Kristofer Ottosson-Insamling

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Struten
Inlägg: 568
Blev medlem: 2008-05-05
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Struten »

cCat ---> Har du fått något svar från Kronwalls eller någon annan på liknande nivå? Har för mig att du skrev förra veckan att du väntade svar till helgen från någon av de killarna.

Annars tänkte jag bara skriva ett tack för att du drog igång detta.
Användarvisningsbild
cCat
Inlägg: 300
Blev medlem: 2007-05-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Sv: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av cCat »

Struten: Nej, inget svar ännu. Söker dem dagligen. Återkommer!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Rött för blodet genom hjärta och ven,
Gult för solens värmande sken,
Blått för himmel, regn och hav,
STOCKHOLMS STOLTHET VÅRAT LAG!
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 808
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Rojk »

Förstår att vissa är otåliga och vill full insikt i vad som händer, men vi ska nog inte förivra oss i saker och ting. För ärligt talat, 350 000 kronor på mindre än en vecka är ganska så otroligt. Jag är inte alls orolig för att det har stagnerat, ganska så typiskt tillstånd de de närmast sörjande har plöjt in sina pengar.

Det vi kan göra nu är att sprida det vidare (till exempel att skriva i Facebookgruppen hur mycket pengar ni har gett för att peppa andra, skit i jantelagen nu!) och hoppas att företag kan gå in och ge några större bidrag. Såna beslut fattas inte över en natt.
It's easier to be an asshole to words than to people
Hortgahr
Inlägg: 7
Blev medlem: 2011-09-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Hortgahr »

Kan inte för mitt liv begripa varför man inte ska fortsätta efter att vi fått in 500.000. Är det tillräckligt för Otto så går pengarna till Djurgården och förstärker föreningens ekonomi, på vilket sätt kan det möjligtvis vara något negativt? Det står också klart och tydligt på hemsidan att pengarna går till Djurgården så tycker inte heller det är nödvändigt att byta namn.

6000:- insatt sedan tidigare, två t-shirts införskaffade idag.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av android »

Hortgahr skrev:Kan inte för mitt liv begripa varför man inte ska fortsätta efter att vi fått in 500.000. Är det tillräckligt för Otto så går pengarna till Djurgården och förstärker föreningens ekonomi, på vilket sätt kan det möjligtvis vara något negativt? Det står också klart och tydligt på hemsidan att pengarna går till Djurgården så tycker inte heller det är nödvändigt att byta namn.

6000:- insatt sedan tidigare, två t-shirts införskaffade idag.
Då måste man ju vara extremt tydlig att man nått Ottos mål. Jag vill inte sätta in pengar som går till en avdankad finne. Ska DIF bestämma fritt över alla "bonus-pengar"? Djurgården supporter trust finns ju redan.

Med det sagt ingen kritik mot nuvarande arbete. Det blir ju rätt irriterat så fort det inte kommer en ryggdunk.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Tessan
Inlägg: 777
Blev medlem: 2009-02-16
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Söder om Hovet

Re: Kristofer Ottosson-Insamling

Inlägg av Tessan »

Jag funderar över vad målet med kampanjen ska vara efter att 500.000 samlats in - jag hoppas för övrigt att vi når dit efter denna vecka!

Innan sommaren hade jag möte med Jenny och Christian D-B. En av idéerna jag framförde var att vi skulle dra igång en kampanj med "Supportrarnas plats på tröjan". Vi tittade på var på tröjan denna plats skulle vara och kom fram till att det ska vara ett budskap och att det budskapet skulle sitta under skölden. Christian sa att vi skulle behöva samla in 100.000 för denna sponsorplats och det skulle kunna stå med på tröjorna som säljs till supportrarna i shoppen.

Otto-kampanjen har fått gå före allt annat nu, så denna kampanj har vi inte alls dragit igång. Varför inte, efter 500.000, ha som mål att nå upp till 600.000 för att ge oss supportrar denna plats på tröjan. Vi borde välja ut tre budskap som vi kan rösta på (på Rädda Otto-sajten?) t.ex "Alltid-Oavsett" "För evigt Djurgården" eller "Djurgårdsfamiljen" (andra förslag?).

Vad sägs om detta?

Har själv skänkt 1350 + tishan för 700 så känner att jag bidragit med mitt - ekonomiskt. För ytterligare 100k och supportrarnas plats på tröjan är jag beredd att lägga in ytterligare.
FredrikH
Inlägg: 106
Blev medlem: 2011-12-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av FredrikH »

Hortgahr skrev:Kan inte för mitt liv begripa varför man inte ska fortsätta efter att vi fått in 500.000. Är det tillräckligt för Otto så går pengarna till Djurgården och förstärker föreningens ekonomi, på vilket sätt kan det möjligtvis vara något negativt? Det står också klart och tydligt på hemsidan att pengarna går till Djurgården så tycker inte heller det är nödvändigt att byta namn.

