Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Zyn79
Inlägg: 53
Blev medlem: 2014-12-18

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Zyn79 »

Fast det är ju just det som har skett i och med detta VM, fast inte på det sätt som dom förmodligen ville... :wink:
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Tooga »

Hittar ingen bra tråd för detta, men det här var den närmaste på ämnet.
Jag har jobbat lite med en öppen databas och tagit fram ett resultat där man ser Djurgårdsspelare utifrån födelseplats på en världskarta. Kanske kan vara lite intressant? :)
Spelare: https://w.wiki/3TyA

Det är långt ifrån komplett men iallafall en början, och kul att se varifrån spelarna kommer.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
TheForsa
Inlägg: 433
Blev medlem: 2012-09-06
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av TheForsa »

Kul att se Sörensen på plats idag när DIF lira boll mot Sirius. Han och Mange verkar vara väldigt nära vänner. Kul!
Manijock
Inlägg: 7613
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

TheForsa skrev: 2021-07-19 23:03:48 Kul att se Sörensen på plats idag när DIF lira boll mot Sirius. Han och Mange verkar vara väldigt nära vänner. Kul!
Såg också honom. Snudd på gåshud! Absoluta drömvärvningen alla kategorier. Tamefan före både Landeskog och Zibbe. Inte baserat på rena skills utan enbart på profilen.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Grabben från Söder »

Fattar inte varför Seattle inte kunde välja Landeskog. Kan någon förklara?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Puckey »

Grabben från Söder skrev: 2021-07-22 10:38:48 Fattar inte varför Seattle inte kunde välja Landeskog. Kan någon förklara?
De skulle endast haft förhandlingsrättigheterna till 28:juli, därefter hade Gabbe kunnat gå till vilket lag han än vill. Man bedömde att man inte skulle hinna komma överens innan dess/att Gabbe vill höra alla bud.
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

Manijock skrev: 2021-07-20 10:55:53
TheForsa skrev: 2021-07-19 23:03:48 Kul att se Sörensen på plats idag när DIF lira boll mot Sirius. Han och Mange verkar vara väldigt nära vänner. Kul!
Såg också honom. Snudd på gåshud! Absoluta drömvärvningen alla kategorier. Tamefan före både Landeskog och Zibbe. Inte baserat på rena skills utan enbart på profilen.
Vad händer med Sörensen egentligen? Tar någon klubb upp honom eller vill de satsa på yngre spelare? Det sannolika med en spelare av Sörensens kaliber om hn inte får NHL-kontrakt är att han går till KHL. Men Sörensen känns inte som vem som helst. Känns som någon som skulle kunna flytta hem också.
Har jag fått solsting om jag tror at chansen har ökat en del senaste månaden att vi får se Sörensen i DIF kanske redan kommande säsong? Kanske det som är bomben men att han vill vänta ut NHL tills efter expansionsdraften(som vaarit) och vanliga draften och se hur lagen agerar.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7937
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Mattias_87 »

Jag tror inte det är totalt omöjligt att Sörensen skulle skriva på 1-2 år för oss för att eventuellt dra vidare sen igen efter en tuff tid.
Avskaffa tre mot tre.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Grabben från Söder »

Puckey skrev: 2021-07-22 10:41:53
Grabben från Söder skrev: 2021-07-22 10:38:48 Fattar inte varför Seattle inte kunde välja Landeskog. Kan någon förklara?
De skulle endast haft förhandlingsrättigheterna till 28:juli, därefter hade Gabbe kunnat gå till vilket lag han än vill. Man bedömde att man inte skulle hinna komma överens innan dess/att Gabbe vill höra alla bud.
Ah jag fattar! Trodde han var free agent och har uppfattat det som fair game för Seattle.
Detblir3poäng
Inlägg: 2142
Blev medlem: 2017-02-14

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Detblir3poäng »

Citat från Sportbladet.

"Jag tycker vi är det bättre laget över tre perioder, säger 1–0-skytten Jonathan Davidsson i Sportbladets sändning.

Att 24-åringen trivs i sin nya klubb råder det ingen tvekan om. Trots att vi är mitt i försäsongen utbrister han:

– Det är de tre bästa veckorna jag haft i hockeykarriären hittills. Det är jävligt kul att komma till jobbet, säger han."

Ja, vad är väl en finalserie med utsålt globen mellan Djurgården Frölunda, jämfört med en försäsong i ett allsvenskt Jönköping......... :lol: :lol:

(får hoppas att han menade den privata formen)
mb81
Inlägg: 8647
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev: 2021-08-21 21:31:07 Citat från Sportbladet.

"Jag tycker vi är det bättre laget över tre perioder, säger 1–0-skytten Jonathan Davidsson i Sportbladets sändning.

Att 24-åringen trivs i sin nya klubb råder det ingen tvekan om. Trots att vi är mitt i försäsongen utbrister han:

– Det är de tre bästa veckorna jag haft i hockeykarriären hittills. Det är jävligt kul att komma till jobbet, säger han."

