Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Andspe »

Heeej!

Jag har känslan att stockholmshockeyn blöder. Det beror ju självfallet på en rad olika faktorer och jag anser att Stockholm måste förändra sin strategi för att kunna konkurrera på lång sikt. Man skulle kunna diskutera förbud mot toppning i ungdomsleden för att istället satsa på samhörighet och att ha kul så att man behåller bredden av ungdomar längre, istället för att de bortfaller.. Människor utvecklas olika fort, under olika delar av sina liv.

Sen måste intresse skapas. Nu när det har gått lite sisådär för Stockholmshockeyn så räcker det inte med slutspel som vi tidigare sett som en självklarhet, utan vi borde satsa mer på event.

Vad tycker folk? Hade inte ett försäsongsderby DIF - AIK, på Friends arena vara en kul grej? Kanske rabatterat pris till ungdomar under 15år? Att försöka skapa "hockeyfeststämning" i huvudstaden.

OBS! Inget hat bara kärlek!

Sen all kred till våra supportar! Jag tycker verkligen ni har visat hjärta i år! Tror verkligen att sådant smittar av sig så.. Keep up the good work!

Så folket, har ni några bra förslag?

Over and out
//Andspe
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
sthlm1891
Inlägg: 1000
Blev medlem: 2009-02-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Farsta

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av sthlm1891 »

Andspe skrev:Heeej!

Jag har känslan att stockholmshockeyn blöder. Det beror ju självfallet på en rad olika faktorer och jag anser att Stockholm måste förändra sin strategi för att kunna konkurrera på lång sikt. Man skulle kunna diskutera förbud mot toppning i ungdomsleden för att istället satsa på samhörighet och att ha kul så att man behåller bredden av ungdomar längre, istället för att de bortfaller.. Människor utvecklas olika fort, under olika delar av sina liv.

Sen måste intresse skapas. Nu när det har gått lite sisådär för Stockholmshockeyn så räcker det inte med slutspel som vi tidigare sett som en självklarhet, utan vi borde satsa mer på event.

Vad tycker folk? Hade inte ett försäsongsderby DIF - AIK, på Friends arena vara en kul grej? Kanske rabatterat pris till ungdomar under 15år? Att försöka skapa "hockeyfeststämning" i huvudstaden.

OBS! Inget hat bara kärlek!

Sen all kred till våra supportar! Jag tycker verkligen ni har visat hjärta i år! Tror verkligen att sådant smittar av sig så.. Keep up the good work!

Så folket, har ni några bra förslag?

Over and out
//Andspe
Några slags jippo matcher vill jag inte se, det blir bara ploj och väldigt mycket nhl över det hela.
och det där inget hat bara kärlek låter oroväckande likt det som skedde mellan mora och lyxfällan på globen och det är inget jag vill ha heller.
I grunden är det hela en politisk fråga, det är politikerna i Stockholm som dödar hockeyn.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Mattias_87 »

Du har ju helt rätt att stockholmshockeyn blöder, det har den gjort i över tio år nu. En anledning var ju att derbyna försvann i början av 2000-talet och sen fick vi två års comeback och sen dog den ut igen. Vi stockholmare älskar derbyn, så är det bara. Sen är ju arenafrågan kanske den största anledningen, vi kan inte spela i en 60 år gammal arena. I hockey ska det vara närhet med spelare och is och det har vi inte på Hovet eller Globen.
Avskaffa tre mot tre.
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av DIFÖrebro »

Jag tycker att det givna svaret borde vara, sluta upp med korruptions- och subventioneringshelvetet i landets kommuner.

Politiker och offentlig sektor måste förbjudas ha någonting med elitsport att göra, det blir oerhört orättvisa fördelar, Lyxfällan IF senaste exemplet.

Om Stockholmshockeyn konkurrerade på lika villkor, får man skylla sig själv om man inte lyckas.

Det är givetvis inte hela svaret, jag är övertygad om DIF har mycket att göra.

