Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
made0714
Inlägg: 36
Blev medlem: 2007-10-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Ingarö
Kontakt:

Biljettråden

Inlägg av made0714 »

Hallå i hålet.

Har under en tid funderat på Djurgårdens biljettsystem, eller egentligen Ticnets system som Djurgården använder sig av.

Idag tycker jag personligen inte att systemet är speciellt bra, Informationen man får vid beställning är Entré, Sektion, Rad och platsnummer, men en del besökare kanske är första gångs besökare och inte riktigt vet hur det ser ut inne i Hovet, och andra kanske inte går så ofta som man önskade så de kan också har problem att hitta till sina platser. Den karta som finns vid bokningen visar iprincip endas sektions indelningen och inte så mycket annat och vill man detaljerat veta var man skall sitta så måste man själv gå in på arenaområdets hemsida och leta fram filen med kartan.

Men varför finns inte ett system som liknar SF's. att man vid bokning direkt kan välja de platserna man vill ha? och samtidigt veta precis vad man skall ta vägen och känna sig säkrare när man kommer till arenan.

Personligen skulle jag föredra ett sådant system, jag kan välja precis vilka platser jag vill ha utan att behöva göra om boknningen x-antal gånger för att gå bättre platser, dagens system ger ju bara vad de tycker är "bästa" platsen men det behöver ju inte betyda att jag tycker det. man kan även sälja ut rad 1-2 platser enklare vid behov och även förhindra försäljningar med 1 ledig plats mellan varandra, utöver det så finns det ju sjukt många fördelar.

Nu ligger ju detta inte hos Djurgården men vad tror ni andra om ett sånt system?
Trevlig helg!

//Martin
How do you feel mjölk?
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettsystem

Inlägg av android »

Antar att du har gjort enkäten som DIF skickade ut, eller var det du som kläckte ideen?

Hur som helst så är det såklart att föredra att kunna välja exakt vart man ska sitta. Vet inte hur svårt/kostnadskrävande det är att utveckla. Jag tror inte att det skulle locka mer folk.

Min slutsats är att satsa på detta system om man kan få det billigt. Annars inte. Känns som om varenda krona behövs till spelare just nu.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettsystem

Inlägg av melker »

Det ligger nog i ticnet, ticnet använder sig inte av detta "SF systemet". Men som sagt det var uppe på tapeten i utvärderings enkäten verkar alltså som DIF ser över det på något sätt vilket är positivt!
"Matte Alba har ingen näsa tack vare Håkan Södergren."
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Biljettsystem

Inlägg av Honken »

Rögle t.ex använder sig av ett annat system, liknande SF.
Har hört att det skall vara billigare.
Men på något sätt måste det styras upp så att det inte blir tomma stolar på matcher som skulle kunna bli utsålda.
http://www.webbiljett.se/
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Aggi94
Inlägg: 1
Blev medlem: 2009-09-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

säsongskort

Inlägg av Aggi94 »

okej så här är det, jag undrar hur och när jag får reda på om jag får mitt säsongskort i klacken. "bokade" säsongskortet för över en vecka sen och det stod att jag skulle få mer information om det senare. när får man reda på det? tack för svar! :)
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

Aggi94 skrev:okej så här är det, jag undrar hur och när jag får reda på om jag får mitt säsongskort i klacken. "bokade" säsongskortet för över en vecka sen och det stod att jag skulle få mer information om det senare. när får man reda på det? tack för svar! :)
Säsongskorten kan man nu (från och med idag, den 7e September) hämta ut hos Djurgården Hockey Concept Store i Globen Shopping.

http://difhockey.se/nyhet.php?news=5953

PS. Glöm inte bort att ta med legitimation, då det krävs för att hämta ut sitt bokade säsongskort (ta även med en bokningsbekräftelse om du har det, eftersom det underlättar lite för dom i kassan).
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Tartarus
Inlägg: 73
Blev medlem: 2009-04-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: säsongskort

Inlägg av Tartarus »

Aggi94 skrev:okej så här är det, jag undrar hur och när jag får reda på om jag får mitt säsongskort i klacken. "bokade" säsongskortet för över en vecka sen och det stod att jag skulle få mer information om det senare. när får man reda på det? tack för svar! :)
Jag fick ett bekräftelsemail bara nån dag efter min bokning. Sen fick jag fakturan några dagar efter det. Skicka ett e-mail till Bengt Högström, som är biljettansvarig (bengt.hogstrom@difhockey.se) om du är osäker.
Lite finare, lite bättre

Bloggen
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

En fråga.

