DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

http://hockeybladet.nu/shl/fernholm-for ... a-bredvid/

Ferna verkar tro på spel nästa säsong iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF i Media

Inlägg av Mangemus »

Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

Inte för att det spelar nån roll vad Sportbladet säger men:

DIF +++++
ajk ++++
vraken ++++
2014-04-07, vad hände?
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF i Media

Inlägg av Mangemus »

Skönt å se att vi låg högre iallafall
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF i Media

Inlägg av Mangemus »

Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF i Media

Inlägg av dutti »

hoppas inte jag tar sönder forumet med bilderna nu.

Det började med att hela långsidan färgades i grönt och vitt. När Kentas röst sedan började rispa i högtalarna bröt himmelriket lös.
Favoritsången om Leksand
Djurgården bjöd på en enorm flagga med gliringar både om lillebror, bönder och Hammarbys amerikanska anknytning. Hammarby svarade med samma recept med en bajare strosande på Söders gator. Det var territoriella anspelningar från båda, föga förvånande inför första allsvenska derbyt lagen emellan på den gemensamma arenan.
Hammarby kryddade dessutom med ett bonus-tifo i form av ett flagghav innan det var dags att röka in lokalen. Från båda håll. Men vi lämnar bengaldebatten för nu.
Vilka var bäst då? Djurgårdsfansen eldade på stenhårt redan innan avspark med sin nya favoritsång ”Bajen och Leksand hand i hand” Ett tema som genomsyrade hela klackaktiviteterna från Sofialäktaren. Någonstans måste det ändå stå en dalmas och kliandes i huvudet undra hur i helvete de hamnade mitt i skottelden mellan stockholmsrivalerna.
Något jag verkligen saknat
Bajen gungade vidare med klassisk repertoar och är som vanligt enormt röststarkt. Men mitt i den där derbygrytan försvann samspelet med övriga läktare – vilket var klubbens verkliga signum på Söderstadion. Även fast det gungade bra i betongen efter 2-1-målet. Bokstavligt talat.
När allt ska summeras känner jag bara en sak. Prisa Gud för Tele2 Arena – oavsett vem den nu må tillhöra. För efter att hälften av huvudstadsderbyna spelats på Friends Arena fick vi återigen se något jag verkligen älskar. Den klassiska uppsjungningen innan avspark. Den där tävlingen när klackarna turas om att byta sånger för att överrösta varandra.
Att fler än hälften av stockholmderbyna nu ska spelas på Tele2 och inte på förbundets gigantiska biograf är inget annat än en glädje. Friends må ha sina fördelar när det kommer till att arrangera konserter och blidka Uefa-pampar, även fast det verkar vara lite si och så med det också, men Tele2 är en fotbollsarena. Det blev extra tydligt när Hammarby nu fick arrangera ett derby på dörrmattan.
På Friends blir avståndet mellan klackarna så stort att den där riktiga kampen redan innan avspark uteblir. Nu var den där. Den där kampen som får det att dåna i betongen hela vägen in till spelarnas omklädningsrum. Den där kampen som gör att du direkt förstår att det här inte är någon vanlig måndag. Det här är derbymåndag.

Spelarna om fansen
”Inramningen var fantastisk. Det var hög Europa-klass. Det var sjukt! När jag kom ut på planen så skrattade jag bara… Jag kollade på pojken jag gick in med och sa: ”Njut, grabben, det här får man inte uppleva överallt”.”
//Nahir Besara, Hammarby
”Stämningen var magisk! Helt underbar. Det var sådana här matcher man saknade i Superettan. Visst, vi hade stort stöd på våra matcher, men där hade vi inga motståndare på läktaren”
//Kennedy Bakircioglu, Hammarby
”Det var ett galet tryck. All heder åt våra supportrar som sjöng i 90 minuter och stöttade oss. Synd bara att vi inte kunde ge något tillbaka.”
//Alexander Faltsetas, Djurgården

Bild
Bild
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
JohanPez
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-01-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

DIF i Media

Inlägg av JohanPez »

"Bajare strosande på söders gator" ?
De glömde utelämna den lilla detaljen om nedklubbade apor. Fast det är ju klart att man som mediaaktör inte kan frångå sitt gullande med Bajen
Mangemus
Inlägg: 72
Blev medlem: 2015-01-27

Re: DIF i Media

Inlägg av Mangemus »

dutti skrev:
hoppas inte jag tar sönder forumet med bilderna nu.

