Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Highwind skrev:Ta in Urbom på korttidskontrakt?
Ekberg kommer tillbaka kanske redan till helgen och Nardella kan också vara spelklar till hegen eller förmodligen nästa vecka. Såklart inte bra att Tom är skadad men vi har ändå sju backar plus Brännstam(och de andra juniorerna) så det ska vi klara.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Skadetråden

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Highwind skrev:Ta in Urbom på korttidskontrakt?
Man får ju inte skriva korttidskontrakt i SHL riktigt. Tungt tungt med Tom borta men jag tror vi borde klara oss med Nardella in. Ekberg borde väl också vara tillbaka snart?
Högga lirade hysteriskt många minuter och då är han BRA. Gäller att hålla honom under 30 per match dock för mer än så orkar man inte i längden.

Urbom skulle för övrigt inte förtjäna något annat än ett 3årskontrakt. 8)
Det är ju tillåtet vid skador, på samma sätt som vi gjorde med Widing. Urbom var verkligen en känslomässig berg-och-dalbana, ena stunden var man så sjukt less på alla tvåor och i nästa kändes han oumbärlig.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

Praetori skrev:
-daniel- skrev: Tom Nilsson har en av de märkligaste skridskoteknikerna jag sett i Djurgården i modern tid (tillsammans med Gustav Possler då förstås), ser ut som hans ben böjer sig på något onaturligt vis och jag har med fasa trott att hans knän skulle ryka vid minst 5 tillfällen senaste säsongen. Verkar ha kommit nu istället...
Psssh. Fjällby har en märklig teknik. Tom tycker jag bara har en bra åkställning med knäna bra ut över tårna. Blir ju ruggigt stabil och får med sig energin i svängarna.
Så länge man hinner flytta tyngdpunkten borde man inte bli mer skadebenägen. Det är ju inte en särskilt utsatt position i sig. Det är ju snarare om man åker runt kobent (istället för hjulbent) som ledbanden ryker vid minsta touch.
:lol:

Fascinerande man kan tycka så olika i en så banal fråga. Men det ger bra dynamik.

Allt gott.
Bild
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Skadetråden

Inlägg av Donkels-2.0 »

Vi kan väl ta in gamle Printz som backup lirade ju så sent som förra året hos fisk och nu J-18 tränare hos oss iofs. inte någon av mina favoritbackar men ändå duglig som backup eller så går vi på juniorspåret
Ceterum censeo Solna esse delendam
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Skadetråden

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev: Tom Nilsson har en av de märkligaste skridskoteknikerna jag sett i Djurgården i modern tid (tillsammans med Gustav Possler då förstås), ser ut som hans ben böjer sig på något onaturligt vis och jag har med fasa trott att hans knän skulle ryka vid minst 5 tillfällen senaste säsongen. Verkar ha kommit nu istället...
Psssh. Fjällby har en märklig teknik. Tom tycker jag bara har en bra åkställning med knäna bra ut över tårna. Blir ju ruggigt stabil och får med sig energin i svängarna.
Så länge man hinner flytta tyngdpunkten borde man inte bli mer skadebenägen. Det är ju inte en särskilt utsatt position i sig. Det är ju snarare om man åker runt kobent (istället för hjulbent) som ledbanden ryker vid minsta touch.
:lol:

Fascinerande man kan tycka så olika i en så banal fråga. Men det ger bra dynamik.

Allt gott.
Har faktiskt aldrig reagerat på Nilssons åkstil, tycker den ser rätt naturlig ut och som tidigare nämnt ser han ju otroligt stabil ut. Raka motsatsen är väl typ Högström som har en betydligt högre tyngdpunkt med ganska raka ben, men det funkar.

Om vi ska diskutera märklig skridskoteknik tycker jag Bergfors sticker ut rejält, ser otroligt stel ut i sin åkning. Nästan så man undrar om han har lite för mycket kilo muskler, han presterar bäst på i princip alla fystester som genomförs under sommaren så snubben är extremt vältränad.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Skadetråden

Inlägg av Benjamin L. Willard »

-daniel- skrev:
Praetori skrev:
-daniel- skrev: Tom Nilsson har en av de märkligaste skridskoteknikerna jag sett i Djurgården i modern tid (tillsammans med Gustav Possler då förstås), ser ut som hans ben böjer sig på något onaturligt vis och jag har med fasa trott att hans knän skulle ryka vid minst 5 tillfällen senaste säsongen. Verkar ha kommit nu istället...
Psssh. Fjällby har en märklig teknik. Tom tycker jag bara har en bra åkställning med knäna bra ut över tårna. Blir ju ruggigt stabil och får med sig energin i svängarna.
Så länge man hinner flytta tyngdpunkten borde man inte bli mer skadebenägen. Det är ju inte en särskilt utsatt position i sig. Det är ju snarare om man åker runt kobent (istället för hjulbent) som ledbanden ryker vid minsta touch.
:lol:

Fascinerande man kan tycka så olika i en så banal fråga. Men det ger bra dynamik.

