DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:Enligt MrMadhawk så jagar vi Krüger inför nästa säsong och för en bra dialog.

Vi har kanske inte kommunens pengar eller en arena som någon annan betalar för men vi har alltid hemvändare av klass.
Krüger har varit bra men jag tycker inte man har sett någon större utväxling på honom de senare åren trots att han borde befinna sig i prime. Stabil Center och hygglig playmaker men det är frågan om vad han kan tänkas kosta kontra vad vi behöver nästa säsong.
För en rimlig summa, absolut, alla dagar i veckan. Men skall han då kliva in på andra eller hur är det tänkt där? Det bästa vore ju ett kontrakt som är lite längre 3+1 eller liknande så man har något att bygga runt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: DIF i Media

Inlägg av captcash »

Nån med koll på Dmytro Timashov? Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom (elr antagligen glömt pga uselt minne). Bra, dålig, vilken position, värt att plocka in??
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: DIF i Media

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:Nån med koll på Dmytro Timashov? Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom (elr antagligen glömt pga uselt minne). Bra, dålig, vilken position, värt att plocka in??
Minns inte själv. Men Jocke dementerar dock ganska kraftigt att han ska vara på ingång.
Och vad jag vet brukar Jocke inte dementera för att sedan ta in spelaren dagen efter, som vissa andra sportcehefer.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Nån med koll på Dmytro Timashov? Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom (elr antagligen glömt pga uselt minne). Bra, dålig, vilken position, värt att plocka in??
Jag har lobbat hårt för Dima här tidigare men jag har inte sett att det finns någon substans i de rykten som går just nu.
Sollentunagrabb som jag vill minnas startade sent och körde på själv på almis och blev "upptäckt". Kvick och avig ytter som både kan driva med pucken och öppna ytor för lagkamraterna. Riktigt grym när han klättrade i juniorleden hos oss som underårig. Har representerat juniorlandslaget och snittade 1p/match då när det begav sig. Testades av Modo i dåvarande Elitserien men var inte riktigt "klar" för speltid på senior nivå och lånades ut till Allsvenskan för speltid.
Flyttade över till Kanada innan han blev senior. Spelat NHL för Toronto men gjorde inget större avtryck med begränsad speltid över 39 matcher. Togs över till Detroit mid-season av Yzerman/Kronner men fick bara 5 matcher där.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF i Media

Inlägg av Puckey »

ciirree skrev:
captcash skrev:Nån med koll på Dmytro Timashov? Jag måste erkänna att jag aldrig hört talas om honom (elr antagligen glömt pga uselt minne). Bra, dålig, vilken position, värt att plocka in??
Minns inte själv. Men Jocke dementerar dock ganska kraftigt att han ska vara på ingång.
Och vad jag vet brukar Jocke inte dementera för att sedan ta in spelaren dagen efter, som vissa andra sportcehefer.
Grymt mycket individuella skills och tog längre tid på sig än väntat att blomma ut i NA. Ska dessutom ha utvecklat defensiven på sistone om man följer kommentarer på HFBoards i klubbarna han spelat. Många reagerade med frustration när Toronto försökte smyga ner honom i AHL och sumpade honom på waivers. Jag har bara sett honom i enstaka matcher med Toronto, men bilden jag har fått är en Mario Kempe-typ. Skulle förmodligen ligga högt i poängligan och spela de mindre landslagsturneringarna om han körde en hel säsong.
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Re: DIF i Media

Inlägg av m0ng00se »

Sanny och Svenssons pod. En del om Djurgårn

Sanny hyllar våra målisar som bästa duo i SHL.

Centersidan inför nästa sässe. Pratas om Krüger.

Björnfot snackar dom också om

Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF i Media

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Sanny tippar DIF som 12:a, någon som har premium?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... sscenario/

Helt klart finns det en risk, vi känns väldigt tunna, logiskt med tanke på Jockes "Ansvarsstrategi".
Får vi skador på #40, #31 och #4 så ligger vi pyrt till. (känns inte som ett Om, utan snarare När)

Alltifrån Play In till plats 6-7 är möjligt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: DIF i Media

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:Sanny tippar DIF som 12:a, någon som har premium?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... sscenario/

Helt klart finns det en risk, vi känns väldigt tunna, logiskt med tanke på Jockes "Ansvarsstrategi".
Får vi skador på #40, #31 och #4 så ligger vi pyrt till. (känns inte som ett Om, utan snarare När)

Alltifrån Play In till plats 6-7 är möjligt
Aldrig att vi hamnar bakom Bajen och Oskarshamn, Brynäs känns också ordentligt överskattade tror dom övervärderar Berglunds kompetens
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11816
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: DIF i Media

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Donkels-2.0 skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Sanny tippar DIF som 12:a, någon som har premium?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... sscenario/

Helt klart finns det en risk, vi känns väldigt tunna, logiskt med tanke på Jockes "Ansvarsstrategi".
Får vi skador på #40, #31 och #4 så ligger vi pyrt till. (känns inte som ett Om, utan snarare När)

Alltifrån Play In till plats 6-7 är möjligt
Aldrig att vi hamnar bakom Bajen och Oskarshamn, Brynäs känns också ordentligt överskattade tror dom övervärderar Berglunds kompetens
Nej, jag sa ju det :wink:

Tror även Malmö kommer sladda lite i tabellen, faktisk mer än Brynäs.
Sedan är det lite svårare att hitta givna lag att ha bakom sig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Re: DIF i Media

Inlägg av Detblir3poäng »

Har kollat på alla episoder av inside hockey på Djurgårdens Youtube och blir bara mer och mer övertygad att Robban verkligen är rätt i mentalitet för oss!! Jävlar vad han försöker banka in att dom ska spela fysiskt och att aldrig ge upp, men framförallt att få in en jävla stolthet i att få spela för skölden och vara Djurgården, som faktiskt känns väldigt genuint. Som att han själv verkligen känner så.

Kan vara värt att kolla in!
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF i Media

Inlägg av Manijock »

Går man bara på pappret så är vi faktiskt i min bok i samma klass som knätofsarna. Skulle vara Josefson som är skillnaden men han har ju dessvärre en närvaro på knappa 20% i bästa fall.

HV71
Frölunda
Växjö
Luleå
Färjestad
Örebro
-------------------
Rögle
Skellefteå
Brynäs
Linköping
-------------------
Malmö
Djurgården
--------------------
Leksand
Oskarshamn

Då känns det ändå som att jag har lite hjärta med i tippningen. Finns naturligtvis en liten underdog-möjlighet här, men truppen, spelet, resultaten, jaa allt egentligen pekar på att det här är en säsong som kommer handla om överlevnad.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Går man bara på pappret så är vi faktiskt i min bok i samma klass som knätofsarna. Skulle vara Josefson som är skillnaden men han har ju dessvärre en närvaro på knappa 20% i bästa fall.

HV71
Frölunda
Växjö
Luleå
Färjestad
Örebro
-------------------
Rögle
Skellefteå
Brynäs
Linköping
-------------------
Malmö
Djurgården
--------------------
Leksand
Oskarshamn

Då känns det ändå som att jag har lite hjärta med i tippningen. Finns naturligtvis en liten underdog-möjlighet här, men truppen, spelet, resultaten, jaa allt egentligen pekar på att det här är en säsong som kommer handla om överlevnad.
Fel tråd?

Men jag är inte fullt så pessimistisk. Dock känner jag att det är otroligt taggande att vi blir nedrankade av i princip alla förståsigpåare. Tror det passar perfekt att ha en underdog-stämpel. Får vibbar från återkomsten med en mix av peaklirare och hungriga juniorer.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Czerkawski
Inlägg: 132
Blev medlem: 2019-04-23

Re: DIF i Media

Inlägg av Czerkawski »

Lee Harvey Oswald skrev:Sanny tippar DIF som 12:a, någon som har premium?
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... sscenario/
I Expressens hockeymagasin tippar samtliga sex "experter" DIF som 11:a eller 12:a. Någon enstaka sa att det kan bli slutspel om man blir någorlunda skadefria.

Alla var också samstämmiga i att Berglund kommer att breaka i år och uppnå sin fulla potential i Brynäs.
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: DIF i Media

Inlägg av Manijock »

Praetori skrev:
Manijock skrev:Går man bara på pappret så är vi faktiskt i min bok i samma klass som knätofsarna. Skulle vara Josefson som är skillnaden men han har ju dessvärre en närvaro på knappa 20% i bästa fall.

HV71
Frölunda
Växjö
Luleå
Färjestad
Örebro
-------------------
Rögle
Skellefteå
Brynäs
Linköping
-------------------
Malmö
Djurgården
--------------------
Leksand
Oskarshamn

Då känns det ändå som att jag har lite hjärta med i tippningen. Finns naturligtvis en liten underdog-möjlighet här, men truppen, spelet, resultaten, jaa allt egentligen pekar på att det här är en säsong som kommer handla om överlevnad.
Fel tråd?

Men jag är inte fullt så pessimistisk. Dock känner jag att det är otroligt taggande att vi blir nedrankade av i princip alla förståsigpåare. Tror det passar perfekt att ha en underdog-stämpel. Får vibbar från återkomsten med en mix av peaklirare och hungriga juniorer.
Faktiskt :lol:
Skriv svar