Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
scapegoat22
Inlägg: 13
Blev medlem: 2006-10-03

Re: Skadetråden

Inlägg av scapegoat22 »

Nu måste ledningen plocka hem Linkan. Publikintäkterna borde ju rimligen ha ökat en hel del denna säsong och med Linkan i laguppställning kan det bli fullsatt på Hovet. Varje gång.

Slanta upp nu Djurgårn så visar vi bonnfôlket var skåpet ska stå.

Blir det problem med transport kan jag åka och hämta honom själv ;)
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Skadetråden

Inlägg av kotten »

Jaha det här var ju just trevligt, när Mathias väl börjar prestera blir han skadad i tre månader. Ska dock bli väldigt intressant att se hur detta hanteras med ersättare och sådant. Linkan vorde givetvis välkommen tillbaka, kanske vi börjar producera i powerplay. Annars vet jag inte, juniorer är roligt men det krävs någon med rutin och styrka för att ersätta Mathias.

Annars är Nils Ekman välkommen tillbaka :lol:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Honken skrev:Det känns som om det är klantigt skött, varför magnetröntga först nu. Det borde man ha gjort direkt för att säkerställa att det inte var allvarligt.
Ska bli intressant och se vem man plockar in istället.
Kanske kan vara nån blödning/svullnad som gjort det hela mer svårbedömt..?
I annat fall är det skumt

Ja detta visste vi ju att det kunde hända förr eller senare, tung skada på tongivande spelare.
Intressant att se nu om DIF kan & har möjlighet att agera.
Hade iofs väntat mig lite mer av Tjärna hittills, men detta var surt...

Tråkigt för alla inblandade, men mest för Mattias givetvis
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Edin »

kotten skrev:Annars är Nils Ekman välkommen tillbaka :lol:
Verkligen!

:D
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Skadetråden

Inlägg av Kall-El »

Tyckte det precis nämndes att Ragge sträckt sig och därför inte kan spela. Kul... Bara att hoppas att det inte är allvarligt för vi klarar oss knappast utan Ragge...
hockejs
Inlägg: 66
Blev medlem: 2009-10-19

Re: Skadetråden

Inlägg av hockejs »

http://tinyurl.com/ycb32z5

Ragge om ryggskadan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11875
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Så där ja, då saknas bara Nilson på skadelistan.
Sedan har vi precis de spelare skadade som bara INTE fick bli skadade.
& så lägger vi till Junior VM, känns som en tung Dec-Jan

Annars kan man tycka att det känns både märkligt & en smula tveksamt att BÅG måste ta ut etablerade mer eller mindre givna spelare till en KalleAnka turnering i november.
Alltid när man ser dessa matcher har man bara en tanke i skallen, skitsamma om det blir torsk med 10-0... bara inte en DIF-spelare blir skadad
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1543
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Re: Skadetråden

Inlägg av Hawk »

Någon som vet hur det ligger till med Otto?
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av Caveman »

Lee Harvey Oswald skrev:Så där ja, då saknas bara Nilson på skadelistan.
Sedan har vi precis de spelare skadade som bara INTE fick bli skadade.
& så lägger vi till Junior VM, känns som en tung Dec-Jan

Annars kan man tycka att det känns både märkligt & en smula tveksamt att BÅG måste ta ut etablerade mer eller mindre givna spelare till en KalleAnka turnering i november.
Alltid när man ser dessa matcher har man bara en tanke i skallen, skitsamma om det blir torsk med 10-0... bara inte en DIF-spelare blir skadad
Man blir så förbannad på dessa Kalle Anka turneringar. Varje gång BÅG tar ut sin trupp, så hoppas jag alltid på att han ska ta ut så lite DIF-spelare som möjligt just med tanke på skaderiskerna. DIF har inte råd att få spelare skadade, ska dom bli skadade så ska det fan inte hända i landslaget.

Tycker DIF-spelarna tackar NEJ i fortsättningen.
pieceofcrap
Inlägg: 38
Blev medlem: 2008-12-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av pieceofcrap »

Tråkigt resonemang tycker jag. Det är väl självklart att vi ska tillåta våra bästa spelare att spela i landslaget. Problemet är väl snarare att truppen inte är tillräckligt bred om vi inte kan tåla att någon blir skadad när de är iväg på landslagsuppdrag.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Skadetråden

Inlägg av Kall-El »

pieceofcrap skrev:Tråkigt resonemang tycker jag. Det är väl självklart att vi ska tillåta våra bästa spelare att spela i landslaget. Problemet är väl snarare att truppen inte är tillräckligt bred om vi inte kan tåla att någon blir skadad när de är iväg på landslagsuppdrag.

Ser ingen anledning till varför vi skall släppa spelare till plojturneringar som denna. VM, OS och Junis-VM skall vi självfallet släppa till, men i övrigt är jag tveksam, inte minst då det är på tok för mycket landskamper varje säsong. Dessutom kan man fråga sig varför J-vm laget måste åka till Nordamerika för att spela? Kunde de inte spelat i Europa istället och därmed sparat två resdagar? Sedan borde kanske spelare som redan matchas 20 minuter per match i elitserin slippa spela dessa matcher?

Skall förbundet ha alla dessa matcher bör de betala spelarnas löner under frånvaron samt försäkringar som ger ägarklubben ersättning om deras spelare går sönder i samband med landskamper. Som det är nu tar förbundet bara in pengar och riskerna står elitlagen för.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Kall-El skrev:
Skall förbundet ha alla dessa matcher bör de betala spelarnas löner under frånvaron samt försäkringar som ger ägarklubben ersättning om deras spelare går sönder i samband med landskamper. Som det är nu tar förbundet bara in pengar och riskerna står elitlagen för.
Bingo. Ett liknande system har jag förespråkat i alla år.

Annars ställer jag mig dock hyfsat positiv till att släppa iväg spelare till att representera sitt land; ett landslag måste få speltid ihop och testa några matcher innan de stora turneringarna och då är det ofrånkomligt att inte ha med "stjärnor" från elitklubbar. Tror också det är en boost för självförtroendet hos många att gå in i ett landslag och prestera på en ännu högre nivå än i klubblaget.

Men just det här med skaderisken är bedrövligt tråkig. Som läget är i Djurgården har vi inte råd att få Ragge långtidsskadad. Då kan vi dess värre redan nu boka in en kvalbiljett...
Bild
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av android »

Systemet är skit just nu som en del påpekat.

Självklart tycker förbundet att det är kul att komma ut och visa upp landslaget. Självklart så känner de flesta spelare en stolthet av att få spela i landslaget. Då har vi klubbarna kvar. Visst är det lite PR att få med en gubbe eller två till landslaget, men det borde till nåt mer. Hur kul är det för klubbarna att utbilda spelare just nu.

Utbildar man duktiga juniorer så sticker dom när dom är 17 och försvinner på andra sidan pölen. Sedan hittar man många av dom i allsvenskan ett par år senare. Dom som väljer att stanna måste åka med på träningstuneringar samt j-vm utan att klubben får direkt någonting.

Vidareutbildar man eller värvar duktiga lirare så får man inte chansen att träna ihop dom med laget under landslagsuppehållet utan dom ska spela en halvt avslagen turnering i ryssland. I bästa fall kan dom få lite självförtroene, i värsta fall försvinner dom resten av säsongen. Klubbarna får direkt ingenting

Nu kan det säkert vara lite faktafel då jag inte är säker på om klubbarna kompenseras eller liknande.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Bild
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av sthlm_dif »

Högst oväntat.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Skriv svar