Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Biaas skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Biaas skrev:Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen?
Var det där till mig?
Ja.
Bild
Biaas
Inlägg: 234
Blev medlem: 2009-11-07

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Biaas »

Vad är problemet?
Du lade upp en bild på Carey Price, som har noll koppling till DIF, i tråden Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen och sedan påpekade jag det lilla "felet".
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Biaas skrev:Vad är problemet?
Du lade upp en bild på Carey Price, som har noll koppling till DIF, i tråden Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen och sedan påpekade jag det lilla "felet".
Ja, du kanske skulle bli polis.
Biaas
Inlägg: 234
Blev medlem: 2009-11-07

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Biaas »

SkönaDjurgårn skrev:
Biaas skrev:Vad är problemet?
Du lade upp en bild på Carey Price, som har noll koppling till DIF, i tråden Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen och sedan påpekade jag det lilla "felet".
Ja, du kanske skulle bli polis.
VAD ÄR DITT PROBLEM?!
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frasse »

Biaas skrev:
SkönaDjurgårn skrev:
Biaas skrev:Vad är problemet?
Du lade upp en bild på Carey Price, som har noll koppling till DIF, i tråden Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen och sedan påpekade jag det lilla "felet".
Ja, du kanske skulle bli polis.
VAD ÄR DITT PROBLEM?!
Fortsätt er diskussion via PM!

I övrigt så är väl Biaas kanske inte helt fel ute.... men vem vet Price kanske dyker upp i Djurgårds dressen någon gång i framtiden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Alltså, jag snackade på om Ante, gled in lite på Montreal och kom på att jag tog en skön, unik, bild på Price som jag ville visa andra hockeyintresserade. Tyvärr hittade jag ingen "Bilder på Montrealmålvakter som gör coola shutoutmålgester"-tråd och lade då in den i denna tråd då vi babblat lite Montreal.

Big deal, Biaas? Läs ditt eget svar så får du se hur patetisk du låter. Hade inte du skrivit något alls hade mina felsteg varit över där och då. Så, nu är jag klar och ge fan i att skicka mig nåt PM för jag kommer inte svara.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Antes första period i NHL är just nu slutspelad. Montreal leder med 2-1 borta mot Ottawa och det har varit en väldigt hafsig period. Tycker Ante är grymt lik Sundin i kroppen, men han ser också ganska seg och tung ut. Får hoppas på en bättre fortsättning, kanske är det premiärnerver som gör att han inte riktigt vågar släppa loss. Han har ju en ganska defensiv roll också.

Erik Karlsson bjöd förresten på en rejäl felpass i egen zon som Plekanec förvaltade på bästa sätt. Har alltid tyckt att Rundblad och Karlsson är extremt lika och de är verkligen livsfarliga i egen zon. Offensivt däremot är det hög klass!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Halvöppet mål för Ante men skottet tog på täckande back. 5-1 nu efter halva matchen, Ottawa är inte med alls i matchen och jag lägger ner. Häng en i sista nu, Ante.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Daniel942 »

Vilken seger! 7-1
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta
Inlägg: 3893
Blev medlem: 2010-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Kentta »

Så jävla kul att zappa över till ESPN och se Enqvist glida runt i Montreal. Jag unnar den grabben all framgång där borta, och hoppas att han får spela mycket.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

För i h-vete Jacob, nu har jag sett NIO matcher med dig men fortfarande inte fått se en enda poäng...

Det sjuka är att han var närmast i sitt allra första byte i NHL då han fick spela runt minuten i PP och där han skapade tre finfina lägen. Sickorama.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Woohoo! Första poängen från Jacob kom nu inatt. Han tog pucken från egen zon, åkte upp längs högersidan och innanför blå droppade han till Ilya Kovalchuk som satte en handledare mellan benen. Snyggt mål och grattis Jacob! Han fick även lägga Devils fjärde straff (trots att han aldrig gjort mål i NHL) men målvakten räddade skottet. Devils vann till slut ändå.

Kul kedja förresten: Josefson, Kovalchuk, Tedenby. :P
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Caveman »

SkönaDjurgårn skrev:Woohoo! Första poängen från Jacob kom nu inatt. Han tog pucken från egen zon, åkte upp längs högersidan och innanför blå droppade han till Ilya Kovalchuk som satte en handledare mellan benen. Snyggt mål och grattis Jacob! Han fick även lägga Devils fjärde straff (trots att han aldrig gjort mål i NHL) men målvakten räddade skottet. Devils vann till slut ändå.

Kul kedja förresten: Josefson, Kovalchuk, Tedenby. :P
Kovy spelar över 22 minuter per match så han spelar i fler kedjor, Josefson spelade ca 12 minuter & Tedenby ca 11 minuter.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Caveman skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Woohoo! Första poängen från Jacob kom nu inatt. Han tog pucken från egen zon, åkte upp längs högersidan och innanför blå droppade han till Ilya Kovalchuk som satte en handledare mellan benen. Snyggt mål och grattis Jacob! Han fick även lägga Devils fjärde straff (trots att han aldrig gjort mål i NHL) men målvakten räddade skottet. Devils vann till slut ändå.

Kul kedja förresten: Josefson, Kovalchuk, Tedenby. :P
Kovy spelar över 22 minuter per match så han spelar i fler kedjor, Josefson spelade ca 12 minuter & Tedenby ca 11 minuter.
Jo jag har sett alla Jacobs matcher så jag vet det, men det kanske du också har? Tror alla hans minuter i den här matchen var med Ilya iaf - därav "kul kedja".
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Inlägg: 3315
Blev medlem: 2009-02-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Woho! Första målet för Jacob inatt. Han snodde pucken bakom mål och slog sedan in en backhand framför mål som gick in via målvaktens skridsko. Hyfsat skitmål med andra ord men skönt att göra sitt första! Det blev en assist och 3rd star också. Devils förlorade ju allt i början men vinner nu istället allt, galen säsong för dem!
Skriv svar