Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Morwiin
Inlägg: 693
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Morwiin »

Sen har vi turen kanske Super Mario kommer hem inom en snar framtid. Kul för han att han får spela med sin bror i LA Kings så länge :)
Manijock
Inlägg: 7759
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

Berglund har väl bara skrivit ett år, och Josef kan väl lämna efter säsongen om jag inte missförstått längden(2+2 år va)? Vilket sätter oss med en centersida på Wandell, Haga och Östman nästa säsong. Falk är ung och smyger i vassen. Vet inte alls vilken utveckling Östman och Haga lär göra, men att kalla den stabil redan skulle jag inte våga göra. Hoppades verkligen på Kruger till nästa säsong. Strandberg kommer vi garanterat inte kunna behålla. Hv eller utomlands där ser jag som 100% klart! Om vi inte skulle kasta upp ett avtal som är galet för högt.

Men det är morgondagens problem. Nu njuter jag över att vi fått någorlunda ordning på truppen. Även om jag med en dåres envishet inväntar ett positivt besked om herr Axelsson.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frankie »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-ett-ar

Vet att det skrivits om Åberg redan i silly-tråden, att han är klar för Toronto. Men sjunde klubben på ett år, någon som vet varför han bollats runt?
Användarvisningsbild
elklingo
Inlägg: 468
Blev medlem: 2010-02-03
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av elklingo »

Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-ett-ar

Vet att det skrivits om Åberg redan i silly-tråden, att han är klar för Toronto. Men sjunde klubben på ett år, någon som vet varför han bollats runt?
Kombination av tillfälligheter och ett rykte av att vara lite strulpelle. Han gjorde det trots allt bra i Anaheim så den traden var något oväntad speciellt med tanke på snittåldern i det laget.
"Målsättning: Top 6"
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frankie »

elklingo skrev:
Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-ett-ar

Vet att det skrivits om Åberg redan i silly-tråden, att han är klar för Toronto. Men sjunde klubben på ett år, någon som vet varför han bollats runt?
Kombination av tillfälligheter och ett rykte av att vara lite strulpelle. Han gjorde det trots allt bra i Anaheim så den traden var något oväntad speciellt med tanke på snittåldern i det laget.
Ok. Ja lite synd när folk bollas runt sådär.

Sen till något helt annat.

Douglas Murray, har visst fått en pojk:
Praetori
Inlägg: 13709
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev:
elklingo skrev:
Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -pa-ett-ar

Vet att det skrivits om Åberg redan i silly-tråden, att han är klar för Toronto. Men sjunde klubben på ett år, någon som vet varför han bollats runt?
Kombination av tillfälligheter och ett rykte av att vara lite strulpelle. Han gjorde det trots allt bra i Anaheim så den traden var något oväntad speciellt med tanke på snittåldern i det laget.
Ok. Ja lite synd när folk bollas runt sådär.

Sen till något helt annat.

Douglas Murray, har visst fått en pojk:
Ja kul! Bara 4-5 år till Tre Kronors hockeyskola, sen förväntar man sig ju DIFs lag 19 och bara 11 år senare är det TV-pucken.
Skämt åsido så är det sjukt kul att det gick bra när de hade så mycket strul på vägen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:Berglund har väl bara skrivit ett år, och Josef kan väl lämna efter säsongen om jag inte missförstått längden(2+2 år va)? Vilket sätter oss med en centersida på Wandell, Haga och Östman nästa säsong. Falk är ung och smyger i vassen. Vet inte alls vilken utveckling Östman och Haga lär göra, men att kalla den stabil redan skulle jag inte våga göra. Hoppades verkligen på Kruger till nästa säsong. Strandberg kommer vi garanterat inte kunna behålla. Hv eller utomlands där ser jag som 100% klart! Om vi inte skulle kasta upp ett avtal som är galet för högt.

Men det är morgondagens problem. Nu njuter jag över att vi fått någorlunda ordning på truppen. Även om jag med en dåres envishet inväntar ett positivt besked om herr Axelsson.
Att stå med Wandell, Haga och Östman OM vi tappar Berglund, Josefson och Strandberg måste väl ändå ses som en extremt bra täckning på en position. Hur ofta har man det så gott ställt?

Jag räknar precis som dig Strandberg som förlorad till HV eller annan SHL-klubb som bjuder 250 vilket vi inte lära kunna matcha för någon som inte är 1-2:a i vår hierarki.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7759
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Manijock »

SirDIFalot skrev:
Manijock skrev:Berglund har väl bara skrivit ett år, och Josef kan väl lämna efter säsongen om jag inte missförstått längden(2+2 år va)? Vilket sätter oss med en centersida på Wandell, Haga och Östman nästa säsong. Falk är ung och smyger i vassen. Vet inte alls vilken utveckling Östman och Haga lär göra, men att kalla den stabil redan skulle jag inte våga göra. Hoppades verkligen på Kruger till nästa säsong. Strandberg kommer vi garanterat inte kunna behålla. Hv eller utomlands där ser jag som 100% klart! Om vi inte skulle kasta upp ett avtal som är galet för högt.

Men det är morgondagens problem. Nu njuter jag över att vi fått någorlunda ordning på truppen. Även om jag med en dåres envishet inväntar ett positivt besked om herr Axelsson.
Att stå med Wandell, Haga och Östman OM vi tappar Berglund, Josefson och Strandberg måste väl ändå ses som en extremt bra täckning på en position. Hur ofta har man det så gott ställt?

Jag räknar precis som dig Strandberg som förlorad till HV eller annan SHL-klubb som bjuder 250 vilket vi inte lära kunna matcha för någon som inte är 1-2:a i vår hierarki.
Får väl se vilket skick de håller först. Wandell är en erkänt stabil pjäs men de andra två är relativt oprövade på denna nivå. Men hoppas gör man ju alltid!
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Frankie »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -karriaren

Kronwall avslutar karriären. Är väl väntat ändå att han skulle göra det när han känt sig klar i NHL, men hade ju varit roligt att sett honom iaf en säsong tillbaks i DIF-tröjan.
Praetori
Inlägg: 13709
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -karriaren

Kronwall avslutar karriären. Är väl väntat ändå att han skulle göra det när han känt sig klar i NHL, men hade ju varit roligt att sett honom iaf en säsong tillbaks i DIF-tröjan.
Ja det hade ju dragit lite folk om inte annat.
Men är det fullt på backplats så är det.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 545
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Hepsnastian »

Praetori skrev:
Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -karriaren

Kronwall avslutar karriären. Är väl väntat ändå att han skulle göra det när han känt sig klar i NHL, men hade ju varit roligt att sett honom iaf en säsong tillbaks i DIF-tröjan.
Ja det hade ju dragit lite folk om inte annat.
Men är det fullt på backplats så är det.

Hade varit kul å se han ta musses plats. :D
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Support 81 »

Tobias Lindström dumpas av Oskarshamn !
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av jaccan »

Support 81 skrev:Tobias Lindström dumpas av Oskarshamn !
Inte Tobias Lindberg? :wink:
Support 81
Inlägg: 231
Blev medlem: 2019-04-17
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av Support 81 »

jaccan skrev:
Support 81 skrev:Tobias Lindström dumpas av Oskarshamn !
Inte Tobias Lindberg? :wink:
Jay
daaviid
Inlägg: 4186
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdare i Nordamerika/Europa/Övriga världen

Inlägg av daaviid »

Bemström behövde tydligen endast 52 sekunder på sig i Columbus för att näta.. :lol:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -i-debuten
Skriv svar