Ny arena?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Ny arena?

Inlägg av Henke95 »

Tjenare! Jag undrar om det är någon som har någon aning hur det ligger till med en eventuellt ny arena/utbyggnad av Hovet?

Jag har hört att man skulle bygga ut Hovet inför hemma-VM 2012 så att publik-kapaciteten skulle öka till 10 000. Är det här bekräftat eller är det ännu ett av många rykten?

Själv skulle jag vilja se att Hovet byggdes ut (Vore otroligt onödigt att riva Hovet eller bygga en ny arena när den nuvarande är helt fantastisk) och kanske restaurerades en aning. Det är en av Elitseriens äldsta arenor och enligt min mening aningen för liten eftersom antalet Djurgårdare stadigt för varje år som går!

Tacksam för svar.
Senast redigerad av Henke95 den 2011-09-14 15:48:37, redigerad totalt 1 gånger.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Henke95 skrev:Jag har hört att man skulle bygga ut Hovet inför hemma-VM 2012 så att publik-kapaciteten skulle öka till 10 000. Är det här bekräftat eller är det ännu ett av många rykten?
Det skrevs en nyhet i AB i April om att Hovet skulle renoveras för 300 miljoner med bland annat ökat åskådarantal. Men sen har vi inte hört något mer. Jag antar att kommunen fått förslaget men inte tagit något beslut. Att något behöver göras inom några år är ett måste då Hovet är alldeles för uråldrigt.

Artikeln: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 2823273.ab
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Ny arena?

Inlägg av swallat »

jag skulle vilja se hovet.

Bygga ner isen och flytta läktarna rinkside likt nhl, bygga en kurva där hyllan fast ha den nedre delen som ett resturang/VIP område, en ny fasad i glas som släpper in lite ljus, katakomberna renoveras och toaletter byggs ut. en total publik kapacitet runt 11-12 000 skulle vara perfekt
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Magnutz
Inlägg: 12167
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Ny arena?

Inlägg av Magnutz »

Henke95 skrev:Tjenare! Jag undrar om det är någon som har någon aning hur det ligger till med en eventuellt ny arena/utbyggnad av Hovet?

Jag har hört att man skulle bygga ut Hovet inför hemma-VM 2012 så att publik-kapaciteten skulle öka till 10 000. Är det här bekräftat eller är det ännu ett av många rykten?

Själv skulle jag vilja se att Hovet byggdes ut (Vore otroligt onödigt att riva Hovet eller bygga en ny när det är en helt fantastisk arena) och kanske restaurerades en aning. Det är en av Elitseriens äldsta arenor och enligt min mening aningen för liten eftersom antalet Djurgårdare stadigt för varje år som går!

Tacksam för svar.
Jag har relativt färsk info (förstahandsinfo från DIF Hockey) angående bygget (8 augusti) och det är: Ärendet ligger hos politikerna. DIF Hockey har inte så mycket med det att göra tydligen utan det är politik som styr om Hovet byggs om/ut.

Har någon annan hört något annat?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Nu drömmer jag, men fatta om DIF Fotboll och DIF Hockey gjorde gemensam sak av arenabyggandet. Att man byggde hockeyarenan underst, kanske under jorden, och sedan fotbollsarenan ovanpå! Allt ska göras så modernt som det bara är möjligt, ett projekt för hela världen att imponeras av. :)

En riktig Djurgårdsborg.

Längre än så har jag inte tänkt (läs: drömt) men det skulle såklart finnas oändligt många sätt att utveckla det här på.
Användarvisningsbild
Skywalker
Inlägg: 239
Blev medlem: 2010-04-11
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Skywalker »

SkönaDjurgårn skrev:Nu drömmer jag, men fatta om DIF Fotboll och DIF Hockey gjorde gemensam sak av arenabyggandet. Att man byggde hockeyarenan underst, kanske under jorden, och sedan fotbollsarenan ovanpå! Allt ska göras så modernt som det bara är möjligt, ett projekt för hela världen att imponeras av. :)

En riktig Djurgårdsborg.

Längre än så har jag inte tänkt (läs: drömt) men det skulle såklart finnas oändligt många sätt att utveckla det här på.
Nej den ska sväva i luften och se ut som dödsstjärnan. Vilken dröm!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Ny arena?

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Skywalker skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Nu drömmer jag, men fatta om DIF Fotboll och DIF Hockey gjorde gemensam sak av arenabyggandet. Att man byggde hockeyarenan underst, kanske under jorden, och sedan fotbollsarenan ovanpå! Allt ska göras så modernt som det bara är möjligt, ett projekt för hela världen att imponeras av. :)

En riktig Djurgårdsborg.

Längre än så har jag inte tänkt (läs: drömt) men det skulle såklart finnas oändligt många sätt att utveckla det här på.
Nej den ska sväva i luften och se ut som dödsstjärnan. Vilken dröm!
If its possible!
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Ny arena?

Inlägg av Stulle »

Skywalker skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Nu drömmer jag, men fatta om DIF Fotboll och DIF Hockey gjorde gemensam sak av arenabyggandet. Att man byggde hockeyarenan underst, kanske under jorden, och sedan fotbollsarenan ovanpå! Allt ska göras så modernt som det bara är möjligt, ett projekt för hela världen att imponeras av. :)

En riktig Djurgårdsborg.

Längre än så har jag inte tänkt (läs: drömt) men det skulle såklart finnas oändligt många sätt att utveckla det här på.
Nej den ska sväva i luften och se ut som dödsstjärnan. Vilken dröm!
Undra vad ett säsongskort för ett x-wing skulle kosta i så fall. :roll:
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Ny arena?

Inlägg av swallat »

snabb skiss över hur jag tänker mig ett utbyggt hovet ur läktarsynpunkt

Bild
Senast redigerad av swallat den 2011-09-14 15:32:21, redigerad totalt 1 gånger.
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Ny arena?

Inlägg av Mattias_87 »

Magnutz skrev:
Henke95 skrev:Jag har relativt färsk info (förstahandsinfo från DIF Hockey) angående bygget (8 augusti) och det är: Ärendet ligger hos politikerna. DIF Hockey har inte så mycket med det att göra tydligen utan det är politik som styr om Hovet byggs om/ut.
Åttonde augusti? Vore det inte bättre att starta direkt efter grundserien?
Senast redigerad av Mattias_87 den 2011-09-14 15:45:40, redigerad totalt 1 gånger.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av Daniel942 »

swallat skrev:snabb skiss över hur jag tänker mig ett utbyggt hovet ur läktarsynpunkt

Bild
Eh?
DIF!
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av melker »

Daniel942 skrev:
swallat skrev:Jävligt konstig bild
Eh?
Alltid lika kul när folk försöker teckna nåt i paint , har vi ju sett prov på tidigare här på forumet vid nya läktaridéer.
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Ny arena?

Inlägg av SirDIFalot »

melker skrev:
Daniel942 skrev:
swallat skrev:Jävligt konstig bild
Eh?
Alltid lika kul när folk försöker teckna nåt i paint , har vi ju sett prov på tidigare här på forumet vid nya läktaridéer.
Eller för att demonstrera skillnaden emellan två målvakter.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
swallat
Inlägg: 267
Blev medlem: 2011-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Solna, Sumpan (Newark, NJ)

Re: Ny arena?

Inlägg av swallat »

Daniel942 skrev:
swallat skrev:snabb skiss över hur jag tänker mig ett utbyggt hovet ur läktarsynpunkt

Bild
Eh?
Man sänker planen och tar bort de nedesta raderna på lång och klackkortsidan, innan man drar läktaretaget hela vägen mot sargen på både kort och långsidor, på andra sidan bygger man igen hålet som finns där spelarna går in på isen under resturangen, där kan man göra VIP bås + platser, man behåller resturangen och kanske bygger ut den innan man bygger ett helt nytt etage ovanpå det, aningen brantare än innan, skapar fler och bättre platser i hela arenan och publiken kommer närmre isen.

EDIT: Hoppas det blir lite tydligare nu
Suck för denna jävla säsong, så satans jävla uselt
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12841
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Ny arena?

Inlägg av -daniel- »

Mattias_87 skrev:
Magnutz skrev:
Henke95 skrev:Jag har relativt färsk info (förstahandsinfo från DIF Hockey) angående bygget (8 augusti) och det är: Ärendet ligger hos politikerna. DIF Hockey har inte så mycket med det att göra tydligen utan det är politik som styr om Hovet byggs om/ut.
Åttonde augusti? Vore det inte bättre att starta direkt efter grundserien?
Magnutz menar med allra största sannolikhet att han fick informationen den 8:e augusti, inte att något skulle börja byggas då.

Angående Hovets ombyggnation så har jag länge förespråkat en sänkning av isen några meter så att man kommer närmre. Borde kunna ge oss uppåt 2000 platser till vilket skulle vara perfekt. Hovet är underbart, men ack så förbannat sunkpissigt & slitet.

Trist att det är en politisk fråga fullt ut, där kan vi inte räkna med någon hjälp alls.
Bild
Skriv svar