Allt gott.
Har faktiskt aldrig reagerat på Nilssons åkstil, tycker den ser rätt naturlig ut och som tidigare nämnt ser han ju otroligt stabil ut. Raka motsatsen är väl typ Högström som har en betydligt högre tyngdpunkt med ganska raka ben, men det funkar.

Om vi ska diskutera märklig skridskoteknik tycker jag Bergfors sticker ut rejält, ser otroligt stel ut i sin åkning. Nästan så man undrar om han har lite för mycket kilo muskler, han presterar bäst på i princip alla fystester som genomförs under sommaren så snubben är extremt vältränad.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Skadetråden

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vet inte om jag sagt det tidigare men Guters karriär är förmodligen över så vi får se om Jocke får extra utrymme för ny forward så fort det blir officiellt.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Benjamin L. Willard skrev:Vet inte om jag sagt det tidigare men Guters karriär är förmodligen över så vi får se om Jocke får extra utrymme för ny forward så fort det blir officiellt.
Det har nog de flesta fattat och så även Jocke. Det frigör ändå inga pengar då det var länge sen vi betalade lön för Guter.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av -daniel- »

mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Vet inte om jag sagt det tidigare men Guters karriär är förmodligen över så vi får se om Jocke får extra utrymme för ny forward så fort det blir officiellt.
Det har nog de flesta fattat och så även Jocke. Det frigör ändå inga pengar då det var länge sen vi betalade lön för Guter.
Bara delvis sant, man har allokerat pengar i budgeten ifall Guter skulle tillfriskna. Dessa blir nu tillgängliga till annat, men jag tror under rådande läge att man håller i dessa medel hårt.
Bild
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev:
mb81 skrev:
Benjamin L. Willard skrev:Vet inte om jag sagt det tidigare men Guters karriär är förmodligen över så vi får se om Jocke får extra utrymme för ny forward så fort det blir officiellt.
Det har nog de flesta fattat och så även Jocke. Det frigör ändå inga pengar då det var länge sen vi betalade lön för Guter.
Bara delvis sant, man har allokerat pengar i budgeten ifall Guter skulle tillfriskna. Dessa blir nu tillgängliga till annat, men jag tror under rådande läge att man håller i dessa medel hårt.
Precis. Vi måste såklart räkna med att om Guter blir frisk så måste vi betala lön för honom igen. Men som du säger så tror jag inte man kommer värva nåt så länge situationen är som den är.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5725
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Skadetråden

Inlägg av Vikas »

Tom Nilsson lär bli borta väldigt länge.

Utan att ens få tillbaka magnetröntgen så har de uteslutit matcher fram tills landslagsuppehållet. Har han oflyt så är han borta resten av säsongen.

Som om vårt försvar inte kunde bli mer bräckligt defensivt.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Skadetråden

Inlägg av kaminor »

Bättre än befarat med Tom tydligen, enligt hockeynews.
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Skadetråden

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev:Bättre än befarat med Tom tydligen, enligt hockeynews.
Jo inga kryckor och kanske kan testa isträning redan i veckan. Men eftersom han sägs vara borta ända in i början av november så låter det ju som något ändå är ordentligt trasigt i foten. Det GÅR ju att spela med något brutet i foten men det är ju knappast något man gör i serielunken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Skadetråden

Inlägg av mb81 »

Då tackar vi Mattias Guter för sin tid hos oss!

För alltid en hjälte efter att varit med och spelat upp oss i SHL igen. Hoppas han får ett fint liv efter hockeyn!
Highwind
Inlägg: 803
Blev medlem: 2007-06-01
Ort: Vasastan

Re: Skadetråden

Inlägg av Highwind »

Josefsson åkte på en hjärnskakning i februari 2019. Han har även åkt på hjärnskakning i NHL.

Hur många hjärnskakningar pallar man innan det blir lex Hedman, Enqvist, Fernholm, Davidsson(?), Guter?
Skriv svar