Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

385.000kr var det i söndags.
Får ny rapport i morgon.

Snabb fråga; Är det någon här som gör något aktivt för att öka på intresset kring insamlingen eller sitter många och gnäller och väntar på att pengarna på ett magiskt sätt ska nå kontot.
Kreativ kritik eller inte så hoppas jag det är lite verkstad bakom pratet också hos vissa.
Kan inte de som vill eller har gjort något aktivt pm:a mig och upplysa mig om detta? Er hjälp kan behövas längre fram också...

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
18DIF91
Inlägg: 671
Blev medlem: 2011-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av 18DIF91 »

cCat skrev:385.000kr var det i söndags.
Får ny rapport i morgon.

Snabb fråga; Är det någon här som gör något aktivt för att öka på intresset kring insamlingen eller sitter många och gnäller och väntar på att pengarna på ett magiskt sätt ska nå kontot.
Kreativ kritik eller inte så hoppas jag det är lite verkstad bakom pratet också hos vissa.
Kan inte de som vill eller har gjort något aktivt pm:a mig och upplysa mig om detta? Er hjälp kan behövas längre fram också...

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2

Jag har försökt både på jobbet och bland släkt, dock är problemet att de Djurgårdare jag känner på jobbet bara är intresserade av fotbollen. När det gäller släkten så är de inte ens intresserade av sport och mina vänner likaså, så det är lite tungrott på den biten. Skall klämma in ytterligare 500:- till de 1000:- jag redan klämt in. Detta som kompensation för konstig släkt och vänner som inte tycker om sport samt Djurgårdare på jobbet som bara bryr sig om fotbollen. :P
Alltid Oavsett.
nevyn
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-04-23
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av nevyn »

cCat skrev:...
Snabb fråga; Är det någon här som gör något aktivt för att öka på intresset kring insamlingen eller sitter många och gnäller och väntar på att pengarna på ett magiskt sätt ska nå kontot.
Kreativ kritik eller inte så hoppas jag det är lite verkstad bakom pratet också hos vissa....
Har skrivit ut flyers och lagt ut hos kunden jag är på (stor kommun). Har bidragit med de pengar jag kan avvara och sett till att några av de DIF:are jag känner bidragit (alla var inte jättetaggade att bidra "till någon som tjänat 4 ggr vad jag tjänar"). Informerade några okända med DIF-sympatier efter IFK-matchen.

Alla: skriv vad ni har gjort för att visa och inspirera varandra. Kanske har någon kommit på nåt smart sätt att sprida kampanjen!
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lucky Luke »

Så här viktig tycker Fimpen att Otto är för DIF http://mrmadhawk.se/2012/july/sommarsna ... ml#comment
Håller med Fimpen till 100% och slänger in ytterligare 1000 kr. Otto SKALL bara in i laget igen. Kämpa alla nu. Stort som smått, allt är lika viktigt!!
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Lucky Luke skrev:Så här viktig tycker Fimpen att Otto är för DIF http://mrmadhawk.se/2012/july/sommarsna ... ml#comment
Håller med Fimpen till 100% och slänger in ytterligare 1000 kr. Otto SKALL bara in i laget igen. Kämpa alla nu. Stort som smått, allt är lika viktigt!!
Grymt!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Hompa1891
Inlägg: 77
Blev medlem: 2011-12-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Hompa1891 »

Börjar bli ganska drygt, man vill ju gärna ha en uppdatering så man vet hur vi ligger till i förhållande till målet som har satts upp. :)
LETS ALL DO THE CHIBSA
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Hompa1891 skrev:Börjar bli ganska drygt, man vill ju gärna ha en uppdatering så man vet hur vi ligger till i förhållande till målet som har satts upp. :)
Vi är ca 20% ifrån målet. Skulle jag tippa. Kring 400kkr-strecket.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Raus »

Det är tamefan mig ren idioti att DIF varken låter insamlingen ligga överst i nyhetsflödet eller sänder ut informationen på fb till 85000 personer.. Nog för att man inte vill "tigga", men i detta fall bör man inse att Otto kan vara skillnaden mellan kvalserien och fortsatt harvande i allsvenskan!
Losing all hope was freedom.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Axel_K »

Raus skrev:Det är tamefan mig ren idioti att DIF varken låter insamlingen ligga överst i nyhetsflödet eller sänder ut informationen på fb till 85000 personer.. Nog för att man inte vill "tigga", men i detta fall bör man inse att Otto kan vara skillnaden mellan kvalserien och fortsatt harvande i allsvenskan!
Som en Janne álá Linkan.
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Rix »

Skulle vara skönt om något företag kunde gå in med typ 50 tusen så vi blåser liv i insamlingen igen. Ingen som känner någon rik VD som kan tänka sig lägga lite :D?
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

394 000 kr på kontot just nu.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17506
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av SirDIFalot »

Jenny Silfverstrand skrev:394 000 kr på kontot just nu.
28.000 på 9 dagar.

Om inte någon storsponsor kommer in nu så når vi inte 500k.
Expert.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Jenny Silfverstrand skrev:394 000 kr på kontot just nu.
28.000 på 9 dagar.

Om inte någon storsponsor kommer in nu så når vi inte 500k.
Upp med hakan nu Skorpan, vi grejar detta!

Barnbidrag idag. Lön om fem dagar.

Jenny, om DIF Hockey kunde lyfta artikeln på hemsidan vore det ju fint. Jag gör reklam via mina kanaler.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1433
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Stocky »

DIF hade ju med om insamlingen i deras nyhetsbrev dom skicka ut med, men visst en uppdatering att man är uppe i nästan 400.000:- skulle ju inte skada!
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Re: Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av cCat »

SirDIFalot skrev:
Jenny Silfverstrand skrev:394 000 kr på kontot just nu.
28.000 på 9 dagar.

Om inte någon storsponsor kommer in nu så når vi inte 500k.
Realist, javisst.
Men ändå lätt att ditt inlägg tas som något negativt tycker jag.
Min åsikt är att det är lite onödigt att sprida pessimism i något bra, så snälla, fokusera på att få in den där storsponsorn istället för att klargöra något som i alla fall jag kan lista ut själv.

Skickat från min HTC Wildfire via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Skriv svar