Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av crike »

Ja lite chockerande är det allt, framförallt att det inte skedde tidigare men som sagt om det skulle ske nu så var det verkligen NU, innan uppehållet. Efter hade varit riktigt hål i huvudet.

Jag har alltid tyckt att Zabel inte är någon A-lagstränare och det står jag för, rättare sagt, vad jag hört muntligen från olika spelare har gett mig den åsikten.

Om Säcken kommer göra några under? Jag tror inte det och framförallt så känns han inte som en tränare som leder DIF genom det spel som spelas av de vägvinnande lagen i dagens SHL.

Gällande Challe så ska han helt klart ta ett större ansvar än vad han gjort och hur trist det än känns och säga så håller jag med om att detta är hans sista chans att visa att han har lite fingertoppskänsla iaf.

Aja, detta blir spännande att följa och många sågningar kommer nog att hagla under de sista matcherna.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

– Ja, det stämmer. Det känns jävligt tråkigt, jag har gett 18 år av mitt liv till Djurgården. Djurgården har gett mig fruktansvärt mycket och jag har gett dem allt jag kunnat, säger Zabel till SportExpressen.se
Det gör verkligen ont i mig detta. Att krossa en eldsjäl. Även om det kanske inte var hållbart i längden så tycker jag inte att det skulle gjorts på det här viset. Skulle kunna skötts så mycket snyggare och han skulle åtminstone kunnat få gå med värdighet när säsongen tagit slut.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
– Ja, det stämmer. Det känns jävligt tråkigt, jag har gett 18 år av mitt liv till Djurgården. Djurgården har gett mig fruktansvärt mycket och jag har gett dem allt jag kunnat, säger Zabel till SportExpressen.se
Det gör verkligen ont i mig detta. Att krossa en eldsjäl. Även om det kanske inte var hållbart i längden så tycker jag inte att det skulle gjorts på det här viset. Skulle kunna skötts så mycket snyggare och han skulle åtminstone kunnat få gå med värdighet när säsongen tagit slut.
Man får aldrig gå med värdighet som hockeytränare om man får sparken. Sen är det ju inte heller någon välgörenhetsbransch; Tony är säkert utrevlig och en reko kille på alla sätt men det spelar liksom ingen roll när resultaten uteblir.

Sen kan man som sagt diskutera vem som bär ansvaret i det här fallet.
Bild
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av parklife »

diftobbe89 skrev:Tycker jävligt synd om Tony, han har nog mått förjävligt många stunder och fått höra ett och annat, men gjort allt han kan för att uppnå så bra resultat som möjligt med en jävla press från alla håll och med tanke på målsättningen måste han väl ändå vara klart godkänd, och vi är inne i en bra period just nu (vilket säkert hade vänts på Lördag men ändå)

Att få gå nu, med 10ma kvar, känns jävligt knas, hade velat ge honom hela säsongen, han kunde ju åtminstone få slutföra det jobb han lagt ner all sin tid på med så lite kvar, vi kommer inte gå upp till SHL denna säsongen om så Dan Bylsma tagit över så jag fattar inte grejen med att ändra NU.

Intervju med Challe tack.
Det är ingen välgörenhet vi sysslar med. Prestera eller dra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av SirDIFalot »

http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Jävla skämskudde över att Challe säger att Tony sa upp sig och Tony säger att han fick sparken. Hur oproffsigt sköts den här organisationen?
Expert.
BigJ
Inlägg: 2255
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av BigJ »

Spelet har hackat hela säsongen utan att någon riktig förbättring har synts, i varje fall i anfallet. Dock såg det ju mycket bra ut igår och i matchen mot Troja men vad säger att vi håller i det denna gång när det inte funkat hittills?

En tränares och även matchcoachs roll är ju mycket att lyckas få laget att prestera på matcher vilket kanske inte var Zabels största styrka och här kan förhoppningsvis Säckens rutin bli något väldigt positivt. Gissningsvis hade inte Säcken tackat ja om han inte trodde att han kunde göra skillnad.

När själva förkvalet/kvalet börjar är det ju de lag som är på topp just då som kan lyckas gå hela vägen. Förra året blev det ju tyvärr så att laget spelade som bäst från det att Zabel kom in tills det var 5-6 omgångar kvar, långt ifrån toppspel när det verkligen skulle avgöras.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
– Ja, det stämmer. Det känns jävligt tråkigt, jag har gett 18 år av mitt liv till Djurgården. Djurgården har gett mig fruktansvärt mycket och jag har gett dem allt jag kunnat, säger Zabel till SportExpressen.se
Det gör verkligen ont i mig detta. Att krossa en eldsjäl. Även om det kanske inte var hållbart i längden så tycker jag inte att det skulle gjorts på det här viset. Skulle kunna skötts så mycket snyggare och han skulle åtminstone kunnat få gå med värdighet när säsongen tagit slut.
Man får aldrig gå med värdighet som hockeytränare om man får sparken. Sen är det ju inte heller någon välgörenhetsbransch; Tony är säkert utrevlig och en reko kille på alla sätt men det spelar liksom ingen roll när resultaten uteblir.

Sen kan man som sagt diskutera vem som bär ansvaret i det här fallet.
Självklart och det ska poängteras att det inlägget är endast en personlig åsikt. Ingen välgörenhetsbransch, nej. Men 10 matcher kvar under en säsong där det mesta gått upp och ned och Säcken ska bli ny huvudtränare? Om inte det stavar kaos vet jag inte vad som gör det. Vad har hänt i DIF dom senaste tre säsongerna alltså? Så fruktansvärt oprofessionell organisation just nu detta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9398
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Jim Morrison »

parklife skrev:
diftobbe89 skrev:Tycker jävligt synd om Tony, han har nog mått förjävligt många stunder och fått höra ett och annat, men gjort allt han kan för att uppnå så bra resultat som möjligt med en jävla press från alla håll och med tanke på målsättningen måste han väl ändå vara klart godkänd, och vi är inne i en bra period just nu (vilket säkert hade vänts på Lördag men ändå)

Att få gå nu, med 10ma kvar, känns jävligt knas, hade velat ge honom hela säsongen, han kunde ju åtminstone få slutföra det jobb han lagt ner all sin tid på med så lite kvar, vi kommer inte gå upp till SHL denna säsongen om så Dan Bylsma tagit över så jag fattar inte grejen med att ändra NU.

Intervju med Challe tack.
Det är ingen välgörenhet vi sysslar med. Prestera eller dra.
Ja men, vad fan gör Challe kvar då? Slentrianåsikt.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2014-01-30 16:46:36, redigerad totalt 1 gånger.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Don66-2
Inlägg: 576
Blev medlem: 2009-01-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Don66-2 »

Det här känns bara skit! Det är alldeles för få matcher kvar för att Säcken ska hinna sätta sin prägel på det här laget, dessutom har vi inte spelarmaterial för Säcken-hockey! Hade varit bättre om Tony hade fått köra säsongen ut - vi går i alla fall inte upp - och Säcken hade fått bygga ett lag till nästa säsong.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av #87 »

SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Jävla skämskudde över att Challe säger att Tony sa upp sig och Tony säger att han fick sparken. Hur oproffsigt sköts den här organisationen?
"Vi hade hoppats på att vi skulle utöka ledarstaben med hjälp av Hans Särkijärvi och därmed förstärka resurserna för att optimera resultatet. Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen. Hans Särkijärvi kommer att assisteras av Stefan Nyman."

Jag tolkar det som att Zabel fick sparken som huvudtränare, men avböjde (enl. Challe, sa upp sig?) en roll som ass. coach. Något i den stilen lär det ju vara?
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

Jim Morrison skrev:
-daniel- skrev:
Jim Morrison skrev:
– Ja, det stämmer. Det känns jävligt tråkigt, jag har gett 18 år av mitt liv till Djurgården. Djurgården har gett mig fruktansvärt mycket och jag har gett dem allt jag kunnat, säger Zabel till SportExpressen.se
Det gör verkligen ont i mig detta. Att krossa en eldsjäl. Även om det kanske inte var hållbart i längden så tycker jag inte att det skulle gjorts på det här viset. Skulle kunna skötts så mycket snyggare och han skulle åtminstone kunnat få gå med värdighet när säsongen tagit slut.
Man får aldrig gå med värdighet som hockeytränare om man får sparken. Sen är det ju inte heller någon välgörenhetsbransch; Tony är säkert utrevlig och en reko kille på alla sätt men det spelar liksom ingen roll när resultaten uteblir.

Sen kan man som sagt diskutera vem som bär ansvaret i det här fallet.
Självklart och det ska poängteras att det inlägget är endast en personlig åsikt. Ingen välgörenhetsbransch, nej. Men 10 matcher kvar under en säsong där det mesta gått upp och ned och Säcken ska bli ny huvudtränare? Om inte det stavar kaos vet jag inte vad som gör det. Vad har hänt i DIF dom senaste tre säsongerna alltså? Så fruktansvärt oprofessionell organisation just nu detta.
Ja, jag håller med dig. Det är oproffsigt men man börjar bli luttrad.
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12859
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av -daniel- »

#87 skrev:
SirDIFalot skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/ho ... jurgarden/

Jävla skämskudde över att Challe säger att Tony sa upp sig och Tony säger att han fick sparken. Hur oproffsigt sköts den här organisationen?
"Vi hade hoppats på att vi skulle utöka ledarstaben med hjälp av Hans Särkijärvi och därmed förstärka resurserna för att optimera resultatet. Tony Zabel har avböjt att fortsätta i den nya konstellationen. Hans Särkijärvi kommer att assisteras av Stefan Nyman."

Jag tolkar det som att Zabel fick sparken som huvudtränare, men avböjde (enl. Challe, sa upp sig?) en roll som ass. coach. Något i den stilen lär det ju vara?
Ja, det är ju uppenbarligen så.

Lägg inte så stor vikt i vad parterna säger, det brukar alltid låta så här när man går skilda vägar. Däremot så finns det mycket annat att klaga på i den här soppan som stavas Djurgården.
Bild
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av parklife »

Jim Morrison skrev:
parklife skrev:
diftobbe89 skrev:Tycker jävligt synd om Tony, han har nog mått förjävligt många stunder och fått höra ett och annat, men gjort allt han kan för att uppnå så bra resultat som möjligt med en jävla press från alla håll och med tanke på målsättningen måste han väl ändå vara klart godkänd, och vi är inne i en bra period just nu (vilket säkert hade vänts på Lördag men ändå)

Att få gå nu, med 10ma kvar, känns jävligt knas, hade velat ge honom hela säsongen, han kunde ju åtminstone få slutföra det jobb han lagt ner all sin tid på med så lite kvar, vi kommer inte gå upp till SHL denna säsongen om så Dan Bylsma tagit över så jag fattar inte grejen med att ändra NU.

Intervju med Challe tack.
Det är ingen välgörenhet vi sysslar med. Prestera eller dra.
Ja men, vad fan gör Challe kvar då? Slentrianåsikt.
Fråga styrelsen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första

Inlägg av pulverapa »

Challe och Zabel säger samma saker, de har bara olika ord för det som hände.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2013-2014 ständigt uppdaterat i första inlä

Inlägg av Donkels »

Äntligen - bra beslut även om det kom väl sent.
Låst