DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
OTTO
Inlägg: 14
Blev medlem: 2012-07-08

Re: DIF i Media

Inlägg av OTTO »

Någon som plus och kan redogöra Wennerholms senaste alster?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

OTTO skrev:Någon som plus och kan redogöra Wennerholms senaste alster?
Kortfattat:
- Värva en målvakt
- Träna power play
- Trada bort Jeff Tambellini
- Diskutera spelidén
- Håll er på isen (Vi har flest 2or i serien)
- Undvik panik
- Ha en dialog med fansen
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: DIF i Media

Inlägg av Rocky3000 »

Mattias_87 skrev:
OTTO skrev:Någon som plus och kan redogöra Wennerholms senaste alster?
Kortfattat:
- Värva en målvakt
- Träna power play
- Trada bort Jeff Tambellini
- Diskutera spelidén
- Håll er på isen (Vi har flest 2or i serien)
- Undvik panik
- Ha en dialog med fansen
Mats tycker att Tellqvist, Reideborn och Tambellini har underpresterat, det var märkligt undrar vad han ser som inte vi ser? "Vi kan inte värva till höger och vänster." Så hur tänker Mats egentligen? Vi måste tro på den ledartruppen vi har! :mrgreen:
Bild
appletime
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-11-01

Re: DIF i Media

Inlägg av appletime »

Tambelini är det ju inget snack om han har -7 i sin statistik hitills, men frågan är ju om han kanske är i fel kedja eller om han bara ska bort. tellqvist och reideborn skulle säkert spela fan så mycket bättre om dem hade nå vettiga backar som hjlper dem, visst det finns bra backa i dif, men det finns backar som ska bänkas handlöst för dem inte sköter sitt jobb.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Frasse »

Det låter förstås dramatiskt att säga "då finns ingen framtid", men Djurgårdens sportsliga ledning - strategiska sportchefen Joakim Eriksson och tekniske sportchefen Thomas Johansson - vet vad som gäller.
- Med de tv-pengar som finns i dag och skillnaden mellan SHL och allsvenskan blir det enorma konsekvenser för verksamheten om man åker ur. Det är verkligheten. Det är klart att det är extremt viktigt att behålla vår SHL-status om vi ska kunna bygga något långsiktigt, säger Joakim Eriksson.
Johanssons ansvarar för spelidén och Eriksson för värvningar. Tillsammans ska de båda före detta spelarna och nye huvudcoachen Robert Ohlsson leda Djurgården ut ur bottenstriden och upp till en slutspelsplats.
"Vi ska äga spelet"
Trots hård kritik från egna fans och experter så tänker man heller inte släppa sin spelidé.
Inte ännu i alla fall.
- Vi ska äga spelet. Det betyder att vi ska ha taktpinnen och inte låta andra stå för fiolerna och hoppas ta vara på deras misstag, säger Thomas Johansson.
Men har ni tillräckligt bra lag för att kunna spela den offensiva och konstruktiva hockey som ni vill spela?
- Ja, det har vi. Och vi har spelat tilläckligt bra för att vinna matcher. Men gjort misstag som gjort att vi har förlorat, fortsätter Johansson.
Senast förlorade Djurgården sin åttonde raka match (klubbens sämsta facit sedan elitserien grundades) och efter 0-4 mot Rögle sjöng arga fans "Ohlsson - hallå, hallå..."
Nej, det är inte utomstående experter som kräver Robert Ohlssons avgång efter bara 13 matcher, utan många av klubbens egna fans.
- Vår publik har inte så mycket tålamod och vill se förändringar. Men de förändringar vi kommer göra först och främst är bättre powerplay, bättre boxplay och större ansvar kring puckinnehav. Det är stora förändringar, menar Eriksson.
Nyförvärven har underpresterat
Om inte det heller ger fler poäng så kan spelidén skrotas tillfälligt och Djurgården bli ett lag som spelar mer defensivt och på motståndarnas misstag.
- Vi kan hamna i ett läge då vi tillfälligt måste lämna ifrån oss taktpinnen och byta inriktning. Vi är inte där än. Men vi är i ett akut läge och vi analyserar efter varje match, erkänner Eriksson.
Flera nyförvärv har underpresterat, främst den värvade målskytten Jeff Tambellini som gjorde fler mål på försäsongen, men ännu inte gjort något SHL-mål för Djurgården.
- Trodde vi att nyförvärven skulle prestera bättre? Ja, det trodde vi. Hela laget kan spela bättre.
Har ni fullt förtroende för headcoachen?
- Vi har fullt förtroende för Robban just nu. Självklart stöttar vi Robban och alla coacher allt vad vi kan. Detta är allas ansvar, mitt och Thomas, coachernas och spelarnas. Det är omöjligt för föreningen att sparka oss allihop. Vi är i ett otroligt allvarligt läge. Men det återstår fortfarande mycket av säsongen. Och vi har varit väldigt skadedrabbade. Vårt fokus just nu är att alla ska bli bättre och att vi ska börja vinna matcher, säger Joakim Eriksson.
Tuffast för Robert Ohlsson är att han aldrig varit i den här situation som ny huvudtränare i SHL?
- Få coacher har upplevt den här situationen i Djurgården. Jag vill påstå att det är extra tufft att vara i det här läget om man är i Djurgården eller AIK. Det visar vilken passion som finns hos våra fans. Men ibland är lösningen att ha tålamod, säger Eriksson.
Tufft spelprogram efter uppehållet
Djurgården har inget lätt spelprogram efter landslagsuppehållet: Frölunda, Brynäs och Skellefteå.
Fler förluster kan innebära fler förändringar - och drastiska förändringar.
- Det kan bli förändringar när det gäller samtliga spelare och ledare. Så är det i Djurgården, säger Joakim Eriksson.
Ledarna försvarar sina kritiserade målvakter.
- Vi måste spela bättre försvarsspel framför målvakterna. Såväl backar som forwards. Vi har inte fått försvarsspelet att fungera i 60 minuter. Men vi har tillräckligt bra målvakter och backar för att inte ligga där vi ligger i tabellen, hävdar Thomas Johansson.
Ett krav som hörts från supportrar är att ta in Niklas Wikegård?
- Vi har förtroende för de tränare vi har. Men vi är Djurgården och vi är alltid öppna för förändringar, inklusive min egen position och Thomas position. Men nej, vi har inga planer på att ta in Wikegård som coach för Djurgården, säger Joakim Eriksson.
Saxat ifrån dagens expressen
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2291
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av crike »

