Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Skywalker »

Skrivs i silly-tråden om en insamling för att få behålla Otto. Tänkte att vi kan sprida lite idéer i denna tråd istället. Jag är dålig på att organisera sånt där så överlåter det åt någon annan men jag och förhoppningsvis många andra skänker gärna en slant.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av Daniel942 »

Skywalker skrev:Skrivs i silly-tråden om en insamling för att få behålla Otto. Tänkte att vi kan sprida lite idéer i denna tråd istället. Jag är dålig på att organisera sånt där så överlåter det åt någon annan men jag och förhoppningsvis många andra skänker gärna en slant.
Bild
DIF!
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av Skywalker »

Daniel942 skrev:
Skywalker skrev:Skrivs i silly-tråden om en insamling för att få behålla Otto. Tänkte att vi kan sprida lite idéer i denna tråd istället. Jag är dålig på att organisera sånt där så överlåter det åt någon annan men jag och förhoppningsvis många andra skänker gärna en slant.
Bild
I silly-tråden verkar det finnas folk med bättre kontakter bl.a. då är det väl bättre att de försöker styra det än att jag som inte ens vet hur man sätter upp ett sånt bankkonto skulle göra ett halvdant jobb?

Sen kan jag såklart hjälpa till så mycket jag kan vilket var syftet med denna tråden, att hitta folk som kan hjälpa till och så blir det bättre om man tar allt i samma tråd.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av DIF_Soldier »

Haha, the bystander effect... "Någon borde göra något, men jag tänker inte göra det!/"Nån annan gör det säkert..."

Vi får lägga vår tilltro till ett externt företag eller liknande. Om skillnaden hade varit i storlek med vad vi fans i realiteten skulle kunna skrapa ihop hade Otto signat nu.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Insamlingen kommer att startas (av mig) när jag får ett samtal tillbaka av C.D-B som skulle hjälpa mig sätta upp ett bankgiro som ligger hos Djurgården.

Är det bättre än att jag startar ett själv??
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:
SirDIFalot skrev:Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Insamlingen kommer att startas (av mig) när jag får ett samtal tillbaka av C.D-B som skulle hjälpa mig sätta upp ett bankgiro som ligger hos Djurgården.

Är det bättre än att jag startar ett själv??
Jag tror inte det är bättre än att JK drar igång något.

Men det viktiga är ju inte att förhasta nu. Det är ju saker som måste undersökas först. Om det ens är möjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Insamlingen kommer att startas (av mig) när jag får ett samtal tillbaka av C.D-B som skulle hjälpa mig sätta upp ett bankgiro som ligger hos Djurgården.

Är det bättre än att jag startar ett själv??
Jag tror inte det är bättre än att JK drar igång något.

Men det viktiga är ju inte att förhasta nu. Det är ju saker som måste undersökas först. Om det ens är möjligt.
Det är redan bekräftat av Challe att han och övriga ledningen själva kommer göra allt de kan för att få tag på medel att signa Otto för. Det har han sagt personligen till mig.

Sedan om det vi hinner skrapa ihop på en vecka räcker för att Otto ska tycka att "Fansens Sign-on bonus" ska vara nog för att signa, kan vi väl bara hoppas?
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Insamlingen kommer att startas (av mig) när jag får ett samtal tillbaka av C.D-B som skulle hjälpa mig sätta upp ett bankgiro som ligger hos Djurgården.

Är det bättre än att jag startar ett själv??
Jag tror inte det är bättre än att JK drar igång något.

Men det viktiga är ju inte att förhasta nu. Det är ju saker som måste undersökas först. Om det ens är möjligt.
Det är redan bekräftat av Challe att han och övriga ledningen själva kommer göra allt de kan för att få tag på medel att signa Otto för. Det har han sagt personligen till mig.

Sedan om det vi hinner skrapa ihop på en vecka räcker för att Otto ska tycka att "Fansens Sign-on bonus" ska vara nog för att signa, kan vi väl bara hoppas?
Har han sagt det till dig personligen EFTER presskonferensen igår?

