DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av JiWe »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Frankie skrev:
Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Kanske bedöms de får mycket utifrån spelet tidigare i höst?
De har inte levererat så mycket mer än det, för att vara en bra förstafemma alltså.
Jämför vi med Lindström och Möller så har de varit riktigt bra över många säsonger.
Kanske har kedjan blivit aningen överskattad?

Skulle jag sätta pengarna på något så är det att Jakob inte är i fysisk toppform efter alla skador och landslagsspelande. Tror det är där problemet ligger.
Man måste ändå kunna få bedöma en kedja mot något som ligger i närheten av dess högstanivå (även om man inte kan hålla 100% en hel säsong). Det är väldigt mycket bök kring sargerna istället för att man hjälper varandra till de fria ytorna (som i början av säsongen och senast mot Frölunda borta). Tycker både Josefson och Lilja hade betydligt bättre tryck i åkningen på senhösten/tidig vinter än just nu. Då var Brodda den långsamma i kedjan, nu ser han ut som blixten i jämförelse.
Så jag håller med om att det ser ut som att både Jakob och Lilja verkar hämmade av något.
Rejält tejpad högeraxel på J.J. Såg man på cmore i paus från omklädningsrummet.
Åh fan, ja något är det. Jakob var starkast i serien på att skydda pucken i höstas. Nu är han som vilken spelare som helst i det avseendet.
Ja, den axeln är inte 100 och det klart att det rimligen hämmar hans spel en del. Dock ruggigt vass i tekningscirkeln idag. Alltid något :)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Ja absolut. Josef är bra. Men vi skulle behövt honom i högform nu när det drar ihop sig på allvar.
4 segrar kvar
BigJ
Inlägg: 2269
Blev medlem: 2014-01-16

Re: DIF i Media

Inlägg av BigJ »

Framförallt Josefsson men även Lilja var klart mycket bättre idag tycker jag. Magiska teningar som sagt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17502
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Det är ofta svårt att identifiera vilka spelare som är "drivande" och vilka som bara hänger med i samma takt, här är oftast en sportchefs största utmaning, men i vårt fall är det tydligt. Josefson driver och lyfter Lilja och Brodin från det dom varit innan till till landslagsnivå. När Josefson inte är 100 och får ut sitt max så syns det genast på Brodin och Lilja.
Expert.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Någon som vet varför Robban lyfter fram Oskarshamn på presskonferensen?
Ovanligt att höra något tränare "heja" på ett annat lag.

Kanske hade det föregåtts av en fråga innan sändning. Men ett märkligt uttalande och inget jag vill se en ledare i DIF hålla på med.
Vem fan bryr sig om Oskarshamn?
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 655
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Rudi »

Han har gjort sex säsonger i Oskarshamn som spelare.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Rudi skrev:Han har gjort sex säsonger i Oskarshamn som spelare.
Tack, då fattar jag. Då får jag krypa till korset och ta tillbaka det jag skrev om olämpligheten.

Men jag blev minst sagt förvånad när jag hörde det.
4 segrar kvar
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Bra surr med Hank på Hockeybladet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7155
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:Bra surr med Hank på Hockeybladet.
Grymt fin människa. Önskar honom allt gott.

Att få se Hank lyfta pokalen....den är högt på listan.
4 segrar kvar
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av mb81 »

Game 7 från Karlstad i repris nu om man vill mysa lite.
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Ytterligare ett bra surr. Denna gång med Högga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Skidlöparn »

En lite kortare intervju med Berglund.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -ishockeyn
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av TheForsa »

Han lyfter Djurgården - till ett givet topplag i Sanny Lindströms blogg.

"Den största profilvärvningen i svensk hockey inför kommande säsong är tveklöst våldsamt meriterade Patrik Berglund som kommer att stärka upp ett redan vasst Djurgården som i och med den rekryteringen tveklöst kommer lyftas fram som ett givet topplag.

Jag har noterat diverse listor med nyförvärv men kan inte minnas jag sett en enda som har haft Marcus Högström som en av seriens bästa värvningar.
Min blogg kommer i vanlig ordning att svämma över av listor under augusti månad och en sak är säker.
Marcus Högström är i mitt tycke en av de absolut bästa värvningarna inför kommande säsong och jag ser honom som en av de bästa backarna i serien en position han befäste under sin senaste säsong i SHL 2017-2018."
Praetori
Inlägg: 13752
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Svensson och Lindgren måste varit fulla när de dikterade följande i Expressen.

”Defensivt inriktad back som inte har särskilt vasst spelsinne men som kompenserar med ett otroligt hårt jobb och ett uppoffrande spel. Jobbig att möta för motståndarlagen.”

Backen de beskriver är.... Norell.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: DIF i Media

Inlägg av DIF_Soldier »

Praetori skrev:Svensson och Lindgren måste varit fulla när de dikterade följande i Expressen.

”Defensivt inriktad back som inte har särskilt vasst spelsinne men som kompenserar med ett otroligt hårt jobb och ett uppoffrande spel. Jobbig att möta för motståndarlagen.”

Backen de beskriver är.... Norell.
Klippt och klistrat från en tidigare beskrivning av Urbom mest troligt, alternativt bara en gissning.

Säger mycket om hur pass bra expert "experterna" egentligen är. De ser förmodligen mer hockey och följer fler lag än många. Trots det har många härinne som följer SHL, mig själv inkluderad, nån slags hum om nästan alla spelare i ligan - detta bara genom att följa DIF egentligen.

Räcker ju med att läsa beskrivningen av Norell på EP för att kunna snickra ihop en egen beskrivning och framstå kunnig (vilket inte gjorts och gör detta än mer patetiskt). Vill man höja nivån ytterligare kan man välja valfri highlight-video på youtube för att skriva nåt klurigt. Sportjournalistik som yrke går verkligen att lalla sig igenom.
Säg den glädje som varar
Skriv svar