Välkommen Henrik Eriksson!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Praetori »

Support 81 skrev:Hank är en god o fin människa med stort djurgårdshjärta
Tyvärr ingen hejare med skidskor eller klubba hanleder tajming osv

Som sagt han gör sitt bästa.
Och ändå har han gjort fler mål denna säsong än Basse, Josef mfl (samma poäng som Josefson dessutom).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av AirQ »

Praetori skrev:
Support 81 skrev:Hank är en god o fin människa med stort djurgårdshjärta
Tyvärr ingen hejare med skidskor eller klubba hanleder tajming osv

Som sagt han gör sitt bästa.
Och ändå har han gjort fler mål denna säsong än Basse, Josef mfl (samma poäng som Josefson dessutom).
Med rätt vald statistik kan man bevisa allt va ?

Hank har 36 matcher medan Josefsson har 17.
Sebbe har dessutom 14 assist mot hanks 4.

Så knappast jämnförbart :)
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Praetori »

AirQ skrev:
Så knappast jämnförbart :)
Nä men det är inte kedjekamrater, uppgifter eller speltid heller. :wink:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av AirQ »

Praetori skrev:
AirQ skrev:
Så knappast jämnförbart :)
Nä men det är inte kedjekamrater, uppgifter eller speltid heller. :wink:
Sant ;)
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Frankie »

https://www.difhockey.se/article/52odak ... k-eriksson

Tack för allt Hank.

You will be missed!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av DIF_Soldier »

Fäller en tår här faktiskt. Det är tungt :cry:
Det känns sportsligt rimligt, men jag var inte beredd på att grina. Fn.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-04-26 14:08:29 https://www.difhockey.se/article/52odak ... k-eriksson

Tack för allt Hank.

You will be missed!
Ja det var väl väntat men ändå sjukt tungt.
Man har ju haft lite på känn sedan Ahlén försvann att det knappt fanns plats för en sådan spelartyp som inte samtidigt levererar målmässigt. Nästan 600 matcher och avslutning utan publik och utan att veta att det blev den sista matchen. :cry:

Hoppas vi inte står här om ett år och tänker samma tankar kring Hank som HV fansen gör med Thörnberg. Bra eller bajs får framtiden utvisa men Hank kommer oavsett att vara saknad.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Zyn79 »

Skulle inte förvåna mig om DIF bjuder in gamla trotjänare för avtackning när publiken väl är på plats igen.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av mb81 »

Zyn79 skrev: 2021-04-26 15:47:10 Skulle inte förvåna mig om DIF bjuder in gamla trotjänare för avtackning när publiken väl är på plats igen.
Givetvis ska och kommer Hank tackas av ordentligt. Kommer dock inte på någon annan.
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Magnutz »

Hanks jobb var ju aldrig att producera mål i parti och minut (hela tiden). Hans roll har ju varit att sno energi från motståndet och vara jobbig. Det har han varit. Alltid. Sen har han gjort en del viktiga mål också. Mr 100%.Växer inte på träd.

Om klubben gör sig av med DIF-DNA och ersätter med noname-hockeyallsvensk spelare tappar jag förtroendet för oss. Det är cluben-beteende. Det är så ovärdigt och det går inte att överskatta Hank och den unika spelartyp han representerar. Är han slut? Nej. Han har nog tre säsonger kvar åtminstone. Kanske fler.

Vad har vi kvar som visar DIF på riktigt? Jag börjar bli tveksam.

Det jag hört så här långt är att vi ska hålla i pengarna och inte förköpa oss inför säsongen 21/22 och det betyder ju att Hank inte kommer ersättas av någon som är bättre, om vi inte har tur och chansar upp en HA-spelare.

Nej. Hank är viktigare än folk förstår. Detta var en sopdålig dag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Mattias_87 »

Lycka till i Finland Henrik.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hoppas denna tråd sakta men säkert sjunker i forumträdet för att sedan hamna allt längre bak i historiken.
Detta för att jag någonstans känner en oro att detta beslut kan komma att visa sig stå klubben dyrt.
Och hålls denna tråd aktuell över kommande säsong är det nog ett tecken på att detta var ett dumt vägval.
Det som gnager är att vi tappar en del av vår identitet.
Hade vi ändå inte haft plats för Hank i kommande trupp?
Svårt att veta.

Men stort tack för allt Hank. Du har en fin plats kvar i mitt Djurgårdshjärta för alltid.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hank förtjänar en rejäl avtackning när publiken är tillbaka, när nu det blir.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av emilin »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-30 14:51:13 Hoppas denna tråd sakta men säkert sjunker i forumträdet för att sedan hamna allt längre bak i historiken.
Detta för att jag någonstans känner en oro att detta beslut kan komma att visa sig stå klubben dyrt.
Och hålls denna tråd aktuell över kommande säsong är det nog ett tecken på att detta var ett dumt vägval.
Det som gnager är att vi tappar en del av vår identitet.
Hade vi ändå inte haft plats för Hank i kommande trupp?
Svårt att veta.

Men stort tack för allt Hank. Du har en fin plats kvar i mitt Djurgårdshjärta för alltid.
Du sätter ord i kort text, exakt vad jag känner.
Lag dynamik är svårt att köpa sig till, känslan som utomstående är att Hank var hjärtat.
Går runt med en stor klump i magen att detta var ett enormt dumt beslut, att det kommer kosta mer än det smakar.
Hanks kontrakt kan ju inte ha frigjort så pass mycket i kassan att det står och väger för eller emot en topp värvning.
Snart drar barmarksträningen igång, tydligen var Hank en av dem som visade vad som krävdes, höll humöret uppe när det var som tyngst, här börjar vi lägga grunden för resten av säsongen.
Det som gör att man som utomstående(inte insatt i gruppen)reagerar extra är att det är spelare(nya som gamla) som reagerar starkt negativt till detta, dessa har varit innanför och vet Hanks betydelse för laget.
Ta exempel Dick som också har fått lämna, har faktiskt inte sett ett enda inlägg från någon gammal som ny kollega offentligt ifrågasätta det beslutet, trots att många av oss supportrar tycker att det är fel, men vet vi vad Dick bidrog till resten av gruppen, säker mycket men inte tillräckligt för att offentligt beklaga sig över beslutet.
Jag min dumme fan trodde att Djurgården på något sätt skulle hitta en lösning till slut, men nu drar han till mumintrollen så något lyckligt slut blev det inte på denna saga.
Min familj brukar håna mig för jag inte kan se filmer med olyckliga slut(lämnar soffan vägrar se slutet), hoppas verkligen att just denna historia inte gör att man är tvungen att lämna soffan.
Men allt kan hända kanske det visar sig att det var rätt beslut, men min klump i magen kommer finnas kvar ett bra tag.
För mig kommer Hank vara enormt saknad.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Välkommen Henrik Eriksson!

Inlägg av Frankie »

emilin skrev: 2021-04-30 20:29:01
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-04-30 14:51:13 Hoppas denna tråd sakta men säkert sjunker i forumträdet för att sedan hamna allt längre bak i historiken.
Detta för att jag någonstans känner en oro att detta beslut kan komma att visa sig stå klubben dyrt.
Och hålls denna tråd aktuell över kommande säsong är det nog ett tecken på att detta var ett dumt vägval.
Det som gnager är att vi tappar en del av vår identitet.
Hade vi ändå inte haft plats för Hank i kommande trupp?
Svårt att veta.

Men stort tack för allt Hank. Du har en fin plats kvar i mitt Djurgårdshjärta för alltid.
Du sätter ord i kort text, exakt vad jag känner.
Lag dynamik är svårt att köpa sig till, känslan som utomstående är att Hank var hjärtat.
Går runt med en stor klump i magen att detta var ett enormt dumt beslut, att det kommer kosta mer än det smakar.
Hanks kontrakt kan ju inte ha frigjort så pass mycket i kassan att det står och väger för eller emot en topp värvning.
Snart drar barmarksträningen igång, tydligen var Hank en av dem som visade vad som krävdes, höll humöret uppe när det var som tyngst, här börjar vi lägga grunden för resten av säsongen.
Det som gör att man som utomstående(inte insatt i gruppen)reagerar extra är att det är spelare(nya som gamla) som reagerar starkt negativt till detta, dessa har varit innanför och vet Hanks betydelse för laget.
Ta exempel Dick som också har fått lämna, har faktiskt inte sett ett enda inlägg från någon gammal som ny kollega offentligt ifrågasätta det beslutet, trots att många av oss supportrar tycker att det är fel, men vet vi vad Dick bidrog till resten av gruppen, säker mycket men inte tillräckligt för att offentligt beklaga sig över beslutet.
Jag min dumme fan trodde att Djurgården på något sätt skulle hitta en lösning till slut, men nu drar han till mumintrollen så något lyckligt slut blev det inte på denna saga.
Min familj brukar håna mig för jag inte kan se filmer med olyckliga slut(lämnar soffan vägrar se slutet), hoppas verkligen att just denna historia inte gör att man är tvungen att lämna soffan.
Men allt kan hända kanske det visar sig att det var rätt beslut, men min klump i magen kommer finnas kvar ett bra tag.
För mig kommer Hank vara enormt saknad.

Personligen så känns det exakt lika som när vår förening tänkte göra sig av med Otto. Vilket jag nästan ser Högströms faktiskt ändå rätt "snälla" kommentar som ett kvitto på. Det är något som stinker i manegen om det hela.
Jag tror även i detta fall att det var ett riktigt j-vla skambud utan förhandlingsvilja alls ifrån vår förening och tack och hej direkt, som i Ottos fall. Sen diktar man ihop uttalandet man går ut med för att få det att låta bra. Pusselbitarna passar alldeles för bra för att inte dra de slutsatserna.


Men visst, Hank är inte rätt spelare om vi skall ha poängplockare på alla forwardpositioner. Men det kommer ju knappast att ske.

Ingen #17 och inget #17 nästa säsong!
Senast redigerad av Frankie den 2021-04-30 21:43:17, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar