Välkommen Mattias Guter!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av Edin »

Enligt Sportbladet så skriver Almtunas målkung Mattias Guter på för DIF:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6128960.ab

Riktigt bra värvning måste jag säga, bravo Challe!

Oroväckande är att det inte framkommer i artikeln när Guter ansluter, men förhoppningsvis så blir det redan den här säsongen.
Senast redigerad av Edin den 2013-01-25 15:15:18, redigerad totalt 2 gång.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
zetterberg_88
Inlägg: 363
Blev medlem: 2012-04-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av zetterberg_88 »

Edin skrev:Enligt Sportbladet så skriver Almtunas målkung Mattias Guter på för DIF:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6128960.ab

Riktigt bra värvning måste jag säga, bravo Challe!

Oroväckande är att det inte framkommer i artikeln när Guter ansluter, men förhoppningsvis så blir det redan den här säsongen.
Precis vad jag har funderat på också. Är detta en värvning för nu eller till nästa säsong??
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5723
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av Vikas »

"Tidningen uppger i en artikel nu precis att Guter är klar för Djurgården. Och att övergången verkställs omedelbart.
Något som agenten, Johan Altberg, totarnekar.
- Va? Det är inte någonting klart med någonting. Jag har daglig kontakt med Challe Berglund, det här stämmer inte alls, säger han när han konfronteras med uppgifterna."

MrMadhawk



Verkar väldigt flummigt just nu...
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av Edin »

Vikas skrev:"Tidningen uppger i en artikel nu precis att Guter är klar för Djurgården. Och att övergången verkställs omedelbart.
Något som agenten, Johan Altberg, totarnekar.
- Va? Det är inte någonting klart med någonting. Jag har daglig kontakt med Challe Berglund, det här stämmer inte alls, säger han när han konfronteras med uppgifterna."

MrMadhawk



Verkar väldigt flummigt just nu...
Ja, det är märkligt. Men Aftonbladet brukar väl väldigt sällan ha fel när de går ut med den här typen av artiklar.

Att övergången sker nu är inte så jättekonstigt ändå. Även om Almtuna ligger dåligt till i tabellen så har man det riktigt kymigt med ekonomin, och det här kanske var en bra lösning. Är dock många frågetecken, artikeln i Sportbladet är ju lite luddig. Justerade därför rubriken.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av Magnutz »

Vikas skrev:"Tidningen uppger i en artikel nu precis att Guter är klar för Djurgården. Och att övergången verkställs omedelbart.
Något som agenten, Johan Altberg, totarnekar.
- Va? Det är inte någonting klart med någonting. Jag har daglig kontakt med Challe Berglund, det här stämmer inte alls, säger han när han konfronteras med uppgifterna."

MrMadhawk



Verkar väldigt flummigt just nu...
As(s) f***ing usual när det surrar i rosa pantern. Hoppas det kommer upp som nyhet nu, på riktigt!

;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av android »

Nu är det ju inte klart. Men man kan väl anta att i samband med att det publiceras så lär det nog komma något om att Fimpen har spelat klart.

Gillar Guter, när det stämmer för honom är han väldigt spektakulär och effektiv. Dock så försvinner han ur matcher men även under längre perioder. Jag tycker även att vi har en del liknande spelartyper som även dom är rätt ojämna (Sörensen m.fl). Skulle gärna (som alla andra) sett en back, men det är ju lite knepigt när alla lag runt om i Europa letar efter backar.

Inte för att det spelar någon roll, men är rätt säker på att han inte är Djurgårdare från barnsben.

Blir ju rätt hård konkurrens då jag tycker att Lindberg och Kalin har gjort det bra dom matcher som dom har fått.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av Jepe »

android skrev:Nu är det ju inte klart. Men man kan väl anta att i samband med att det publiceras så lär det nog komma något om att Fimpen har spelat klart....
Är det så? Enligt honom själv så räknade han att vara tillbaka om nån vecka.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av android »

Jepe skrev:
android skrev:Nu är det ju inte klart. Men man kan väl anta att i samband med att det publiceras så lär det nog komma något om att Fimpen har spelat klart....
Är det så? Enligt honom själv så räknade han att vara tillbaka om nån vecka.
Okej missat det. Enligt säsongskortsmailet så var det en långtidsskada på honom. Kanske är definitionen av långtidsskada som är olika mellan mig och Jesper Björck bara.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av Jepe »

android skrev:
Jepe skrev:
android skrev:Nu är det ju inte klart. Men man kan väl anta att i samband med att det publiceras så lär det nog komma något om att Fimpen har spelat klart....
Är det så? Enligt honom själv så räknade han att vara tillbaka om nån vecka.
Okej missat det. Enligt säsongskortsmailet så var det en långtidsskada på honom. Kanske är definitionen av långtidsskada som är olika mellan mig och Jesper Björck bara.
Beror väl iofs på hur man definierar "nån vecka" ..menmen får väl hoppas på det bästa helt enkelt. :)

PS. Antar att det var ok att gå OffT med tanke på att dessa trådar brukar stängas ner innan det är bekräftar.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av -daniel- »

Jag tror att någon av Fimpen och Linkan lägger av, mest troligt Fimpen.

Om nu Guter-värvningen stämmer så är den helt klart intressant men som alla andra varit inne på så är det ju verkligen en back vi behöver.
Bild
Gode
Inlägg: 80
Blev medlem: 2010-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av Gode »

Betyder säkert inte ett smack, men Challe har dementerat det i artikeln nu också
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av Kall-El »

Hoppas personligen INTE på Guter till oss.

På tok för ojämn i min smak och även om Fimpen och Bremberg tvingas lägga av "i förtid" ser jag hellre att deras lönepengar läggs på en back av klass eller på en jämnare anfallare.
Praetori
Inlägg: 13753
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Mattias Guter!

Inlägg av Praetori »

Edin skrev:
Vikas skrev:"Tidningen uppger i en artikel nu precis att Guter är klar för Djurgården. Och att övergången verkställs omedelbart.
Något som agenten, Johan Altberg, totarnekar.
- Va? Det är inte någonting klart med någonting. Jag har daglig kontakt med Challe Berglund, det här stämmer inte alls, säger han när han konfronteras med uppgifterna."

MrMadhawk



Verkar väldigt flummigt just nu...
Ja, det är märkligt. Men Aftonbladet brukar väl väldigt sällan ha fel när de går ut med den här typen av artiklar.

Att övergången sker nu är inte så jättekonstigt ändå. Även om Almtuna ligger dåligt till i tabellen så har man det riktigt kymigt med ekonomin, och det här kanske var en bra lösning. Är dock många frågetecken, artikeln i Sportbladet är ju lite luddig. Justerade därför rubriken.

Det har varit på G enligt bla eliteprospects.com sedan en tid (såg det i går vill jag minnas).
Det skall väl egentligen vara "välkommen Hem Mattias Guter". Killen har ju ändå gjort 145 matcher för DIF J18 och J20 samt 3 ES matcher med ett poängsnitt på 2.11/match i Djurgårdströjan.

Lite strulputte om man förstått det hela rätt men något kan han nog tillföra även om jag hellre sett en lite större lirare för att bättra på det fysiska.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av sthlm19 »

Det enda som talar för att det släpper Guther denna säsong är väl Almtunas ekonomi, annars skulle det vara ren avrättning med deras nuvarande situation.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Välkommen Mattias Guter(?)

Inlägg av sensei »

Förstår ingenting, oavsett om det här är en värvning för elitserien eller allsvenskan. Känns lite Carlsson över hela grejjen, en förvånad axelryckning.

Jaja, jag har haft grovt fel tidigare och det kanske blir bra trots allt. Men det är ju ingen spelare man som åskådare direkt längtar efter att få se i nuläget.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Låst