Det började med att hela långsidan färgades i grönt och vitt. När Kentas röst sedan började rispa i högtalarna bröt himmelriket lös.
Favoritsången om Leksand
Djurgården bjöd på en enorm flagga med gliringar både om lillebror, bönder och Hammarbys amerikanska anknytning. Hammarby svarade med samma recept med en bajare strosande på Söders gator. Det var territoriella anspelningar från båda, föga förvånande inför första allsvenska derbyt lagen emellan på den gemensamma arenan.
Hammarby kryddade dessutom med ett bonus-tifo i form av ett flagghav innan det var dags att röka in lokalen. Från båda håll. Men vi lämnar bengaldebatten för nu.
Vilka var bäst då? Djurgårdsfansen eldade på stenhårt redan innan avspark med sin nya favoritsång ”Bajen och Leksand hand i hand” Ett tema som genomsyrade hela klackaktiviteterna från Sofialäktaren. Någonstans måste det ändå stå en dalmas och kliandes i huvudet undra hur i helvete de hamnade mitt i skottelden mellan stockholmsrivalerna.
Något jag verkligen saknat
Bajen gungade vidare med klassisk repertoar och är som vanligt enormt röststarkt. Men mitt i den där derbygrytan försvann samspelet med övriga läktare – vilket var klubbens verkliga signum på Söderstadion. Även fast det gungade bra i betongen efter 2-1-målet. Bokstavligt talat.
När allt ska summeras känner jag bara en sak. Prisa Gud för Tele2 Arena – oavsett vem den nu må tillhöra. För efter att hälften av huvudstadsderbyna spelats på Friends Arena fick vi återigen se något jag verkligen älskar. Den klassiska uppsjungningen innan avspark. Den där tävlingen när klackarna turas om att byta sånger för att överrösta varandra.
Att fler än hälften av stockholmderbyna nu ska spelas på Tele2 och inte på förbundets gigantiska biograf är inget annat än en glädje. Friends må ha sina fördelar när det kommer till att arrangera konserter och blidka Uefa-pampar, även fast det verkar vara lite si och så med det också, men Tele2 är en fotbollsarena. Det blev extra tydligt när Hammarby nu fick arrangera ett derby på dörrmattan.
På Friends blir avståndet mellan klackarna så stort att den där riktiga kampen redan innan avspark uteblir. Nu var den där. Den där kampen som får det att dåna i betongen hela vägen in till spelarnas omklädningsrum. Den där kampen som gör att du direkt förstår att det här inte är någon vanlig måndag. Det här är derbymåndag.

Spelarna om fansen
”Inramningen var fantastisk. Det var hög Europa-klass. Det var sjukt! När jag kom ut på planen så skrattade jag bara… Jag kollade på pojken jag gick in med och sa: ”Njut, grabben, det här får man inte uppleva överallt”.”
//Nahir Besara, Hammarby
”Stämningen var magisk! Helt underbar. Det var sådana här matcher man saknade i Superettan. Visst, vi hade stort stöd på våra matcher, men där hade vi inga motståndare på läktaren”
//Kennedy Bakircioglu, Hammarby
”Det var ett galet tryck. All heder åt våra supportrar som sjöng i 90 minuter och stöttade oss. Synd bara att vi inte kunde ge något tillbaka.”
//Alexander Faltsetas, Djurgården

Bild
Bild
Tackar!
Användarvisningsbild
Zephyrox
Inlägg: 334
Blev medlem: 2012-03-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: DIF i Media

Inlägg av Zephyrox »

Väldigt kul att aftonbladet kan recensera på sättet de gör och lyfta fram läktarkulturen. Expressens motsvarighet får en att undra om de inte bara är ute för att provocera.
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: DIF i Media

Inlägg av dutti »

Zephyrox skrev:Väldigt kul att aftonbladet kan recensera på sättet de gör och lyfta fram läktarkulturen. Expressens motsvarighet får en att undra om de inte bara är ute för att provocera.
Japp, verkligen! Kan inte minnas att något liknande gjorts i media på många år, eller har jag fel? Minns mittuppslagen i sportbladet där de recenserade klackara...

