Djurgårdshjälpen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andy
Inlägg: 1514
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Numera norra förorterna

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Andy »

Praetori skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Grymt bra jobbat!

Men en insamling, om vi spelar i SHL, till A laget nästa säsong är väl inte fullt nödvändigt. Då vi får samma peng som resten av SHL lagen är det väl rimligt att styrelsen ska kunna värva ihop ett bra lag utan våra pengar. Om det ska göras en insamling kanske man kan göra det till juniorerna?
Eller damerna. Det är fan skandal att en Djurgårdsspelare skall tvingas gå på knäna ekonomiskt och i praktiken själv tvingas slanta för att kunna lira i vår tröja.
Som sagt - det är troligt att mottagaren blir någon annan än herrarnas A-lag
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Isabo
Inlägg: 1708
Blev medlem: 2012-11-29
Säsongskort: Ja
Ort: Saltsjöbaden

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Isabo »

Kungen skrev:
BaronVonDif skrev:På JK dagen kör vi vår sista hinkinsamling i pauserna,samla på er lite överblivna mynt från hemmet så ser vi till att fylla dem till max!
Tack för påminnelsen, jag har en gammal myntsamling som ligger och skräpar i nån låda nånstans. Har inte orkat ta mig till banken och växla, perfekt ändamål!
Apropå det får Sverige helt nya sedlar i oktober. Bra tillfälle att lägga 20-lappar i hink istället för att växla in? :)
NYa mynten kommer dock först oktober 2016 dock. Mynten är det nog lättare att göra sig av med? :)
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BaronVonDif »

Så vart vi då klara för SHL en säsong till, varje gång vi drar igång en insamling vet vi ju aldrig vem det blir som förgyller oss men Fleury och Gysbers vart det detta år även om vår insamling inte täckte Gysbers kostnad helt.Givetvis är hockey en lagsport och alla har en roll i framgången men likt Jakobs förra säsongen och givetvis Otto året innan prickade vi lyckligtvis in spelare som bidrog till framgång snarare än motgång,
vi från DH vill vill tacka alla som bidragit,köpt DIF-öl eller lyssnat på våra låtar osv för att mäkta med dessa värvningar,vi får se vad vi hittar på nästa år.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7160
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

BaronVonDif skrev:Så vart vi då klara för SHL en säsong till, varje gång vi drar igång en insamling vet vi ju aldrig vem det blir som förgyller oss men Fleury och Gysbers vart det detta år även om vår insamling inte täckte Gysbers kostnad helt.Givetvis är hockey en lagsport och alla har en roll i framgången men likt Jakobs förra säsongen och givetvis Otto året innan prickade vi lyckligtvis in spelare som bidrog till framgång snarare än motgång,
vi från DH vill vill tacka alla som bidragit,köpt DIF-öl eller lyssnat på våra låtar osv för att mäkta med dessa värvningar,vi får se vad vi hittar på nästa år.
Ni är stora hjältar som jobbat med detta.

Jag har druckit ett par backar alberget och tänkt på ert engagemang vid varje inköp.


TACK
4 segrar kvar
#10
Inlägg: 13626
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av #10 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:Så vart vi då klara för SHL en säsong till, varje gång vi drar igång en insamling vet vi ju aldrig vem det blir som förgyller oss men Fleury och Gysbers vart det detta år även om vår insamling inte täckte Gysbers kostnad helt.Givetvis är hockey en lagsport och alla har en roll i framgången men likt Jakobs förra säsongen och givetvis Otto året innan prickade vi lyckligtvis in spelare som bidrog till framgång snarare än motgång,
vi från DH vill vill tacka alla som bidragit,köpt DIF-öl eller lyssnat på våra låtar osv för att mäkta med dessa värvningar,vi får se vad vi hittar på nästa år.
Ni är stora hjältar som jobbat med detta.

Jag har druckit ett par backar alberget och tänkt på ert engagemang vid varje inköp.


TACK
Håller med föregående talare, ölen har flödat för min del iaf, fortsätt grabbar, stort hyll.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av minalman »

Jag till och med vägrar att lämna tillbaka tomflaskorna. Tombackarna med Alberget 4A står i bokhyllan. Nationalencyklopedin finns ju på nätet nuförtiden.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Smarta vore att låta insamlingen gå till DIF fotboll nästa säsong. ( om det nu blir någon insamling. ) Där hade ju 700-800k kunnat täcka in kostnaden för en riktigt bra spelare under en hel säsong.

Kan ju bara tala för mig själv här, men mitt intresse att eventuellt stödja ett damlag är ungefär lika med noll.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Axel_K »

Eh, vi säljer spelare för 20-30miljoner. Tror du 2mille gör så stor skillnad? Det gör inte ens någon skillnad i herrhockeyn.

Nej jag tycker att ni ska samla in till damer+juniorer. 50/50!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ciirree »

Till damer + juniorer lär minsta lilla summa hjälpa också. Där behöver man inte samla till 5 mille för att det ska göra skillnad.

Jag är beredd att samla till damlaget+juniorerna!
gost
Inlägg: 26
Blev medlem: 2013-03-13

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av gost »

Håller med, en insamling till J20 + damlaget känns mest relevant inför nästa säsong.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag samlar gärna till damlaget.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Öhhh är ni medvetna om att man kan få en bra allsvensk spelare för 60-70k i månaden?

Det skulle innebära att en insamling skulle kunna bekosta en startspelares lön över en hel säsong.

Damhockey kunde jag inte bry mig mindre om alls. ( Vill man se satsningar där får ta mig tusan lokala politiker göra något åt saken. )

Junishockeyn möjligtvis, men jag tvivlar på att det kommer locka folk att ge bort pengar.

Kort och gott för att en insamling skall fungera måste det som det samlas in till kännas "hett" och jag tvivlar att detta är fallet med vare sig junishockey eller damhockey.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av ALLTID DIF »

Kall-El skrev:Smarta vore att låta insamlingen gå till DIF fotboll nästa säsong. ( om det nu blir någon insamling. ) Där hade ju 700-800k kunnat täcka in kostnaden för en riktigt bra spelare under en hel säsong.

Kan ju bara tala för mig själv här, men mitt intresse att eventuellt stödja ett damlag är ungefär lika med noll.
Nää Damer + Junisar + A Laget 3 lika stora högar ( vi håller oss till Is )
Själv är jag en Företags jägare ( Gubbe 50+ ) Och på mitt område Små Företagare i Sthlm mälardalen
har jag i många möten visat länkar till Insamlingen med Dif hockey tröja till Arman somi löser upp
en annars STEL förhandling och det har visat sej att det funnits en hel del företagare med Hjärtat på
rätt ställe ( Men jag söker vidare nu 2015 )

Mv DIF Morfar !
daaviid
Inlägg: 4223
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av daaviid »

Ni som inte vill stödja DIF Hockey som förening behöver inte skänka något nästa säsong, jag skänker glädjeligen till damlaget. Helt snurrigt att vara så fientligt inställd mot damer, dom tillhör ju klubben precis som herrar, juniorer och ungdom.

Jag kommer bidra vad det än blir.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Djurgårdshjälpen

Inlägg av Kall-El »

Du kan för helskotta inte sätta = mellan fientlighet och ointresse. Skillnaderna mellan betydelserna är milsvida.

Jag bryr mig helt enkelt inte om damhockey. Det är ungefär lika ointressant som damfotboll.

Tror inte heller jag är direkt ensam om att ha den uppfattningen.

I övrigt är jag fortfarande väldigt irriterad över att styrelsen ansåg sig ha rätten att ta beslut om att starta ett damlag utan att först underställa frågan till föreningens medlemmar. Detta beslut borde tagits på ett årsmöte och inte på ett styrelsemöte.
Skriv svar