För jag har hört att man har letat pengar på externa håll under senaste veckor. Förgäves.
Expert.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:
cCat skrev:
SirDIFalot skrev:Haha ja men jag tror de flesta förväntade sig att de skulle vara en insamling klar att köra igång när ens sån här tråd drogs igång. Inte en "Kristoffer Ottosson-Insamling" och ett "det här för någon annan ta tag i" när man kommer in.
Insamlingen kommer att startas (av mig) när jag får ett samtal tillbaka av C.D-B som skulle hjälpa mig sätta upp ett bankgiro som ligger hos Djurgården.

Är det bättre än att jag startar ett själv??
Jag tror inte det är bättre än att JK drar igång något.

Men det viktiga är ju inte att förhasta nu. Det är ju saker som måste undersökas först. Om det ens är möjligt.
Det är redan bekräftat av Challe att han och övriga ledningen själva kommer göra allt de kan för att få tag på medel att signa Otto för. Det har han sagt personligen till mig.

Sedan om det vi hinner skrapa ihop på en vecka räcker för att Otto ska tycka att "Fansens Sign-on bonus" ska vara nog för att signa, kan vi väl bara hoppas?
Har han sagt det till dig personligen EFTER presskonferensen igår?

För jag har hört att man har letat pengar på externa håll under senaste veckor. Förgäves.
Personligen cirka 11:45 idag, ja.
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Mycket märkligt... Men det låter ju fantastiskt bra om det är så.

Edit: För övrigt tror jag verkligen att det är bäst om inte en privatperson startar insamlingen. No offence. Även om kontot ligger hos DIF.
Expert.
Användarvisningsbild
Jonas1891
Inlägg: 140
Blev medlem: 2011-01-08

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av Jonas1891 »

SirDIFalot skrev:Mycket märkligt... Men det låter ju fantastiskt bra om det är så.

Edit: För övrigt tror jag verkligen att det är bäst om inte en privatperson startar insamlingen. No offence. Även om kontot ligger hos DIF.
Hur tycker du att man ska göra istället?
Göte
Inlägg: 23
Blev medlem: 2012-05-15

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av Göte »

Hej!
Har hejat på Dif sen jag började spela hockey i 6-7 års åldern! Är strax över 30 nu.
I det lilla samhället Olofström som jag bor i lyckas man samla in över 200000 kr till supporterspelare dom senaste säsongerna. Då har dom ett publiksnitt under 1000 åskådare/match.

Det borde vara lätt att få ihop pengar för att hjälpa till att finansiera Otto.
Men då måste Dif gå ut med detta till alla supportrar!
I Olofström kunde man välja att betala 100, 300 lr 500 kr/månad, kan ha fel men ni fattar säkert vad jag menar.
I Kallinge/Ronneby som oxå spelar i div 1 valde man att trycka upp X antal t-shirts på Gibbs-Sjödin som dom värvade från Oskarshamn, tror man fick betala 300 kr/st för den. Riktigt snygg t-shirt, funderade själv på att köpa en.

Jag kommer att bidra med vad jag kan för att se Otto vara med att föra Djurgården tillbaka till Elitserien igen!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristoffer Ottosson-Insamling

Inlägg av Magnutz »

DIF Hockey kan nog inte starta en insamling. Det måste ligga på utomstående och då kan t ex forumet och dess användare gå samman och sedan promota arbetet via alla kanaler som finns. Det måste ske snabbt och det utesluter alla större aktörer eftersom det alltid, alltid tar längre tid för dessa att gå från tanke till handling.

1. Det måste vara superenkelt att skänka pengarna.

SMS-systemet vore grymt om det gick att använda t ex. Då kan alla sms:a till insamlingen och skänka, 20, 40, 50, 80, 100.... what ever.

2. En samlad kraft för att få ut infon måste till. JK, BRB, DIF, via twitter, facebook, etc.

.. Vem? Sedan måste pengarna vara skyddade så att ingen con-artist slår till och "försvinner med allt mitt guld" och lämnas oss utan pengar och utan Otto.

Hur går vi vidare?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av SirDIFalot »

Det måste gå via JK om det ska ske. Ser inget annat sätt. Det är förmodligen de enda utomstående som 99% av alla känner sig trygga att skicka öronmärkta Otto-pengar till.
Expert.
Skriv svar