Frasse skrev:
Joakim Eriksson och tekniske sportchefen Thomas Johansson skrev: ...Men de förändringar vi kommer göra först och främst är bättre powerplay, bättre boxplay och större ansvar kring puckinnehav...

Jag har inte sett någonstans ännu att någon faktiskt följt upp denna kritiska punkt och frågat "hur?". Om någon sett detta får ni gärna diriger mig i rätt riktning.

I mitt yrke när någon säger att det kommer ske förbättringar frågar jag "hur?". Om jag får ett dönicke svar frågar jag igen och igen och igen. Tills jag får ett svar som antingen är konkret eller som jag kan slå hål på.

Ovanstående citat är jävligt kaxigt och det är inget som man egentligen kan ge en garanti för utan man kan egentligen bara säga att man ska göra på ett annat sätt än idag (för dagens sätt fungerar inte) och då undrar jag, vad är det man ska göra som är annorlunda mot idag?
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

Visste inte riktigt vart den skulle passa men: http://dif.se/hjalp-oss-att-fa-upp-joha ... hall-igen/
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF i Media

Inlägg av dutti »

Av någon anledning har jag inte stött på Marie Hallmans blogg på typ 2 år. Tänkte knappt på att den fanns längre.

Men så dök den upp på difhockey. Intressant surr med Jonathan Davidsson. http://marieshockeyblogg.blogspot.se/20 ... ar-pa.html
Du är med oss överallt, Stefan.
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av DIFÖrebro »

Wikegårds senaste analys om DIF och framför allt matchen mot skoter-aik.

Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av jsson »

DIFÖrebro skrev:Wikegårds senaste analys om DIF och framför allt matchen mot skoter-aik.

Smärtsamt klockren analys.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Praetori »

jsson skrev:
DIFÖrebro skrev:Wikegårds senaste analys om DIF och framför allt matchen mot skoter-aik.

Smärtsamt klockren analys.
Jupp. Hade SAIK trummat på som de gjorde i andra och inte överarbetat situationerna så hade de kunnat hålla undan i tredje med lätthet. Det var en grym insats av bröderna Davidsson (plus Hulta) samt en NHL-style trampa-på-mål av Brodin, Emil och Lundh som fällde avgörandet.

Märkligt nog så spelade vi vansinnigt disciplinerat i BP/PK och vann tekningar men jag ser helst att vi INTE upprepar det generella beteendet i matchen mot Örebro.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av gaspo »

Va fan har Expressen och Aftonbladet emot DIF? Det e ju sanslöst vad dom ältar en tackling som är klockren från varakas. Kolla gärna in klippet på Expressen 1,48 in i det. Den fula tacklingen från fbk spelaren tas inte upp???

Sedan Wikegård du e fan king!! Lönnfeta fd legoknekten Rönnqvist har fan inte många hästar hemma.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: DIF i Media

Inlägg av minalman »

Efter den "rejäla" hockeydrabbningen FBK-DIF så skriver Aftonbladets Anna Lindbäck ett helt reportage om Sebastian Erixons sjuka fru i Sportbladet (papperstidningen). Inte ett ord om matchen. Är det därför det tjatas om att det måste in mer kvinnor i sportjournalistiken?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF i Media

Inlägg av dutti »

minalman skrev:Efter den "rejäla" hockeydrabbningen FBK-DIF så skriver Aftonbladets Anna Lindbäck ett helt reportage om Sebastian Erixons sjuka fru i Sportbladet (papperstidningen). Inte ett ord om matchen. Är det därför det tjatas om att det måste in mer kvinnor i sportjournalistiken?
Inte läst men du tänker att hon skrev det reportaget inatt då eller? Inte att den legat färdig sen i veckan och väntat på att publiceras, eller så.
Du är med oss överallt, Stefan.
gaspo
Inlägg: 1530
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av gaspo »

Jaha då har Expressen och Sportbladet påverkat så Varakas ska granskas. Va fan alla måste väll se att tackling inte tar mot huvet!!!!
Skriv svar