Ja, vad är väl en finalserie med utsålt globen mellan Djurgården Frölunda, jämfört med en försäsong i ett allsvenskt Jönköping......... :lol: :lol:

(får hoppas att han menade den privata formen)
Fast han spelade inte i finalen.

Men konstigt utalande iaf.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Detblir3poäng skrev: 2021-08-21 21:31:07 Citat från Sportbladet.

"Jag tycker vi är det bättre laget över tre perioder, säger 1–0-skytten Jonathan Davidsson i Sportbladets sändning.

Att 24-åringen trivs i sin nya klubb råder det ingen tvekan om. Trots att vi är mitt i försäsongen utbrister han:

– Det är de tre bästa veckorna jag haft i hockeykarriären hittills. Det är jävligt kul att komma till jobbet, säger han."

Ja, vad är väl en finalserie med utsålt globen mellan Djurgården Frölunda, jämfört med en försäsong i ett allsvenskt Jönköping......... :lol: :lol:

(får hoppas att han menade den privata formen)
Han hade en hjärnskakning under det slutspelet så han mådde nog inte så prima. Dock gör sig inte bröderna några poäng i DIF-kretsar med sina halvklantiga uttalanden och beslut.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7027
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

mb81 skrev: 2021-08-21 22:23:32
Detblir3poäng skrev: 2021-08-21 21:31:07 Citat från Sportbladet.

"Jag tycker vi är det bättre laget över tre perioder, säger 1–0-skytten Jonathan Davidsson i Sportbladets sändning.

Att 24-åringen trivs i sin nya klubb råder det ingen tvekan om. Trots att vi är mitt i försäsongen utbrister han:

– Det är de tre bästa veckorna jag haft i hockeykarriären hittills. Det är jävligt kul att komma till jobbet, säger han."

Ja, vad är väl en finalserie med utsålt globen mellan Djurgården Frölunda, jämfört med en försäsong i ett allsvenskt Jönköping......... :lol: :lol:

(får hoppas att han menade den privata formen)
Fast han spelade inte i finalen.

Men konstigt utalande iaf.
Nya bröderna Huusko?
Drog till Hv och glömde snabbt bort var de slog igenom på seniornivå.

Svårt det där, spelarna som kommer till ny klubb måste ju flörta med hemmafansen också. Tänk om Rhett talat om längtan efter guld och gröna skogar i Frölunda?

Gäller väl att de försöker balansera så snyggt de kan. En som i mina ögon misslyckades kraftigt med det, var Linus Söderström. Han kämpade verkligen för att dissa oss så fort han snackade i media.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av DIF_Soldier »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-08-22 17:20:59
mb81 skrev: 2021-08-21 22:23:32
Detblir3poäng skrev: 2021-08-21 21:31:07 Citat från Sportbladet.

"Jag tycker vi är det bättre laget över tre perioder, säger 1–0-skytten Jonathan Davidsson i Sportbladets sändning.

Att 24-åringen trivs i sin nya klubb råder det ingen tvekan om. Trots att vi är mitt i försäsongen utbrister han:

– Det är de tre bästa veckorna jag haft i hockeykarriären hittills. Det är jävligt kul att komma till jobbet, säger han."

Ja, vad är väl en finalserie med utsålt globen mellan Djurgården Frölunda, jämfört med en försäsong i ett allsvenskt Jönköping......... :lol: :lol:

(får hoppas att han menade den privata formen)
Fast han spelade inte i finalen.

Men konstigt utalande iaf.
Nya bröderna Huusko?
Drog till Hv och glömde snabbt bort var de slog igenom på seniornivå.

Svårt det där, spelarna som kommer till ny klubb måste ju flörta med hemmafansen också. Tänk om Rhett talat om längtan efter guld och gröna skogar i Frölunda?

Gäller väl att de försöker balansera så snyggt de kan. En som i mina ögon misslyckades kraftigt med det, var Linus Söderström. Han kämpade verkligen för att dissa oss så fort han snackade i media.
I Jontes fall är det väl också så pass enkelt att han ör skadefri för första gången på länge. Lägg därtill att han inte bor hemma hos päronen längre (som han säkerligen delvis gjorde i DIF).

Storstadsmänniskor som aldrig bott någon annanstans i livet kan ofta bli jävligt blown away av hur lugnt och skönt det är i mindre städer. Skadefri, självständig, i form och med Jönköping som nyhetens behag gör att life is good för Jonte, helt enkelt. Återstår att se om han blir en Oscar Möller-typ som bett storstäder att dra åt helvete eller inte.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Det har "läckt" uppgifter om spelarlöner i KHL.
Adam får enligt uppgift 35m rubel kommande säsong av CSKA (motsvarande 4,1mkr).
Lönetaket för respektive KHL klubb kommande säsong landar kring 105mkr. Hur skall SHL kunna konkurrera framöver när spelarbudgetarna nu normaliserats till att vara mer än dubbelt så höga i KHL (och dessutom är skatten mindre än hälften mot Sverige)?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar