Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

daaviid skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... arden-igen

Zibanejad vill såklart lyfta bucklan med finaste laget någon dag framöver. Men det är nog långt till att han hittar hem igen.
Ja Stanley Cup kommer nog ett par pinnhål högre upp på hans lista och jag förstår honom.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Doyle »

AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av AirQ »

Doyle skrev:https://hockeynews.se/articles/13832/

Thoresen ledig
Inget ont om Thoresen men skulle han hålla måttet i SHL efter tiden i norge?, är det inte typ samma nivå på norska liga som svenska division 1/allsvenskan?
Användarvisningsbild
Hildi
Inlägg: 193
Blev medlem: 2011-02-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Hildi »

AirQ skrev:
Doyle skrev:https://hockeynews.se/articles/13832/

Thoresen ledig
Inget ont om Thoresen men skulle han hålla måttet i SHL efter tiden i norge?, är det inte typ samma nivå på norska liga som svenska division 1/allsvenskan?
Saknas bara paddel då, så gör han en fantastisk säsong hos oss
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Donkels-2.0 »

Thore, kommer inte hända dels då han är en föredetting och dels på det pissiga sätt han lämnade oss - nä han kan fada iväg i Norge
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Hepsnastian »

Donkels-2.0 skrev:Thore, kommer inte hända dels då han är en föredetting och dels på det pissiga sätt han lämnade oss - nä han kan fada iväg i Norge
Äsch. Han utnyttjade optionen i sitt kontrakt och familjen ville hem.
Dessutom så nämnde han väl att om han kommer tillbaka så finns bara ett lag i shl?
Manijock
Inlägg: 7791
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

Han är inte bättre än varken Berglund, Dicken eller Ågren. Jockes jobb är att hålla anfallsbesättningen intakt!

Berglund - Josefson- Ågren
Axelsson - Strandberg - Bergfors
Haga - Östman - Holtz/Andersson
Hank - Wandell - Hedman/Lill-Fimp

Högström - Nilsson
Ekberg - Johansson
Norell - NY(Philip Holm?)
JP/NY(Garrison?)

Svedberg
Armalis

SM-GULD!
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Donkels-2.0 »

Hepsnastian skrev:
Donkels-2.0 skrev:Thore, kommer inte hända dels då han är en föredetting och dels på det pissiga sätt han lämnade oss - nä han kan fada iväg i Norge
Äsch. Han utnyttjade optionen i sitt kontrakt och familjen ville hem.
Dessutom så nämnde han väl att om han kommer tillbaka så finns bara ett lag i shl?
Men det gör han inte kommer tillbaka så kan vi släppa Thore nu...
Ceterum censeo Solna esse delendam
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frankie »

AirQ skrev:
Doyle skrev:https://hockeynews.se/articles/13832/

Thoresen ledig
Inget ont om Thoresen men skulle han hålla måttet i SHL efter tiden i norge?, är det inte typ samma nivå på norska liga som svenska division 1/allsvenskan?
Nej! Klubbteknik har han nog kvar men allt med fart är nog borta. Såg ju lite så ut senast han var här med och några år i en sämre liga gör det inte bättre.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4778
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av diftobbe89 »

Ja jobba vidare med det här laget så gott det går till nästa säsong, håll mycket intakt, förstärk målvaktssidan (vilket vi redan gjort) och behåll framförallt Axelsson, även Berglund blir ju såklart ännu bättre säsong 2 i SHL.

Jeppe och Norell har båda utgående kontrakt vilket gör att dom kommer spela för sina liv för att ha minsta chans att stanna i klubben och det tror jag är bra både för dom själva och oss, tycker inte det är ett problem att köra ett år till med båda två, har svårt att se att dom gör en sämre säsong båda lyfter sig om man får spekulera fritt. Simon J tror jag mycket på och värvningen av Ekberg är underskattad. Mycket ser redan bra ut om man får jobba vidare med mycket av samma material nästa säsong.
Spela fult
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Puckey »

Är det bara jag som missat detta? Åberg till KHL av allt att döma.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... er-sex-ar/
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av sensei »

diftobbe89 skrev:Ja jobba vidare med det här laget så gott det går till nästa säsong, håll mycket intakt, förstärk målvaktssidan (vilket vi redan gjort) och behåll framförallt Axelsson, även Berglund blir ju såklart ännu bättre säsong 2 i SHL.

Jeppe och Norell har båda utgående kontrakt vilket gör att dom kommer spela för sina liv för att ha minsta chans att stanna i klubben och det tror jag är bra både för dom själva och oss, tycker inte det är ett problem att köra ett år till med båda två, har svårt att se att dom gör en sämre säsong båda lyfter sig om man får spekulera fritt. Simon J tror jag mycket på och värvningen av Ekberg är underskattad. Mycket ser redan bra ut om man får jobba vidare med mycket av samma material nästa säsong.
Oj var du var positiv. Jag skulle gärna se Dick och Berglund bekräftade innan jag får någon mysig känsla.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av DIF_Soldier »

Puckey skrev:Är det bara jag som missat detta? Åberg till KHL av allt att döma.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... er-sex-ar/
Känns skönt att Åberg, Krüger har "placeholder"-klubbar ute i Europa tills tiden är rätt att få hem dem.
Säg den glädje som varar
mb81
Inlägg: 8657
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

DIF_Soldier skrev:
Puckey skrev:Är det bara jag som missat detta? Åberg till KHL av allt att döma.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... er-sex-ar/
Känns skönt att Åberg, Krüger har "placeholder"-klubbar ute i Europa tills tiden är rätt att få hem dem.
Som jag varit inne på tidigare så känns nästa säsong(21/22) perfekt att få hem några på. Wandell, Hedman, Bergfors, Dick(om han nu förlänger) och Guter är till åren och har utgående, Basse riskerar nog att lämna till KHL om hans utveckling fortsätter och Holtz är absolut sista säsongen denna(om han inte drar över redan nu). Så till säsongen 21/22 bör det både finnas pengar och plats att värva hem några riktigt fina lirare!
Praetori
Inlägg: 13757
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
DIF_Soldier skrev:
Puckey skrev:Är det bara jag som missat detta? Åberg till KHL av allt att döma.
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... er-sex-ar/
Känns skönt att Åberg, Krüger har "placeholder"-klubbar ute i Europa tills tiden är rätt att få hem dem.
Som jag varit inne på tidigare så känns nästa säsong(21/22) perfekt att få hem några på. Wandell, Hedman, Bergfors, Dick(om han nu förlänger) och Guter är till åren och har utgående, Basse riskerar nog att lämna till KHL om hans utveckling fortsätter och Holtz är absolut sista säsongen denna(om han inte drar över redan nu). Så till säsongen 21/22 bör det både finnas pengar och plats att värva hem några riktigt fina lirare!
Det är väl det ekonomiska då. Vi har ju ingen aning om hur kassaflödet kommer se ut framöver. Blir det tomma läktare sitter ju hela sporten i skiten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar