Välkommen Henrik Eriksson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
BigJ
Inlägg: 2209
Blev medlem: 2014-01-16

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av BigJ »

emilin skrev: 2021-04-30 20:29:01
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-30 14:51:13 Hoppas denna tråd sakta men säkert sjunker i forumträdet för att sedan hamna allt längre bak i historiken.
Detta för att jag någonstans känner en oro att detta beslut kan komma att visa sig stå klubben dyrt.
Och hålls denna tråd aktuell över kommande säsong är det nog ett tecken på att detta var ett dumt vägval.
Det som gnager är att vi tappar en del av vår identitet.
Hade vi ändå inte haft plats för Hank i kommande trupp?
Svårt att veta.

Men stort tack för allt Hank. Du har en fin plats kvar i mitt Djurgårdshjärta för alltid.
Du sätter ord i kort text, exakt vad jag känner.
Lag dynamik är svårt att köpa sig till, känslan som utomstående är att Hank var hjärtat.
Går runt med en stor klump i magen att detta var ett enormt dumt beslut, att det kommer kosta mer än det smakar.
Hanks kontrakt kan ju inte ha frigjort så pass mycket i kassan att det står och väger för eller emot en topp värvning.
Snart drar barmarksträningen igång, tydligen var Hank en av dem som visade vad som krävdes, höll humöret uppe när det var som tyngst, här börjar vi lägga grunden för resten av säsongen.
Det som gör att man som utomstående(inte insatt i gruppen)reagerar extra är att det är spelare(nya som gamla) som reagerar starkt negativt till detta, dessa har varit innanför och vet Hanks betydelse för laget.
Ta exempel Dick som också har fått lämna, har faktiskt inte sett ett enda inlägg från någon gammal som ny kollega offentligt ifrågasätta det beslutet, trots att många av oss supportrar tycker att det är fel, men vet vi vad Dick bidrog till resten av gruppen, säker mycket men inte tillräckligt för att offentligt beklaga sig över beslutet.
Jag min dumme fan trodde att Djurgården på något sätt skulle hitta en lösning till slut, men nu drar han till mumintrollen så något lyckligt slut blev det inte på denna saga.
Min familj brukar håna mig för jag inte kan se filmer med olyckliga slut(lämnar soffan vägrar se slutet), hoppas verkligen att just denna historia inte gör att man är tvungen att lämna soffan.
Men allt kan hända kanske det visar sig att det var rätt beslut, men min klump i magen kommer finnas kvar ett bra tag.
För mig kommer Hank vara enormt saknad.
Ja det här är bara tragiskt på alla sätt, ni skriver precis som en annan tänker.

Något känns inte rätt i klubben, ngn skrev "fuhrer Jocke" eller ngt liknande och känslan är att det är ngt åt det hållet. Känns som att han lyckades "göra sig av med" Tjomme, som säkert kunde ha åsikter och ersätta med han som är nu som jag inte ens vet vad han heter och kan köra sitt eget race.

Har själv tittat mycket på SSK, med JE:s bästa kompis som sportchef och lagbyggena känns igen, många karaktärslösa spelare som säkert är duktiga men det fattas något. När Blomstrand försvann i SSK pga skada så blev det ett tämligen menlöst lag som inte hade en chans mot Västervik (Kahilainen var iofs ganska bra men tom Olesen försvann). Lika dåliga bakåt som oss, trots en bra målvakt och hade inte en chans att komma in på mål då Västerviks rejälare spelare helt enkelt inte tillät det.

I min värld är karaktärsspelare som Hank, Dick, Blomstrand etc. superviktiga, vem ska bli det i DIF nu?

Förlusten av Hank känns enorm.

Hoppas som f-n att Hank fortsätter köra på samma sätt i Finland där de verkar uppskatta just en sådan spelare när man lyssnar på vad den sportchefen säger.

Lycka till Hank!
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-30 20:29:01 Det som gör att man som utomstående(inte insatt i gruppen)reagerar extra är att det är spelare(nya som gamla) som reagerar starkt negativt till detta, dessa har varit innanför och vet Hanks betydelse för laget.
Ta exempel Dick som också har fått lämna, har faktiskt inte sett ett enda inlägg från någon gammal som ny kollega offentligt ifrågasätta det beslutet, trots att många av oss supportrar tycker att det är fel, men vet vi vad Dick bidrog till resten av gruppen, säker mycket men inte tillräckligt för att offentligt beklaga sig över beslutet.
Figren tyckte ju att det kändes "hånfullt". Om hockeyfolk ute i Sverige (och världen) tycker att det är uppseendeväckande så är det bara att inse att DIF skitit i det blå skåpet. Nu är Hank så otroligt lojal mot skölden så han lär inte fälla en enda kommentar kring det inträffade. Man kan ju anta att agenturen rekommenderade Hank att be DIF att fara och flyga men exakt vad som föreslogs lär vi aldrig få veta.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av DIF_Soldier »

Högström, Dick, Hultström, Fimpen, Figren, Ahlén har alla varit öppet kritiska till hanteringen av Hank. Är det nytt rekord i antal sett till spelare med DIF-anknytning?

Nu jävlar ökar pressen på Jocke. Det är nog bäst att DIF levererar minst topp 6 nästa säsong, annars hänger han nog löst.
Säg den glädje som varar
Blårand
Inlägg: 67
Blev medlem: 2012-07-24

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Blårand »

Har två gånger varit med om att laget åkt ur. Kan föreställa mig att kommande säsong blir en kamp för att hålla sig kvar. Om det avgörs i de sista matcherna behövs en spelare som Hank. Han har dessutom varit bidragande till att laget tog sig upp i högsta serien.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Buford »

Blårand skrev: 2021-05-01 19:22:36 Har två gånger varit med om att laget åkt ur. Kan föreställa mig att kommande säsong blir en kamp för att hålla sig kvar. Om det avgörs i de sista matcherna behövs en spelare som Hank. Han har dessutom varit bidragande till att laget tog sig upp i högsta serien.
Vi var ju där denna säsong, tror målsnöret (säsongensslut) räddade oss. Detta trots spelare som Hank... Problemen låg väl inte där, utan att vi var rent av för dåliga. Vi behöver både spelare som Hank, men framförallt målgörare och stark defensiv.
BigJ
Inlägg: 2209
Blev medlem: 2014-01-16

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av BigJ »

Buford skrev: 2021-05-01 21:37:37
Blårand skrev: 2021-05-01 19:22:36 Har två gånger varit med om att laget åkt ur. Kan föreställa mig att kommande säsong blir en kamp för att hålla sig kvar. Om det avgörs i de sista matcherna behövs en spelare som Hank. Han har dessutom varit bidragande till att laget tog sig upp i högsta serien.
Vi var ju där denna säsong, tror målsnöret (säsongensslut) räddade oss. Detta trots spelare som Hank... Problemen låg väl inte där, utan att vi var rent av för dåliga. Vi behöver både spelare som Hank, men framförallt målgörare och stark defensiv.
Frammåt var det ingen stor skillnad mot finalåret, 10 mål färre men bakåt så släppte vi in 30 fler mål. Borde vara ganska enkelt att se var vi borde lägga krutet och var det har fallerat...

Trots detta så tar man in spelare som Bengtsson och han från brynäs...
BigJ
Inlägg: 2209
Blev medlem: 2014-01-16

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av BigJ »

BigJ skrev: 2021-05-01 23:08:22
Buford skrev: 2021-05-01 21:37:37
Blårand skrev: 2021-05-01 19:22:36 Har två gånger varit med om att laget åkt ur. Kan föreställa mig att kommande säsong blir en kamp för att hålla sig kvar. Om det avgörs i de sista matcherna behövs en spelare som Hank. Han har dessutom varit bidragande till att laget tog sig upp i högsta serien.
Vi var ju där denna säsong, tror målsnöret (säsongensslut) räddade oss. Detta trots spelare som Hank... Problemen låg väl inte där, utan att vi var rent av för dåliga. Vi behöver både spelare som Hank, men framförallt målgörare och stark defensiv.
Frammåt var det ingen stor skillnad mot finalåret, 10 mål färre men bakåt så släppte vi in 30 fler mål. Borde vara ganska enkelt att se var vi borde lägga krutet och var det har fallerat...

Trots detta så tar man in spelare som Bengtsson och han från brynäs...

Med en bra defensiv blir både målvakterna bättre och offensiven bättre är jag helt övertygad om.
Skriv svar