Bara spekulationer från min sida, men jag tror organisationen har för lite kompetens och att man gör sig av med obekväma sanningssägare, man vill hellre höra fina ord än sanningar (exemplet Garpenlöv).
Jag tror att DIF som hockeyorganisation är ute och cyklar, att man har fel målsättningar, fel organisering och bemanning.

Lätt för mig att säga, jag kan för lite om organisationer, styrelsearbete och hockeyvärlden utanför rinken för att ge något bra svar på din fråga.
Användarvisningsbild
Nyberabb
Inlägg: 377
Blev medlem: 2012-11-15
Säsongskort: Ja

Sv: Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Nyberabb »

DIFÖrebro skrev:Jag tycker att det givna svaret borde vara, sluta upp med korruptions- och subventioneringshelvetet i landets kommuner.

Politiker och offentlig sektor måste förbjudas ha någonting med elitsport att göra, det blir oerhört orättvisa fördelar, Lyxfällan IF senaste exemplet.

Om Stockholmshockeyn konkurrerade på lika villkor, får man skylla sig själv om man inte lyckas.

Det är givetvis inte hela svaret, jag är övertygad om DIF har mycket att göra.

Bara spekulationer från min sida, men jag tror organisationen har för lite kompetens och att man gör sig av med obekväma sanningssägare, man vill hellre höra fina ord än sanningar (exemplet Garpenlöv).
Jag tror att DIF som hockeyorganisation är ute och cyklar, att man har fel målsättningar, fel organisering och bemanning.

Lätt för mig att säga, jag kan för lite om organisationer, styrelsearbete och hockeyvärlden utanför rinken för att ge något bra svar på din fråga.
Dom reglerna finns, från EU, bla Feyenoord, psv Eindhoven, az alkmar åker dit på det atm med stora böter och kommunerna tvingas sluta

Lite så man kan jämföra Ajax med oss 08 klubbar

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Acke83
Inlägg: 285
Blev medlem: 2010-01-02

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Acke83 »

Låt dom lag som drar mycket folk till TV'n få större del av tv-pengen och vips skulle vi ha en mer "vettig" summa av det hela. Som det är nu delar vi ju med lag som det knappt kollas på.

Sen kan jag inte tänka mig att ha någon "bara älska inte hata" känsla när det kommer till aik. Verkar dessutom otroligt tråkigt, som att man inte bryr sig om resultatet om man endå ska stå och dela på en varmkorv efteråt, ångesten inför derbyn etc är ju en del av tjusningen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av pulverapa »

Nyberabb skrev:
DIFÖrebro skrev:Jag tycker att det givna svaret borde vara, sluta upp med korruptions- och subventioneringshelvetet i landets kommuner.

Politiker och offentlig sektor måste förbjudas ha någonting med elitsport att göra, det blir oerhört orättvisa fördelar, Lyxfällan IF senaste exemplet.

Om Stockholmshockeyn konkurrerade på lika villkor, får man skylla sig själv om man inte lyckas.

Det är givetvis inte hela svaret, jag är övertygad om DIF har mycket att göra.

Bara spekulationer från min sida, men jag tror organisationen har för lite kompetens och att man gör sig av med obekväma sanningssägare, man vill hellre höra fina ord än sanningar (exemplet Garpenlöv).
Jag tror att DIF som hockeyorganisation är ute och cyklar, att man har fel målsättningar, fel organisering och bemanning.

Lätt för mig att säga, jag kan för lite om organisationer, styrelsearbete och hockeyvärlden utanför rinken för att ge något bra svar på din fråga.
Dom reglerna finns, från EU, bla Feyenoord, psv Eindhoven, az alkmar åker dit på det atm med stora böter och kommunerna tvingas sluta

Lite så man kan jämföra Ajax med oss 08 klubbar

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Vet att det blir OT i den här tråden nu men du är ju för fan inte klok som jämställer Marcus Nilson med Adolf Hitler. Vem är du, ett troll eller? Väx upp.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Andspe »

Självklart ska inte kärleken till sitt lag och ens avsky gentemot andra lag försvinna! Det jag menar är bara att om en sådan här match sätts i verkat. Så gäller det att hela konceptet inte fallerar iom bråk och en överdriven hetsk ton..