På tiden att Sveriges supporterkultur faktiskt lyfts fram i positiv anda någon gång. Media-Sverige behöver verkligen hajja att det är det enda som är värt att tala om i sunk-Allsvenskan.
Du är med oss överallt, Stefan.
erspi
Inlägg: 12
Blev medlem: 2014-03-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av erspi »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Är det någon vänlig själ som har Plus?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

erspi skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... easer=true
Är det någon vänlig själ som har Plus?
Patrick Thoresen, f
Från St Petersburg till Djurgården.
Poängbäst i hela KHL under två säsonger, 2010–11 och 2012–13. Just nu färsk mästare i samma liga med St Petersburg och få SHL-klubbar, om ens någon, kommer att kunna landa en lika tung värvning till nästa säsong.

Bill Sweat, f
Från Brynäs till Luleå.
Snoddes av konkurrenten Brynäs nyligen och kommer att ha en stor roll i Luleås väntade jättesatsning. Amerikanen är vindsnabb, sköt 41 poäng den här säsongen och blev delad etta i Gävleklubbens interna skytteliga.

Robbie Earl, f
Från Zug till Färjestad.
Har producerat rejält med poäng under tre säsonger i den schweiziska ligan. En explosiv tvåvägsspelare och blivande motor i Färjestad. Gjorde även 45 poäng på 48 matcher i Zug den här säsongen och står tidigare under karriären noterad för sex NHL-mål.

Tomi Sallinen, f
Från Leksand till Djurgården.
Leksands storvärvning inför säsongen lyckades också producera ungefär som förväntat. Nu får han en stor roll i Djurgården i stället och en stabilare omgivning. Var VM-­spelare för Finland i fjol.

Lars Haugen, mv
Från Dynamo Minsk till Färjestad.
Norrmannen har varit en stabil KHL-målvakt de senaste fyra säsongerna och kommer närmast från spel i Dinamo Minsk. En toppmålvakt i SHL. När dessutom Norge har skrällt i VM har oftast Haugen ­varit anledningen till det.

Johan Ryno, f
Från Leksand till Färjestad.
Leksands lagkapten den här säsongen som har gjort 72 poäng på de två senaste SHL-säsongerna. När Ryno är på rätt humör är han en av seriens bästa spelare och en väldigt pålitlig poängplockare. Landslagsman den här säsongen, dessutom.

Mikael Johansson, f
Från Rapperswill till Färjestad.
Inte för att han är den mest ”flashiga” på isen, men Johansson har växt som spelare sedan han lämnade Färjestad för två säsonger sedan. Kommer från två lyckade säsonger, en i Leksand, senast i schweiziska Rapperwil, och är dessutom redan en publikfavorit.

Linus Hultström, b
Från Leksand till Djurgården.
Ännu en av Leksands toppspelare som Djurgården har värvat. Stockholmsklubben hade ingen utpräglad offensiv back den här s­äsongen, men i Hultström får man en sådan. Otroligt skicklig offensivt, visser­ligen mindre bra defensivt.

Chris Abbott, f
Från Luleå till HV71.
En av Luleås mest tongivande spelare de senaste åren och de tre senaste säsongerna lagkapten i Norrbotten-­laget. Förhandlingarna med Luleå kraschade och då ­valde Abbott att sajna med konkurrenten i stället. En väldigt ­intressant värvning.

Jonathan Pudas, b
Från Karlskrona till Brynäs.
Jättetalang som, från ingenstans, slog igenom stort i Karlskrona den här säsongen och var en stor anledning till klubbens skrällavancemang till SHL. Fortfarande väldigt utvecklingsbar och en framtida toppback.
Avskaffa tre mot tre.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: DIF i Media

Inlägg av Puckey »

Smickrande läsning för oss med tre namn på listan, tycker dessutom att Matt Anderson gott kunde petat bort Pudas (hockeyallsvensk sensation i all ära, men 35p i KHL smäller betydligt högre).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Mattias_87 »

Sörensen ligger några få hundra röster efter Robin Figren i "Fansens favorit". In och rösta på honom:
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Jepe
Inlägg: 3056
Blev medlem: 2009-01-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

I tävlingen, vilket lag har flest aktiva facebook användare... [UNAMUSED FACE]
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar