumärken som har smalare målgrupper och inte vill lägga fullt så mycket pengar men att ens knyta de kontakterna och utvidga sponsor och affärsnätverket ger synergieffekter, det handlar bara om att hantera det rätt. Rättigheterna för reklam och TV inom damhockeyn är i princip helt oexploaterade så det finns stora möjligheter att dra in stålar den vägen om man bara satsar rätt.

Chansen att dra till sig ett flertal större sponsorer (och där med med konkurrens kunna höja priserna på annonsplatserna) ökar ju om vi har flera lag och vi kommer dessutom att vara intressantare för bolag med bredare målgrupper eller företag med interna policyregler om tex sådant som jämställdhetskrav vid annonsering mm (det där är en helt egen häxkittel i det moderna Sverige vill jag lova).
Kall-El skrev: Vad som däremot borde ske är ett samarbete mellan DIF fotboll och hockey. Kanske rent av en gemensam säljavdelning för där skulle man nog kunna dra nytta av varandra.
Ja men här finns det större problem eftersom det rör sig om olika bolag och då blir det inte helt lätt med den ekonomiska biten. Säkert inget som inte går att lösa men det är betydligt knepigare än att integrera damhockeyn som ju ligger under samma förening.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Förra veckan var hade vi uppstartslunch inför fotbollssäsongen med DNA. När fotbollens VD Henke Berggren intervjuades var en av de första saker han tog upp att han ur ett fotbollsperspektiv var glad att DIF:s hockeydamer blivit klara för Riksserien eftersom det skapade så mycket positivt kring hela föreningen och att det spillde över på herrfotbollen också. Jag vet att fler av er inte delar den analysen eller den uppfattningen, men det kan ju ändå vara intressant att höra hur en ledande företrädare för fotbollen resonerar.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Sedan är ju frågan om han säger detta bara för att vara politiskt korrekt.

Jag har fortsatt svårt att se hur ett damlag i högsta serien skulle kunna påverka reklamförsäljningen positivt för andra DIF-sektioner.

Däremot kan jag tänka mig att det kan vara lite enklare för ett damlag som heter DIF att locka sponsorer jämfört med att heta t ex Segeltorp.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1834
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andspe »

Kall-El skrev:Sedan är ju frågan om han säger detta bara för att vara politiskt korrekt.

Jag har fortsatt svårt att se hur ett damlag i högsta serien skulle kunna påverka reklamförsäljningen positivt för andra DIF-sektioner.

Däremot kan jag tänka mig att det kan vara lite enklare för ett damlag som heter DIF att locka sponsorer jämfört med att heta t ex Segeltorp.
På kort sikt finns det inte mycket som tyder på att det kommer gagna herrlaget, men.. Ser man det in ett längre perspektiv så finns det många uppsidor. Ett är i ett samhällspåverkande synsätt skapa bra förebilder för unga tjejer som exempelvis Danijela Rundqvist som är en bra mycket bättre förebild än valfri deltagare från bland annat Paradise Hotel eller Big Brother.

Ser man det ur ett ekonomiskt perspektiv så har vi fortfarande många eventuella kunder bland de familjer som redan går på hockey. Majoriteten av de som går på herrlagets matcher är i dagsläget män. Ett större intresse hade gjort fler kvinnor intresserade och för att istället intressera 1-2personer per familj kan man istället nå 3-5 biljetter per familj.

Priserna att gå på hockey idag är nästintill de samma att gå på bio så att göra hockey till en familj-sysselsättning samtidigt som vi fortsättningsvis såklart bedriver vår underbara läktarkultur tror jag är nyckeln. Visst kan vi inte konkurrera med SF på något sätt.. men.. SF Sergel tar emot 1,5miljoner besökare varje år och att på något sätt locka över familjer som vill göra något tillsammans tror jag är ett måste ifall vi vill expandera.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Think if... »

Damhockeyn är på stor frammarsch i de flesta föreningarna, inte minst amatörer eller "rekreationsserier". Så det finns många anledningar till att hålla sig framme som elitlag på damsidan. Intresse, samhälle, media, sponsorer, kommunala satsningar (inte minst hallar)... Den här satsningen är väl bland det smartare klubben gjort på senare år. Tänk om det fanns samma strategiska toppkänsla i allt annat.
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1257
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Henkos »

Så kvinnor som inte varit intresserade av hockey innan ska helt plötsligt bli det för att kvinnor spelar? Yeah right.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1834
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andspe »

Henkos skrev:Så kvinnor som inte varit intresserade av hockey innan ska helt plötsligt bli det för att kvinnor spelar? Yeah right.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Inte inom en kort tidsperiod. Men du måste ju fatta att desto fler som spelar, testar på och har vänner som är intresserade, desto mer smittar intresset av sig.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Stulle »

Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Stulle skrev:Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Köp så mycket som möjligt från vårt gräsliga souvenirutbud.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8113
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Mattias_87 »

Stulle skrev:Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Att bli medlem är en bra start.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Stulle »

Mattias_87 skrev:
Stulle skrev:Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Att bli medlem är en bra start.
Jag är ständig medlem redan, men om möjligheten att bli ständig medlem på obestämd tid fanns så skulle jag gärna se över alternativet. :)
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Stulle skrev:Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Du kan ju alltid sätta in pengarna på SEB insamlingskontot du finner på vår hemsida om du vill bidra,småskaligt går ju fortfarande 5kr/flaska från våra DIF öl Alberget 4a samt Alberget Pale Ale till DIF eller om ekonomin är dålig kan du du spinna våra låtar på tex Spotify. Vi får återkomma lite senare hurvida en framtida insamling är aktuellt,det kan tyckas att vi är på fast mark nu och ekonomin är stark men med Minecraft pengar i Luleå,kommunbidrag i övriga Sverige samt klassiska klyschan 'andra året efter man gått upp är alltid svårast' kanske en slant till ett sent Januari förvärv är av stor vikt.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Stulle »

BaronVonDif skrev:Du kan ju alltid sätta in pengarna på SEB insamlingskontot du finner på vår hemsida om du vill bidra,småskaligt går ju fortfarande 5kr/flaska från våra DIF öl Alberget 4a samt Alberget Pale Ale till DIF eller om ekonomin är dålig kan du du spinna våra låtar på tex Spotify. Vi får återkomma lite senare hurvida en framtida insamling är aktuellt,det kan tyckas att vi är på fast mark nu och ekonomin är stark men med Minecraft pengar i Luleå,kommunbidrag i övriga Sverige samt klassiska klyschan 'andra året efter man gått upp är alltid svårast' kanske en slant till ett sent Januari förvärv är av stor vikt.
Ja men se där, det funkar. Jag har ju en skuld att betala (några andra kanske också ligger efter med betalningen ;)) som jag la i tråden Donationsracet.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
TobbeONE
Inlägg: 80
Blev medlem: 2013-03-17
Ort: en jävla bondhåla

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av TobbeONE »

Stulle skrev:
BaronVonDif skrev:Du kan ju alltid sätta in pengarna på SEB insamlingskontot du finner på vår hemsida om du vill bidra,småskaligt går ju fortfarande 5kr/flaska från våra DIF öl Alberget 4a samt Alberget Pale Ale till DIF eller om ekonomin är dålig kan du du spinna våra låtar på tex Spotify. Vi får återkomma lite senare hurvida en framtida insamling är aktuellt,det kan tyckas att vi är på fast mark nu och ekonomin är stark men med Minecraft pengar i Luleå,kommunbidrag i övriga Sverige samt klassiska klyschan 'andra året efter man gått upp är alltid svårast' kanske en slant till ett sent Januari förvärv är av stor vikt.
Ja men se där, det funkar. Jag har ju en skuld att betala (några andra kanske också ligger efter med betalningen ;)) som jag la i tråden Donationsracet.
Helvete!
Guilty as fuck...

Måste ta tag o summera min skuld här inom en snar framtid. Får lägga till en ordentlig ränta så man slipper skämmas för mycket.


Är det förresten någon som vet hur det funkar med prenumerationen, tar den slut efter 12 månader eller tickar den på tills man hoppar av?
ad majorem DIF gloriam
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av PATRIK. »

136_Djurgårdare skrev:
Stulle skrev:Jag som sällan har möjlighet att gå live på matcherna, men som ändå skulle vilja bidra till en förbättrad ekonomi, dock utan att köpa säsongskort, hur gör jag det på bästa sätt? Kommer Djurgårdshjälpen att anordna något som man kan bidra till eller ska jag vända mig direkt till DIF?
Köp så mycket som möjligt från vårt gräsliga souvenirutbud.
Hahaha
Skriv svar