6000:- insatt sedan tidigare, två t-shirts införskaffade idag.
Det är ingen RäddaOtto insamlingen när resultatet passerat 500k. Det är bedrägeri att fortsätta marknadsföra insamlingen på samma sätt som tidigare om pengarna inte går till det förbestämda ändamålet.
Användarvisningsbild
starvin_marwin
Inlägg: 471
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Södermalm

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av starvin_marwin »

FredrikH skrev:
Hortgahr skrev:Kan inte för mitt liv begripa varför man inte ska fortsätta efter att vi fått in 500.000. Är det tillräckligt för Otto så går pengarna till Djurgården och förstärker föreningens ekonomi, på vilket sätt kan det möjligtvis vara något negativt? Det står också klart och tydligt på hemsidan att pengarna går till Djurgården så tycker inte heller det är nödvändigt att byta namn.

6000:- insatt sedan tidigare, två t-shirts införskaffade idag.
Det är ingen RäddaOtto insamlingen när resultatet passerat 500k. Det är bedrägeri att fortsätta marknadsföra insamlingen på samma sätt som tidigare om pengarna inte går till det förbestämda ändamålet.
Fast för det första har de som ligger bakom projektet hela tiden varit tydliga med att pengarna, om man inte lyckas få in Otto, oavkortat kommer att gå till DIF hockeys spelarbudget. De har också satt upp 500k som en målsättning vilket inte är samma sak som en garanti. För det andra så krävs det att en/flera gärningsmän förmår egen vinning för att ett ärende ska kunna klassas som bedrägeri. I detta fall får "gärningsmännen" inte ut en krona själva och därmed är eventuellt snack om bedrägeri helt felaktigt i sammanhanget.
Jenny Silfverstrand
Djurgården Hockey
Inlägg: 36
Blev medlem: 2005-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Jenny Silfverstrand »

Här kommer sista uppdateringen på en vecka då de som har tillgång till kontot försvinner iväg.
Nu finns det 366 000 kr.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Sv: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Magnutz »

Ok, vi är alltså en bit ifrån. Det är bara att fortsätta. Kämpa!

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Sjöwall »

Verkar öka med 10.000:- per dag.. Känns oroväckande faktiskt.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Frajn »

Vill inte verka negativ med känns som om det kommer att behövas något företag eller person som kan bidra med ett större belopp för att komma upp i 500´. Tycker det verkar som det mesta som kommit in de senaste dagarna är personer här som lagt in än mer än vad de redan gjort.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
Lucky Luke
Inlägg: 279
Blev medlem: 2012-05-26
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Lucky Luke »

Sjöwall skrev:Verkar öka med 10.000:- per dag.. Känns oroväckande faktiskt.
Problemet som jag ser det är att det är mitt i semestern. Men ponera att vi fortsätter att dra in 10.000 per dag + säljer alla 100 t-shirten (= 60.000 enligt Martin) når vi faktiskt upp till 500.000 i slutet av nästa vecka. Skall väl inte vara helt omöjligt tycker jag, även om det är semestertider.
Det är bara att fortsätta ligga i, nåt annat val har vi inte om vi vill ha in Otto i laget.
Frajn
Inlägg: 195
Blev medlem: 2012-04-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av Frajn »

Lucky Luke skrev:
Sjöwall skrev:Verkar öka med 10.000:- per dag.. Känns oroväckande faktiskt.
Problemet som jag ser det är att det är mitt i semestern. Men ponera att vi fortsätter att dra in 10.000 per dag + säljer alla 100 t-shirten (= 60.000 enligt Martin) når vi faktiskt upp till 500.000 i slutet av nästa vecka. Skall väl inte vara helt omöjligt tycker jag, även om det är semestertider.
Det är bara att fortsätta ligga i, nåt annat val har vi inte om vi vill ha in Otto i laget.
Problemet som jag ser det är inte att det är semester, för det kommer många ha nästkommande veckor också, utan problemet enligt mig är att det börjar kännas som att det redan gått ut till de flesta som är insatta och villiga att skänka en slant. Men ponera att det kommer in 60´för tröjorna, då är vi uppe i 426´om jag räknar rätt. Det bör då vara möjligt att nå 500´men tror det kommer att krävas en större summa av någon/företag.
Ur spår bönder!
Användarvisningsbild
wolsey100
Inlägg: 180
Blev medlem: 2012-04-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Summering insamlade pengar till Ottosson!

Inlägg av wolsey100 »

Har Djurgårdens officiella Facebook sida lagt upp något än? Eller har jag missat det?
Skriv svar