Läktarklimatet på Hovet/Globen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Mash »

Tanken med tråden är att lyfta fram punkter rörande läktarklimatet och i slutändan landa i önskemål om riktlinjer som kan lyftas på ett medlemsmöte för implementering. Bidra gärna med idéer och frågeställningar så att vi kan bevara vår läktarkultur.

Mina idéer nedanför.

1. Oavsett lagtillhörighet så sjungs det utan trumma. Andra instrument förbjuds också.

2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)

3. Registrering av medlemskap kan ske året om och förmånerna det medför börjar gälla direkt, undantag är tillgång till förtur för slutspel samma år om det ansöks om efter nyår. Förturen gäller först nästkommande säsong. Detta för att undvika bortasupportrar får tillgång till förturen genom att teckna medlemskap tätt inpå.

Fyll gärna på, och diskutera ovan punkter så vi kan landa i det bästa möjliga.
Per-Allan
Inlägg: 630
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Per-Allan »

4. Beroende på vad motståndarlagets biljettilldelning till oss när vi kommer på besök så ska samma antal biljetter gälla för deras besök på Hovet/Globen.
5. Jumbotronen ska visa repriser när DIF felaktigt får utvisningar och när motståndarna slipper påföljder.
6. Speakern ska vara kort i tonen och inte låta lycklig när motståndarna gör mål eller när vi får utvisningar.
7. Placering av bortapublik måste ska helst vara på läktaren bakom Hovets hylla.
om det inte går att ordna så ska de placeras högst upp och längst ut mot kortsidan, under den tilldelade bortapubliken skärmas sittplatserna av med
reklamvepor storlek beroende på antalet platser som vi fått eller kommer få tilldelade vid returmötet.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Galning1998
Inlägg: 242
Blev medlem: 2023-04-16

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Galning1998 »

Allvarligt nu…. Förstår varför folk säger #Grindif
Flunk
Inlägg: 189
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Flunk »

Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Mash
Inlägg: 2340
Blev medlem: 2010-09-23

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Mash »

Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Flunk
Inlägg: 189
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Flunk »

Mash skrev: 2024-04-25 07:45:17
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Om Flunk fick bestämma hade vi varit i SHL så det hade du nog tagit :D. Det var naturligtvis skitjobbigt med alla supportrar från Brynäs och deras lilla trumma. De gjorde en hemsk kväll hemskare. Jag har dock ännu svårare för människor som vill förbjuda allt som de inte tycker om.
Galning1998
Inlägg: 242
Blev medlem: 2023-04-16

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Galning1998 »

Flunk skrev: 2024-04-25 08:26:56
Mash skrev: 2024-04-25 07:45:17
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Om Flunk fick bestämma hade vi varit i SHL så det hade du nog tagit :D. Det var naturligtvis skitjobbigt med alla supportrar från Brynäs och deras lilla trumma. De gjorde en hemsk kväll hemskare. Jag har dock ännu svårare för människor som vill förbjuda allt som de inte tycker om.
Lösning på problemet är att sälja fler säsongskort och ge förtur till de som köpt biljetter under säsongen typ att biljetter släpps 1h tidigare för de. Är anti förbjuda saker. Hockey ska vara för alla. Inte andra fans fel att våra fans inte köper biljetter
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Eriksson »

Mash skrev: 2024-04-25 07:45:17
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Så trumma på Hovet och fler bortasupportrar än Djurgårdare på läktaren ifall Flunk får bestämma. Taget.
Ja du, Knappast Flunks fel att det i så fall skulle vara flera bortasupportrar än Djurgårdare på plats i sådana fall. Vad du kanske skall fråga dig är VARFÖR det är fler bortasupportrar än Djurgårdare som köper biljett, det är ju knappast så att bortalaget tilldelas fler biljetter än Djurgårdare, och principen är väl ändå först till kvarn vad det gäller biljetter som man bokar över nätet
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1835
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Andspe »

Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Jag känner mest bara att trumman måste bort. Ofta typ 5 pers i bortaklacken, har de rätt då att pajja för alla andra med en trumma?

Likställer det med vuvuzela som inte är tillåtet.
Senast redigerad av Andspe den 2024-04-25 09:00:42, redigerad totalt 1 gånger.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4514
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av captcash »

Andspe skrev: 2024-04-25 08:57:54
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Jag känner mest bara att trumman måste bort. Ofta typ 5 pers i bortaklacken, har de rätt då att pajja för alla andra med en trumma?
Instämmer, är ok med det mesta men en jävla trumma hör fan inte hemma på någon hockey arena med lite värdighet, någonstans måste vi dra gränsen annars kommer mupparna med trumpet och dragspel nästa gång!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Eriksson »

Mash skrev: 2024-04-23 22:26:20 Mina idéer nedanför.



2. Besökare bärandes på bortalagets merch hänvisas till bortasektionen. Andra alternativ är att kassera dessa klädesplagg och sitta neutralt klädd på Djurgårdens sektioner. (Daubers initiativ i matchtråd final 4 DIF - Brynäs)
Så med andra ord, Djurgården skall bestämma vilken färg och typ av kläder jag får ha på mig då jag går på hockey om jag har annan plats än bortasektionen

Match mot
Mora - Röda klädesplagg ej tillåtna
Karlskoga - Blåa klädesplagg ej tillåtna
Björklöven - Gröna klädesplagg ej tillåtna
AIK - Svarta klädesplagg ej tillåtna
Osv

Bryter du mot det så har väktare rätt att klä av dig naken och kasta dina kläder, du får sedan sitta snällt i din stol och skämmas tills periodpaus då du har rätt att avlägsna dig från arenan, skulle du gripas av polis för förargelseväckande beteende så tar Djurgården inget ansvar för detta


Du får ursäkta men jag vrider mig av skratt faktiskt, vart genast skitsugen att gå på hockey med kravet att alla kvinnliga fans bär bortalagets färger :wink:
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Manijock
Inlägg: 7787
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Manijock »

Just trumman har jag inget emot om de förbjuds igen. Måste dra gränsen någonstans innan folk har med sig vafan som helst som bara väsnas och snarare dränker stämning, än tvärtom. Trumman är liksom deras ursäkt att slippa ta kampen själva. Ett jävla otyg. Kan förstå fotbollsklackarna som faktiskt till stor del behöver någonting som knyter ihop läktaren. Ett komplement! Men när de är 20-30 pers som släpar med sig en så har man tappat syftet. Har ingenting med supporterkultur att göra, precis som med vuvuzuelor, klappar och allt annat tjafs....

Att folk härinne inte har någonting emot dessa element förvånar mig absolut ingenting. En del är knappt Djurgårdare och andra går inte på Hovet regelbundet. Närmare landsortskulturen än vår egna.
Flunk
Inlägg: 189
Blev medlem: 2021-09-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Flunk »

Andspe skrev: 2024-04-25 08:57:54
Flunk skrev: 2024-04-25 07:00:36 Detta låter som en variant på de amerikanska universiteten som är så jävla ”woke” att man förbjuder allt som på hur långsökta sätt som helst kan tänkas kränka någon. Att denna lättkränkthet dyker upp även här var väl bara att vänta…
Jag känner mest bara att trumman måste bort. Ofta typ 5 pers i bortaklacken, har de rätt då att pajja för alla andra med en trumma?

Likställer det med vuvuzela som inte är tillåtet.
Trummor är skit. Hade punkterna om förbud stannat där hade det varit ok. Det blev dock många punkter till….
Användarvisningsbild
made0714
Inlägg: 37
Blev medlem: 2007-10-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Ingarö
Kontakt:

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av made0714 »

Tyckte det var lite konstigt att ingen från Djurgården tog initiativ inför match 4 att förbjuda trumman. Man får inte ha med väskor in men trumma och är OK. Otroligt störig.

Om nu andra arenor/lag tillåts störa på våra hemmamatcher så är jag helt inne på att finasniera att en lokal ungdom sitter på varje bortamatch och spelar störande ljud nonstop under hela matcherna. Gärna nära hemmalagets spelarbås eller liknande.
How do you feel mjölk?
Simpan
Inlägg: 161
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Simpan »

made0714 skrev: 2024-04-25 11:04:37 Tyckte det var lite konstigt att ingen från Djurgården tog initiativ inför match 4 att förbjuda trumman. Man får inte ha med väskor in men trumma och är OK. Otroligt störig.

Om nu andra arenor/lag tillåts störa på våra hemmamatcher så är jag helt inne på att finasniera att en lokal ungdom sitter på varje bortamatch och spelar störande ljud nonstop under hela matcherna. Gärna nära hemmalagets spelarbås eller liknande.
De får gärna spela i otakt också, så att det sabbar flytet för resten av arenan!
Skriv svar