Syftet hade varit att öka intresset hos den breda publiken samt och kanske främst, att skapa intresse hos kidsen.. För det är där vi kommer hitta våra framtida spelare & supportrar
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Metal Machine »

Jag tycker personligen att ett utederby hade varit kul. Men i så fall under säsong och det förutsätter att vi spelar i samma serie.

Förstår inte hur man kan vara negativ till det. Se till vad det hade kunnat ge istället för att gnälla.
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Sv: Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Metal Machine »

pulverapa skrev:
Nyberabb skrev:
DIFÖrebro skrev:Jag tycker att det givna svaret borde vara, sluta upp med korruptions- och subventioneringshelvetet i landets kommuner.

Politiker och offentlig sektor måste förbjudas ha någonting med elitsport att göra, det blir oerhört orättvisa fördelar, Lyxfällan IF senaste exemplet.

Om Stockholmshockeyn konkurrerade på lika villkor, får man skylla sig själv om man inte lyckas.

Det är givetvis inte hela svaret, jag är övertygad om DIF har mycket att göra.

Bara spekulationer från min sida, men jag tror organisationen har för lite kompetens och att man gör sig av med obekväma sanningssägare, man vill hellre höra fina ord än sanningar (exemplet Garpenlöv).
Jag tror att DIF som hockeyorganisation är ute och cyklar, att man har fel målsättningar, fel organisering och bemanning.

Lätt för mig att säga, jag kan för lite om organisationer, styrelsearbete och hockeyvärlden utanför rinken för att ge något bra svar på din fråga.
Dom reglerna finns, från EU, bla Feyenoord, psv Eindhoven, az alkmar åker dit på det atm med stora böter och kommunerna tvingas sluta

Lite så man kan jämföra Ajax med oss 08 klubbar

Skickat från min LT18i via Tapatalk 2
Vet att det blir OT i den här tråden nu men du är ju för fan inte klok som jämställer Marcus Nilson med Adolf Hitler. Vem är du, ett troll eller? Väx upp.
Äh! Var inte så jävla torr. Det är ett skämt. Visst tar han i, men kom igen. Man måste få skämta om mer kontroversiella ämnen också. Dessutom håller jag nog Stalin som en betydligt läskigare figur än Hitler, när vi ändå är inne på ämnet.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Davva »

En viktig sak som borde fixas är ju vår egen arena. Dels upprustning, sedan mer istid åt laget.

I Haparanda verkar man iaf ha råd:
Bild
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Mattias_87 »

Metal Machine skrev:Jag tycker personligen att ett utederby hade varit kul. Men i så fall under säsong och det förutsätter att vi spelar i samma serie.
Ett utederby hade varit hur stort som helst. Men självklart inte sålänge vi inte spelar i samma serie.
Avskaffa tre mot tre.
Metal Machine
Inlägg: 2062
Blev medlem: 2010-12-09

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Metal Machine »

Ja, det borde ha hög prioritet. Drömmen vore att äga sin egen arena. Och att hovets fasad är k-märkt är ett skämt.

...därför att ibland måste man vara lite pragmatisk också.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Jepe »

Davva skrev:En viktig sak som borde fixas är ju vår egen arena. Dels upprustning, sedan mer istid åt laget.

I Haparanda verkar man iaf ha råd:
Bild
Det är Fahlander som är i farten där uppe.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
Lakrisal
Inlägg: 488
Blev medlem: 2008-11-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Stockholmshockeyn blöder, hur löser vi det?

Inlägg av Lakrisal »

Metal Machine skrev:Ja, det borde ha hög prioritet. Drömmen vore att äga sin egen arena. Och att hovets fasad är k-märkt är ett skämt.

...därför att ibland måste man vara lite pragmatisk också.
Kunde inte instämma mer. Riv Hovet och bygg en ny modern arena där. 8000-10000 platser, behåll den kompakta designen. Bort med Hyllan och bygg ordentliga loger för företag... ja uppdatera allt, det hade ju varit en riktig dröm.
Skriv svar