Hur kommer det sig att det bara finns platser på rad 24 och 25 på kortsidan under alla
Djurgårdens matcher?
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Biljettråden

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Stolt-Djurgårdare skrev:En fråga.

Hur kommer det sig att det bara finns platser på rad 24 och 25 på kortsidan under alla
Djurgårdens matcher?
En gissning är att alla andra biljetter är reserverade som säsongskortbiljetter. Alla platser som inte blir sålda som säsongskort kan sen köpas som lösbiljetter.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Användarvisningsbild
Stolt-Djurgårdare
Inlägg: 140
Blev medlem: 2009-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Stolt-Djurgårdare »

136_Djurgårdare skrev:
Stolt-Djurgårdare skrev:En fråga.

Hur kommer det sig att det bara finns platser på rad 24 och 25 på kortsidan under alla
Djurgårdens matcher?
En gissning är att alla andra biljetter är reserverade som säsongskortbiljetter. Alla platser som inte blir sålda som säsongskort kan sen köpas som lösbiljetter.
Ok,tackar för svaret :)
Djurgårdare för livet
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

Det är nu spikat att vi totalt kan sälja 750 säsongskort i klacken men sen är det stopp. Detta innebär att om du vill ha säsongskort i klacken så ska du genast köpa det, för vi vet att de kommer ta slut. 750 personer i klacken under VARJE match innebär, tillsammans med de nästan 300 på aktiv sittplats, att vi kommer kunna skapa en fenomenal stämning på Hovet.

"Det stora antalet sålda säsongskort i klacken gör tyvärr att lösbiljetter i klacken blir dyrare under säsongen. Detta beror på att klacken nu vuxit så mycket att vi nu tar upp platser som tidigare sålts till andra åskådare. För att DIF hockey fortfarande ska få in lika mycket pengar på biljettförsäljningen (då bör vi notera att priset på säsongskortet i klacken är kraftigt subventionerat om vi jämför med resten av Hovet) så kommer lösbiljetterna kosta 160 kr. Detta möjliggör även att vi under säsongen kommer kunna utöka klacken på ett smidigare sätt."
http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... skort-kvar
Känns som om att vi kommer att tappa en jävla massa folk i och med detta, om det nu stämmer... 160 kr för en biljett på kortsidan är trots allt en del pengar.
Fast visserligen ger detta fler anledningar till att köpa ett säsongskort. Hoppas att de 750 säsongskorten blir sålda inom kort.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av android »

Som jag skrev på jks forum så tjänar man ju på ett säsongskort om man tänk gå på 10 matcher. Då får man 17 extra matcher.

Inte konstigt att en plåt måste kosta 160 då klackkortet är så jävla billigt. ca 52 spänn per match.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Inlägg: 1737
Blev medlem: 2008-04-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av sthlm_dif »

android skrev:Som jag skrev på jks forum så tjänar man ju på ett säsongskort om man tänk gå på 10 matcher. Då får man 17 extra matcher.

Inte konstigt att en plåt måste kosta 160 då klackkortet är så jävla billigt. ca 52 spänn per match.
Det är nog dags att höja priset på säsongskorten till nästa säsong. Jag tycker att det är fel att man ska behöva ge 160kr, även om det nu är det enda rätta för stunden. Men höjningen på klackbiljetterna (lösbiljetter) de 2 senaste säsongerna är grov.
07/08 kostade 1 biljett 100kr.
08/09 kostade 1 biljett 120kr.
09/10 kommer 1 biljett att kosta 160kr.
Alltså + 60 kronor på två år. Känns fel att de som inte vill eller inte har råd att köpa ett säsongskort ska behöva drabbas så pass mycket om jag ska vara ärlig.

Men hur som helst, när skall denna höjning införas? Jag följde med min kompis häromdagen som köpte en biljett till premiären, 120 kr. På hemsidan står det inget om en höjning, och på biljettsidan står det fortfarande 120 kr/biljett.
Någon som vet något angående detta?
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G
Inlägg: 432
Blev medlem: 2008-11-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Sebbe G »

Lösbiljetterna hade ju inte höjts om inte så många hade köpt säsongskort. Nu måste man ju göra det för att klacken kommer bli så stor till alla matcher att den går in på kortside sektionen och där kostar biljetterna 160:-
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Crashmash »

Eftersom klacksektionen utökades pga. antalet sålda säsongskort så var DIF tvungna att höja priset på lösa klackbiljetter så att de inte förlorar pengar.
Skriv svar