Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-19 21:03:57
Praetori skrev: 2021-04-19 20:44:28 Walli gör det riktigt bra i Timrå.
Där har du en spelare jag gärna skulle se i Djurgården igen, kan bli en kämpe som stannar många år.
Gillar han typ av spelstil, behöver bara speltid och förtroende, det kan få i allsvenska, sen plockar vi hem honom😉
Walli och Grewe är två av mina absoluta favoriter av ungdomsspelarna.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av emilin »

Praetori skrev: 2021-04-19 21:15:59
emilin skrev: 2021-04-19 21:03:57
Praetori skrev: 2021-04-19 20:44:28 Walli gör det riktigt bra i Timrå.
Där har du en spelare jag gärna skulle se i Djurgården igen, kan bli en kämpe som stannar många år.
Gillar han typ av spelstil, behöver bara speltid och förtroende, det kan få i allsvenska, sen plockar vi hem honom😉
Walli och Grewe är två av mina absoluta favoriter av ungdomsspelarna.
Håller med, men fick redan förra säsongen en favorit till, som jag redan då blev grymt sugen på att se hans resa och det är lill-Fimpen, har mycket av pappas mentalitet men med bättre skils. Är en spelet man hoppas ska återvända när han har gjort sitt i NHL och avluta de sista åren i Djurgården.
Användarvisningsbild
Jimmy Peterson
Inlägg: 691
Blev medlem: 2007-08-27
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Jimmy Peterson »

Artikel om Devils tankar för Holtz resten av denna säsong. Nästa berör de inte mer än campen.
https://www.nj.com/devils/2021/04/how-d ... eason.html
m0ng00se
Inlägg: 1466
Blev medlem: 2005-06-09

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av m0ng00se »

Hattrick av Bemström i natt. ett snyggt på volley och två st från "fel" sida

https://www.hockeynews.se/articles/20025/
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

En lagkapten som DIF skulle behöva.





Inget ont om Josefson men det där är något av en annan kaliber.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 806
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mårten »

Praetori skrev: 2021-05-18 12:35:03 En lagkapten som DIF skulle behöva.





Inget ont om Josefson men det där är något av en annan kaliber.
Landeskog är ju en klar favorit som hockeyspelare. Jag måhända vara gammaldags men i mina ögon komplett.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frankie »

mårten skrev: 2021-05-18 12:48:12
Praetori skrev: 2021-05-18 12:35:03 En lagkapten som DIF skulle behöva.





Inget ont om Josefson men det där är något av en annan kaliber.
Landeskog är ju en klar favorit som hockeyspelare. Jag måhända vara gammaldags men i mina ögon komplett.
Aningen fånigt dock att han skall börja veva för det där. Är ju tusan #96 som är orsaken till krocken när han åker sådär bredbent och även vrider till precis i ögonblicket?
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev: 2021-05-18 19:52:42
Aningen fånigt dock att han skall börja veva för det där. Är ju tusan #96 som är orsaken till krocken när han åker sådär bredbent och även vrider till precis i ögonblicket?
Sett till kontexten (under pågående match) så var det så sjukt bra agerat av Gabbe.
Blues verkar ha fattat att de kommer få det svårt mot Avs och gick ut och försökte spela på muskler. Proppen i sig var inte så farlig sett till resultatet men det var ens att en spelare som Schenn går in så respektlöst mot Rantanen. Att domarna inte tog nåt triggade nog Landeskog att stämma i bäcken och visa både lagkamrater och motståndare hur den här matchserien skall sluta och att om Blues ändå vill dansa så är Avs kapten redo att föra.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4742
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av diftobbe89 »

Praetori skrev: 2021-05-18 12:35:03 En lagkapten som DIF skulle behöva.





Inget ont om Josefson men det där är något av en annan kaliber.
Underbar kapten, total dominans. Deras första fight var ganska even, här var det inget snack. Jag tror han skulle göra bra ifrån sig även mot Clifford, riktigt bra teknik för att vara svensk.
Spela fult
Praetori
Inlägg: 13544
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Man får ta och gratulera Adam efter hållen nolla mot Schweiz. Tröttnar du på utlandet får du gärna komma hem om en säsong eller två.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Avskyr sånt här. Var bara tyst och gilla läget.
Nu sjönk dessa bröder rätt långt ned på min lista över önskade nyförvärv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Så bra var ni inte Kempe. Prestera först, snacka sedan.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-06-01 20:25:35 Avskyr sånt här. Var bara tyst och gilla läget.
Nu sjönk dessa bröder rätt långt ned på min lista över önskade nyförvärv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Så bra var ni inte Kempe. Prestera först, snacka sedan.
Kanske är sån där attityd som gör att man är del av det största misslyckandet i svensk hockeys historia. Ganska fel läge att lipa. En bra spelare och framförallt lagkamrat kör med de kedjekamrater man blir tilldelad. Dessutom pissar de ju indirekt på den spelare som tog broderns plats.

Jag fattar att journalister kör med ledande frågor och spetsar citat, men att säga att man "varit bra" när man inte ens når kvartsfinal är verklighetsfrånvänt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Harmageddon
Inlägg: 1245
Blev medlem: 2016-02-24

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Harmageddon »

DIF_Soldier skrev: 2021-06-01 20:33:51
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-06-01 20:25:35 Avskyr sånt här. Var bara tyst och gilla läget.
Nu sjönk dessa bröder rätt långt ned på min lista över önskade nyförvärv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Så bra var ni inte Kempe. Prestera först, snacka sedan.
Kanske är sån där attityd som gör att man är del av det största misslyckandet i svensk hockeys historia. Ganska fel läge att lipa. En bra spelare och framförallt lagkamrat kör med de kedjekamrater man blir tilldelad. Dessutom pissar de ju indirekt på den spelare som tog broderns plats.

Jag fattar att journalister kör med ledande frågor och spetsar citat, men att säga att man "varit bra" när man inte ens når kvartsfinal är verklighetsfrånvänt.
Sen känns det inte så klokt att gråta ut i media inför stundande OS heller. Speciellt om Garpen blir kvar som förbundskapten och om någon av Kempe bröderna förtjänar att vara med i bruttotruppen. Deras aktier steg verkligen inte där el. att man vill såna gråtsillar i DIF. Då tar jag hellre Sörensen alla dagar i veckan och nästkommande år.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DIF_Soldier skrev: 2021-06-01 20:33:51
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-06-01 20:25:35 Avskyr sånt här. Var bara tyst och gilla läget.
Nu sjönk dessa bröder rätt långt ned på min lista över önskade nyförvärv.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -garpenlov

Så bra var ni inte Kempe. Prestera först, snacka sedan.
Kanske är sån där attityd som gör att man är del av det största misslyckandet i svensk hockeys historia. Ganska fel läge att lipa. En bra spelare och framförallt lagkamrat kör med de kedjekamrater man blir tilldelad. Dessutom pissar de ju indirekt på den spelare som tog broderns plats.

Jag fattar att journalister kör med ledande frågor och spetsar citat, men att säga att man "varit bra" när man inte ens når kvartsfinal är verklighetsfrånvänt.
Så är det. Sedan så är det inte lätt att alltid säga rätt saker, särskilt när man är besviken.
Men ingen av dem är någon ungtupp och borde ha hunnit lära sig, sådana här uttalanden är aldrig lyckade, det bara försvagar.
Har man spelat i det lag som presterat historiskt dåligt tycker jag man ska kolla sig själv i spegeln först, ordentligt, innan man sågar tränaren och gnäller över kedjekamrater.

Mario lyckades ju även gnälla till SVT sport igår över att ledarna varit för dåliga. Han nämnde även att spelarna varit dåliga vilket får ses som ett litet sundhetstecken.
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2287
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Buford »

Lipsillarna Kempe ska bara hålla käft! Det är ju inte så att deras egna prestationer i Trekronor skrivs in i historieböckerna...
Skriv svar