DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Calle
Inlägg: 132
Blev medlem: 2008-10-02
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Calle »

Jag har alltid haft Canal + och deras Elitseriesändningar för de DIF-matcher man inte kan gå och se på plats. Nu blir det ju lite annorlunda..

Så:

Hur funkar TV-sändningarna av Allsvenskan och finns det ngt abbonemang man kan/måste köpa loss för att få tillgång till matcherna LIVE (allt annat går ju bort)? Viasat? Lite jobbigt med helt nya abbonemang med en massa kanaler, men vafasen. Hörde även ngt om viaplay.se på webben - men sänder de alla allsvenska matcher live? Vore även kul att se European Trophy, sänds dessa matcher?

Någon som har brottarkoll? Börjar ju bli dags att ordna med detta!
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Axel_K »

Calle skrev:Jag har alltid haft Canal + och deras Elitseriesändningar för de DIF-matcher man inte kan gå och se på plats. Nu blir det ju lite annorlunda..

Så:

Hur funkar TV-sändningarna av Allsvenskan och finns det ngt abbonemang man kan/måste köpa loss för att få tillgång till matcherna LIVE (allt annat går ju bort)? Viasat? Lite jobbigt med helt nya abbonemang med en massa kanaler, men vafasen. Hörde även ngt om viaplay.se på webben - men sänder de alla allsvenska matcher live? Vore även kul att se European Trophy, sänds dessa matcher?

Någon som har brottarkoll? Börjar ju bli dags att ordna med detta!
Ingen aning det där om tv-sändningarna, jag har beställt Viasat guld iallafall.

http://blogg.pucksnack.com/2012/07/27/t ... an-trophy/
Sänds antingen på Viasat Hockey eller TV10!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Morwin »

Calle skrev:Jag har alltid haft Canal + och deras Elitseriesändningar för de DIF-matcher man inte kan gå och se på plats. Nu blir det ju lite annorlunda..

Så:

Hur funkar TV-sändningarna av Allsvenskan och finns det ngt abbonemang man kan/måste köpa loss för att få tillgång till matcherna LIVE (allt annat går ju bort)? Viasat? Lite jobbigt med helt nya abbonemang med en massa kanaler, men vafasen. Hörde även ngt om viaplay.se på webben - men sänder de alla allsvenska matcher live? Vore även kul att se European Trophy, sänds dessa matcher?

Någon som har brottarkoll? Börjar ju bli dags att ordna med detta!
Ja dem sänger Allsvenska matcher live. Sen har du ju även S24 och aftonbladets egna. Tv4 sport , viasat hockey + Kanal 10 har ju matcher så skulle kunna tippa på att 75 % av alla DIFS matcher sänds. 200 kr kostar ju Viaplay så inte dyrt precis
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Morwin »

Min polare som ja delade lägenhet med förr är ju Leksing och han kunde då se 50 % av alla deras matcher live så skulle ju tro att det blir mera för oss :)
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
Tobyaxelsson
Inlägg: 73
Blev medlem: 2012-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Tobyaxelsson »

Nån som vet om man kan se dom live på webben i usa?
För det är Djurgården som får mig att le!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17431
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av SirDIFalot »

Morwin skrev:Min polare som ja delade lägenhet med förr är ju Leksing och han kunde då se 50 % av alla deras matcher live så skulle ju tro att det blir mera för oss :)
Fast ju fler stora lag som hamnar i Allsvenskan, desto mer måste de ju "spridda ut" sändningarna. Alla storlag kan ju inte ha minst 50%. Det går ju inte ihop till slut.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
SebGla
Inlägg: 66
Blev medlem: 2012-04-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av SebGla »

Viplay kan man också köpa som går via webben. Inte den bästa kvaliten och jag har ingen aning om man kan se alla matcherna då, men då kan man ju också hyra film. Tror priset ligger på 99:- i månaden.
Användarvisningsbild
Heaty
Inlägg: 673
Blev medlem: 2009-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Heaty »

SirDIFalot skrev:
Morwin skrev:Min polare som ja delade lägenhet med förr är ju Leksing och han kunde då se 50 % av alla deras matcher live så skulle ju tro att det blir mera för oss :)
Fast ju fler stora lag som hamnar i Allsvenskan, desto mer måste de ju "spridda ut" sändningarna. Alla storlag kan ju inte ha minst 50%. Det går ju inte ihop till slut.
Varför inte då? Det är ju bara att till exempel Mora får många färre matcher än tidigare.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Frajn »

Mrmadhawk på twitter: "Djurgården är tunga. Hela 11 tillfällen från seriepremiären till 2 nov i viasat-kanalerna."
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Edin »

Förhoppningsvis så gör Viasat samma sak med oss som TV4 har gjort med Bajen, det är ju mer regel än undantag att de sänder deras matcher.

Någon som vet hur det funkar med Viaplay? Kommer det gå att se alla matcher där?
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
BaronVonDif
Inlägg: 1359
Blev medlem: 2011-03-23
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Bromma

Sv: Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av BaronVonDif »

Frajn skrev:Mrmadhawk på twitter: "Djurgården är tunga. Hela 11 tillfällen från seriepremiären till 2 nov i viasat-kanalerna."
Självklart har DIF mest tittare, egentligen borde alla DIF-supportrar bojkotta viasat tills dom ger DIF en större del av kakan i intäkt, då skulle det hända saker kan jag lova.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
diffarn1
Inlägg: 543
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrköping

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av diffarn1 »

Kommer man kunna se TV10 matcherna på viaplay? Har Canal digital bundet till februari så viasat är inte ett alternativ..
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Henke95 »

Enligt Viasat själva så kommer de att sända upp till fem HockeyAllsvenskan-matcher live varje vecka. Antar då att matcher som Asplöven-Tingsryd ej kommer att prioriteras.

Euro Hockey Tour har de rättigheterna till och vad jag har hört så kommer samtliga DIF:s matcher i turneringen att visas på Viasat Hockey/Sport. Matchen mot Bern visas även på webben (ViaPlay.se)
Victory is sweetest when you've known defeat.
VäsbyMental
Inlägg: 134
Blev medlem: 2012-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av VäsbyMental »

Djurgårdens IF - Sc Bern
European Trophy
TV10 och Viasat Hockey
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: DIF's matcher på TV säsongen 12/13

Inlägg av Sjöwall »

http://mrmadhawk.se/2012/august/viasats ... awkse.html

Där finns alla TV-tider till 2:a November.
Skriv svar