Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Engqvist kommer inte spela mer. Det är bara spel för galleriet tills kontraktet går ut.

Att sitta och hoppas på honom är bara att göra sig själv besviken.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av förevigtdjurgården »

Det här är alltså vad vi hade att göra med i slutspelet:

https://hockeynews.se/articles/8729/

Tom Nilsson trasiga ljumskar
JJ har spelat på penicillin/varit febrig fyra veckor i sträck
Urbom in och ut

Kanske ingen jättefara i ett lag som inte redan är drabbade av långtids på fyra(+) andra spelare i Ante, Jonte, Possler & Hank..
Vila i Frid, DIF Hockey.
DIFLuWi
Inlägg: 2460
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av DIFLuWi »

förevigtdjurgården skrev:Det här är alltså vad vi hade att göra med i slutspelet:

https://hockeynews.se/articles/8729/

Tom Nilsson trasiga ljumskar
JJ har spelat på penicillin/varit febrig fyra veckor i sträck
Urbom in och ut

Kanske ingen jättefara i ett lag som inte redan är drabbade av långtids på fyra(+) andra spelare i Ante, Jonte, Possler & Hank..
Fyfan... Jag hade inte ens tagit mig ur sängen om jag varit i JJs sits.
Och blir bara mer och mer impad av Tom! Fyfan vad glad jag är att han förlängt. Bara nu ljumskarna håller.
Skidlöparn
Inlägg: 2318
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Skidlöparn »

DIFLuWi skrev:
förevigtdjurgården skrev:Det här är alltså vad vi hade att göra med i slutspelet:

https://hockeynews.se/articles/8729/

Tom Nilsson trasiga ljumskar
JJ har spelat på penicillin/varit febrig fyra veckor i sträck
Urbom in och ut

Kanske ingen jättefara i ett lag som inte redan är drabbade av långtids på fyra(+) andra spelare i Ante, Jonte, Possler & Hank..
Fyfan... Jag hade inte ens tagit mig ur sängen om jag varit i JJs sits.
Och blir bara mer och mer impad av Tom! Fyfan vad glad jag är att han förlängt. Bara nu ljumskarna håller.
Båda två är riktiga järnkaminer! Fyfan för att gå på penicillin under hela slutspelet. Själv har jag varit förkyld från jobbet ett par dagar nu och kände mig knappt som människa efter att bara ha varit och kollat på matchen... Hoppas på ett friskt 19/20 så ska vi vara med och slåss om guldet även då.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

förevigtdjurgården skrev:Det här är alltså vad vi hade att göra med i slutspelet:

https://hockeynews.se/articles/8729/

Tom Nilsson trasiga ljumskar
JJ har spelat på penicillin/varit febrig fyra veckor i sträck
Urbom in och ut

Kanske ingen jättefara i ett lag som inte redan är drabbade av långtids på fyra(+) andra spelare i Ante, Jonte, Possler & Hank..
Att Josefsson varit skadad/sjuk har inte frångått någon (jo några faktiskt ).
Men att det var så här illa?
Han har krigat som en äkta järnkamin. Nilsson har ”bara” varit bra i slutspelet. Nu fattar man.

Fan vad surt att det mest troligt var skadorna som fällde oss tillslut.
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av TheForsa »

"Djurgårdens stjärnvärvning Patrik Berglund drabbades av en skada på det första riktiga ispasset med sin nya klubb.

Därmed kommer den förre NHL-centern att missa veckans premiärmatch mot Södertälje.
– Han har gjort sig lite illa i ryggen, så han var inte med på isen, säger Djurgårdens huvudtränare Robert Ohlsson till HockeyNews.se."
Manijock
Inlägg: 7614
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Skadetråden

Inlägg av Manijock »

TheForsa skrev:"Djurgårdens stjärnvärvning Patrik Berglund drabbades av en skada på det första riktiga ispasset med sin nya klubb.

Därmed kommer den förre NHL-centern att missa veckans premiärmatch mot Södertälje.
– Han har gjort sig lite illa i ryggen, så han var inte med på isen, säger Djurgårdens huvudtränare Robert Ohlsson till HockeyNews.se."
Haha tror nog vi får vänja oss vid sånt här. Finns inga nyckelspelare som klarar av att spela mer än 50% av säsongen i Djurgården.
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:
TheForsa skrev:"Djurgårdens stjärnvärvning Patrik Berglund drabbades av en skada på det första riktiga ispasset med sin nya klubb.

Därmed kommer den förre NHL-centern att missa veckans premiärmatch mot Södertälje.
– Han har gjort sig lite illa i ryggen, så han var inte med på isen, säger Djurgårdens huvudtränare Robert Ohlsson till HockeyNews.se."
Haha tror nog vi får vänja oss vid sånt här. Finns inga nyckelspelare som klarar av att spela mer än 50% av säsongen i Djurgården.
Svedberg gick också sönder. Bra början.
Det du nämnde i andra tråden måste ju ges ett namn. Lex Brynäs.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

Possler och Hank på isträningen och kör. Possler ser riktigt riktigt vass ut. Hank lite för långsam för NHL-lirarna men det också bra ut även om han inte verkade gå fullt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av DRC »

Praetori skrev:Possler och Hank på isträningen och kör. Possler ser riktigt riktigt vass ut. Hank lite för långsam för NHL-lirarna men det också bra ut även om han inte verkade gå fullt.
Var Haga, Wandell, Nilsson, Berglund och eller Svedberg med?
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:
Praetori skrev:Possler och Hank på isträningen och kör. Possler ser riktigt riktigt vass ut. Hank lite för långsam för NHL-lirarna men det också bra ut även om han inte verkade gå fullt.
Var Haga, Wandell, Nilsson, Berglund och eller Svedberg med?
Bra fråga. Svedberg ja, övriga nej, inte den korta tiden jag var inne. Men det var proppat på isen så jag skall inte säga bu eller bä.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Skadetråden

Inlägg av Hepsnastian »

Någon på insta skrev idag att det finns rykte om diskbråck på berglund??
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Hepsnastian skrev:Någon på insta skrev idag att det finns rykte om diskbråck på berglund??
Rent skitsnack, bara en liten förslitning efter att inte ha spelat på länge. Ska vara aktuell till första CHL-matchen av det jag hört.
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 635
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av Rudi »

https://hockeynews.se/articles/10029/

Sen är det givetvis upp till var och en om man sätter sin tilltro till Jocke eller till ”någon på insta”.
vr6power
Inlägg: 329
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Skadetråden

Inlägg av vr6power »

Rudi skrev:https://hockeynews.se/articles/10029/

Sen är det givetvis upp till var och en om man sätter sin tilltro till Jocke eller till ”någon på insta”.
Goda förhoppningar, ingen fast deadline osv osv låter ju inte helt betryggande från Jockes håll heller men tiden lär ju visa.
Skriv svar