DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
_Skogis
Inlägg: 261
Blev medlem: 2006-03-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08-land

Re: DIF i Media

Inlägg av _Skogis »

Har ni läst hela artikeln eller är ni så insnöade att ni bara ser problem?

Tanken är att det ska vara en hockey-vecka på Stadion för att främja och lyfta fram hockeyn i Stockholm..

Vi, AJK och Bajen kommer att spela egna seriematcher på olika dagar. Sedan kommer det bli diverse ungdomsmatcher, (säkerligen) veteranmatcher och kanske någon jippo-match med fd NHL-spelare och andra profiler.

Personligen tycker jag att det är ett lysande förslag att lyfta Sthlms-hockeyn högre upp på politikernas agenda.

Tack för ordet.
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

_Skogis skrev:Har ni läst hela artikeln eller är ni så insnöade att ni bara ser problem?

Tanken är att det ska vara en hockey-vecka på Stadion för att främja och lyfta fram hockeyn i Stockholm..

Vi, AJK och Bajen kommer att spela egna seriematcher på olika dagar. Sedan kommer det bli diverse ungdomsmatcher, (säkerligen) veteranmatcher och kanske någon jippo-match med fd NHL-spelare och andra profiler.

Personligen tycker jag att det är ett lysande förslag att lyfta Sthlms-hockeyn högre upp på politikernas agenda.

Tack för ordet.
Jag tror alla förstår att det är det som det handlar om.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Magistern »

Jag är själv emot jippoevent men detta faller enligt mig utanför jippo-ramarna.

En match spelas på stadion istället för hovet vilket kan ge fördelar. Förutom extra mycket publicitet runt just den matchen så kommer det ge ytterligare kraft till de anstängningar DIF gör för att stötta stockholmshockeyn i stort vilket är positivt både för att utveckla ungdomshockeyn i stockholm och väldigt viktigt om vi vill ha våran nya träningsanläggning och matcharena.

Bra initiativ som vi borde haka på tycker jag. Men jag gråter in floder om man struntar i det. Fördelarna är stora och de negativa delarna är i mitt sätt att se det obefintliga. Speciellt om det är en serielunk-match mot typ modo eller så som kan få sig en ansiktslyftning i o m detta. Skulle inte skada tycker jag.
parklife
Inlägg: 24
Blev medlem: 2011-12-30
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av parklife »

Magistern skrev:Jag är själv emot jippoevent men detta faller enligt mig utanför jippo-ramarna.

En match spelas på stadion istället för hovet vilket kan ge fördelar. Förutom extra mycket publicitet runt just den matchen så kommer det ge ytterligare kraft till de anstängningar DIF gör för att stötta stockholmshockeyn i stort vilket är positivt både för att utveckla ungdomshockeyn i stockholm och väldigt viktigt om vi vill ha våran nya träningsanläggning och matcharena.

Bra initiativ som vi borde haka på tycker jag. Men jag gråter in floder om man struntar i det. Fördelarna är stora och de negativa delarna är i mitt sätt att se det obefintliga. Speciellt om det är en serielunk-match mot typ modo eller så som kan få sig en ansiktslyftning i o m detta. Skulle inte skada tycker jag.
Att flytta en seriematch till Stadion hade väl varit OK.

Att arrangera ett "Winter Classic" tillsammans med Aik och Bajen på Stadion är fullständigt uteslutet.
difanda
Inlägg: 91
Blev medlem: 2014-01-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av difanda »

En hockeyvecka för att lyfta fram sthlm-hockey är ju bra men när man flyttar matcher till stadion för att det ska bli nån nhl-liknande jippogrej för folk med plastklappor känns det bra dumt och onödigt!

Varför inte arrangera en hockeyvecka på arenor där de besökande faktiskt kan njuta av hockeyn och se pucken?!? Hyr hela Globenområdet och ha ungdomsmatcher på Hovet, event runt om i köpcentrumet och utanför arenorna. Spela nån veteranmatch (kanske veteranderby?) på Globen och passar det med en match Djurgården-Frölunda/Brynäs/Färjestad kan man ha den på Tele2. (inte så bra chans att man kommer få se pucken där heller men bättre än Stadion)

Helst vill jag trots allt kunna se puck och spelare när jag går på hockey utan att behöva ta med nån stjärnkikare och vill helst inte leka bandybajare och ta med nån portfölj med en plunta smutsig hembränt för att överleva utan köldskador...
Viktory
Inlägg: 169
Blev medlem: 2011-06-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Viktory »

_Skogis skrev:Har ni läst hela artikeln eller är ni så insnöade att ni bara ser problem?

Tanken är att det ska vara en hockey-vecka på Stadion för att främja och lyfta fram hockeyn i Stockholm..

Vi, AJK och Bajen kommer att spela egna seriematcher på olika dagar. Sedan kommer det bli diverse ungdomsmatcher, (säkerligen) veteranmatcher och kanske någon jippo-match med fd NHL-spelare och andra profiler.

Personligen tycker jag att det är ett lysande förslag att lyfta Sthlms-hockeyn högre upp på politikernas agenda.

Tack för ordet.
Så här då:

Låt oss spela på Hovet (eller möjligtvis Globen), Gnaget/Bajen på Hovet andra dagar och sedan ett NHL-allstar-jippo/veteranmatcher osv på Stadion eller någon annanstans.

Gör en grej av att det är en vecka då alla uppmärksammar Stockholmshockeyns behov, kör insamling på klubbarnas hemmamatcher, debattartiklar i tidningarna, sätta press på politiker med något slags upprop (?).

Ovanstående skulle göra mycket mer för hockeyn i Stockholm – utan att få alla aktiva supportrar mot sig och utan att riskera att idiotiska bajare eldar sönder Stadion eller något sådant.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

Jenny Silfverstrand @JSilfvers på Twitter

" Svårt på 140 tecken. Men här kommer info gällande utematch. -->

Det är en lång väg kvar gällande en utematch.
Vi har pratat med supportrar och de har lyft en del som nämns här. -->

Proj.ledaren från initiativtagarna har haft som plan att prata med supportrar. Nu fick han ingen chans, pressen hann före. Inte bra -->

Det kommer alltså inte ske något nu, det är som sagt mycket arbete och förankring kvar för de som håller i det. "
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Oron ligger väl knappast i om det sker nu eller senare. Att det ens planeras överhuvudtaget är ju det oroande.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Är inte så förtjust i idén på Stadion heller. Som någon annan skrev så vore ju en stor hockeyhelg i globenområdet vara mycket bättre. En match på Tele2 skulle jag faktiskt kunna tänka mig någongång, främst för att jag vill att DIF ska ha publikrekordet i hockey.
Avskaffa tre mot tre.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Axel_K »

Skulle kunna se DIF hålla en vecka på Stadion som en del av Hockey För Alla och ha en grundseriematch som avslutning på veckan.
DIF juniorer och DIF Dam skulle kunna ha några träningar på Stadion under den veckan, kanske möta varandra några gånger. Ha några "interna" vänskapsmatcher samt öppna träningar för att få dit barnfamiljer och yngre som är intresserade av hockey, samt som sagt ha ett event för "Hockey för alla" under denna vecka.

Skulle kunna se Haninge och Huddinge samarbeta med oss under denna vecka. Likaså andra damhockeyföreningar i Stockholmsområdet.

Vill INTE se ajk eller bajen i närheten av ett samarbete med oss under denna vecka. De tillför ingenting till Stockholmshockeyn alls.
Två lag utan publik, Gal8, bajen har inte ens en juniorverksamhet och Gnagets juniorverksamhet ser väl inte ljus ut heller för den delen?


Skulle kunna vara några jippomatcher mellan Haninge, Huddinge, DIF j20 sen kanske mellan DIF J20, DIF J18 och DIF Dam samt andra damlag, för barnfamiljernas skull. Allt detta till en mindre peng(eller ingen alls) för vuxna och gratis för barn.
Sen på söndagen typ, så kan herrlaget spela sin grundseriematch som en avslutning på denna vecka som en bonus och få lite mer uppmärksamhet kring hela evenemanget typ.

Men inget jippoevent där DIF samarbetar med ajk och bajen för aftonblaskans och sponsorernas skull.
Magistern
Inlägg: 30
Blev medlem: 2013-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Magistern »

Nu verkar det ju som att aftonbladet var lite snabba med att publicera en sån sak. Men det är klart att om någon planerar att få med stockholms klubbarna och aik redan tackat ja så är det självklart att Ros får reda på det , även om DIF inte tackat ja ännu.

Men jag tror också att folk som är skeptiska ser hela grejen ur helt fel perspektiv. Som jag tror: DIF har blivit inbjudna till ett evenemang som är tänkt för att lyfta frågan om exempelvis ishallar i stockholm. Logiskt sätt så är det konstigt om man tackar nej till en sån sak.

På vattenfestivalen , back in the days, så hade DIF ett tält brevid aik där man sålde DIF-prylar och spelare skrev autografer. Själv fick jag min första autograf där. Kung Falks autograf på en hockeybild. Det var inte DIF som ordnade detta. Man blev inbjuden eller fick möjlighet som förening och tackade ja till att ha ett tält där för att man såg fördelar med att sälja souvenirer och ge kidsen autografer. Det var inget samarbete med gnaget för det. Vattenfestivalen var den samlande kraften och om DIF hade tackat nej till att ha ett tält på sergels torg för att det skulle tolkats som ett samarbete med gnaget så hade man ju framstått som knäppskallar.

Jag tolkar det som en inbjudan från en utomstående part som vill göra något bra för stockholms hockey och vill att DIF är med på det. Ros kommer nog få utveckla vad han hört och så inom den närmsta tiden så får vi veta mer.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17430
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: DIF i Media

Inlägg av SirDIFalot »

Hockeyavsnitt med DIFpodden.

http://www.jarnkaminerna.se/2015/09/14/ ... pladdning/

Jag hade kanske velat gå djupare på varenda nyförvärv, men blev ändå en timme hockeysurr.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: DIF i Media

Inlägg av Kall-El »

Magistern skrev:Nu verkar det ju som att aftonbladet var lite snabba med att publicera en sån sak. Men det är klart att om någon planerar att få med stockholms klubbarna och aik redan tackat ja så är det självklart att Ros får reda på det , även om DIF inte tackat ja ännu.

Men jag tror också att folk som är skeptiska ser hela grejen ur helt fel perspektiv. Som jag tror: DIF har blivit inbjudna till ett evenemang som är tänkt för att lyfta frågan om exempelvis ishallar i stockholm. Logiskt sätt så är det konstigt om man tackar nej till en sån sak.

På vattenfestivalen , back in the days, så hade DIF ett tält brevid aik där man sålde DIF-prylar och spelare skrev autografer. Själv fick jag min första autograf där. Kung Falks autograf på en hockeybild. Det var inte DIF som ordnade detta. Man blev inbjuden eller fick möjlighet som förening och tackade ja till att ha ett tält där för att man såg fördelar med att sälja souvenirer och ge kidsen autografer. Det var inget samarbete med gnaget för det. Vattenfestivalen var den samlande kraften och om DIF hade tackat nej till att ha ett tält på sergels torg för att det skulle tolkats som ett samarbete med gnaget så hade man ju framstått som knäppskallar.

Jag tolkar det som en inbjudan från en utomstående part som vill göra något bra för stockholms hockey och vill att DIF är med på det. Ros kommer nog få utveckla vad han hört och så inom den närmsta tiden så får vi veta mer.
Jag ser det som självklart att tacka nej av följande anledningar:

Vi håller inte på med plastjippon som att spela utomhus.

Vi bör inte göra något tillsammans med AIK och eller Hammarby.

Om Sudden verkligen hade velat göra något för hockeyn i Stockholm borde han valt att spela en säsong hos oss innan han lade av. Det hade gett mycket mer än detta plojjippo.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:Hockeyavsnitt med DIFpodden.

http://www.jarnkaminerna.se/2015/09/14/ ... pladdning/

Jag hade kanske velat gå djupare på varenda nyförvärv, men blev ändå en timme hockeysurr.
Bra tugg! Du får gärna länka om det blir fler gånger, har dålig koll på den där podden.

Det är väl inte du som väljer men gärna en mindre bullrig miljö i framtiden om möjligt.
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1810
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Andspe »

En artikel om Tomi Sallinen på finska:

http://www.jatkoaika.com/Haastattelu/to ... lle/171668

Går att förstå i stora drag via Google Translate
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Skriv svar