Biljettråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

South_Exil skrev:Håller med om att 6 möjligen är för mycket.
Alternativt ange namn som sedan printas och stäms av mot ID i entrén.

Angående andrahandsmarknaden.

Blev genuint orolig att det blir tomma stolar/dåligt tryck / lurade personer.

Gick in på blocket och hittade 2 (två) spridda på C25 så så jävla allvarligt illa som vissa påstår kan det inte vara??
Givetvis kommer det vara ett jävla tryck och allt sådant för jag utgår iaf för att folk som köper biljett är där för att uppleva något som vi kan få vänta ett bra tag till nästa gång. Sen finns det givetvis ett fåtal pack som gör allt för ekonomisk vinning.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av mforce »

I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort. De som gör sig besväret att fysiskt köa får biljett.
Det drabbar givetvis utomsocknes, vilket är trist, men det är alltid någon som blir lidande.
Definitivt borde det ha varit en lägre gräns på antalet biljetter man får köpa.

Själv blev jag utan biljett. Ena sidan av mig säger att jag kan betala mycket för en plåt till den här typen av matcher men den starkare sidan säger att ingen utom Dif ska få tjäna ett öre på det. Så det blir tv för min del om inget oförutsett händer.
tavii
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av tavii »

mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort. De som gör sig besväret att fysiskt köa får biljett.
Det drabbar givetvis utomsocknes, vilket är trist, men det är alltid någon som blir lidande.
Definitivt borde det ha varit en lägre gräns på antalet biljetter man får köpa.

Själv blev jag utan biljett. Ena sidan av mig säger att jag kan betala mycket för en plåt till den här typen av matcher men den starkare sidan säger att ingen utom Dif ska få tjäna ett öre på det. Så det blir tv för min del om inget oförutsett händer.
Vad skulle vara fördelen med en fysisk kö mot uppvisande av medlemskort?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8106
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av Mattias_87 »

mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort.
Det hade ju blivit ett rent helvete för dom i butiken, det skulle spåra ut totalt. Det är redan ett helvete ibland när folk ska hämta ut några tusen säsongskort under en lång period.
Avskaffa tre mot tre.
LasseTM
Inlägg: 53
Blev medlem: 2017-10-13
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av LasseTM »

tavii skrev:
mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort. De som gör sig besväret att fysiskt köa får biljett.
Det drabbar givetvis utomsocknes, vilket är trist, men det är alltid någon som blir lidande.
Definitivt borde det ha varit en lägre gräns på antalet biljetter man får köpa.

Själv blev jag utan biljett. Ena sidan av mig säger att jag kan betala mycket för en plåt till den här typen av matcher men den starkare sidan säger att ingen utom Dif ska få tjäna ett öre på det. Så det blir tv för min del om inget oförutsett händer.
Vad skulle vara fördelen med en fysisk kö mot uppvisande av medlemskort?
Att folk inte köper 6 plåtar och lägger ut på blocket
Lindell
Inlägg: 7
Blev medlem: 2019-04-24

Re: Biljettråden

Inlägg av Lindell »

Jag söker biljetter (1-2)till match 6.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av mforce »

Mattias_87 skrev:
mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort.
Det hade ju blivit ett rent helvete för dom i butiken, det skulle spåra ut totalt. Det är redan ett helvete ibland när folk ska hämta ut några tusen säsongskort under en lång period.
Ja, men det beror väl på att man ska hitta något förbeställt. En vanlig kö till biljettkassa medför inga såna risker för urspårningar.
Gode
Inlägg: 80
Blev medlem: 2010-11-22
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av Gode »

mforce skrev:
Mattias_87 skrev:
mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort.
Det hade ju blivit ett rent helvete för dom i butiken, det skulle spåra ut totalt. Det är redan ett helvete ibland när folk ska hämta ut några tusen säsongskort under en lång period.
Ja, men det beror väl på att man ska hitta något förbeställt. En vanlig kö till biljettkassa medför inga såna risker för urspårningar.
Fast då ska du istället ha alla korttransaktioner, säkerhetsställa medlemskap (och föra register på vilka medlemmar som har köpt?) vilket också tar extremt mycket tid.
tavii
Inlägg: 5
Blev medlem: 2012-11-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Biljettråden

Inlägg av tavii »

LasseTM skrev:
tavii skrev:
mforce skrev:I såna här lägen kanske det vore på plats att återgå till manuell försäljning mot uppvisande av medlemskort. De som gör sig besväret att fysiskt köa får biljett.
Det drabbar givetvis utomsocknes, vilket är trist, men det är alltid någon som blir lidande.
Definitivt borde det ha varit en lägre gräns på antalet biljetter man får köpa.

Själv blev jag utan biljett. Ena sidan av mig säger att jag kan betala mycket för en plåt till den här typen av matcher men den starkare sidan säger att ingen utom Dif ska få tjäna ett öre på det. Så det blir tv för min del om inget oförutsett händer.
Vad skulle vara fördelen med en fysisk kö mot uppvisande av medlemskort?
Att folk inte köper 6 plåtar och lägger ut på blocket
Varför skulle man inte kunna köpa 6 plåtar och lägga ut på blocket bara för att förturen är fysisk snarare än digital? Om det är 1 medlemskap = 1 biljett ni är ute efter går det väl alldeles utmärkt att införa en sådan regel online.
Användarvisningsbild
mforce
Inlägg: 535
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av mforce »

Att folk inte köper 6 plåtar och lägger ut på blocket
Varför skulle man inte kunna köpa 6 plåtar och lägga ut på blocket bara för att förturen är fysisk snarare än digital? Om det är 1 medlemskap = 1 biljett ni är ute efter går det väl alldeles utmärkt att införa en sådan regel online.
Visst kan man göra det. Men det är mer besvär att göra så. Färre kommer nog att göra det eftersom man måste befinna sig i Stockholm.

Håller med om att 1 biljett per medlemskap är rimligt och skulle kunna lösa problemet.
joisch
Inlägg: 5
Blev medlem: 2019-04-11

Re: Biljettråden

Inlägg av joisch »

Ingen vänlig själ som har någon eller några biljetter över till match 6? Skicka gärna Pm isåfall!
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2295
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av crike »

Pratas mycket om försäljning på Blocket, är det ett reellt issue? Kollar jag nu så finns ingen där, kanske fanns fler för några dagar sen men kan ju omöjligt ha varit en väsentlig andel. Visst om det legat 1000 biljetter till salu men det tvivlar jag på.

Jag tror inte fysisk närvaro löser det (om det fortsatt är 6 biljetter). Tror att det är ytterst få som ej är belägna på orten där evenemanget är som försöker kränga i andra hand, det är iaf min tro.

Jag tycker inte det är fel med 6 biljetter, en familj ska förstås (om dom lyckas komma i rätt tid) få köpa biljetter. Alla som vill ska däremot inte tro att dom kan få biljetter till en SM-final, det ska helst inte vara så att alla kan få biljetter till en grundseriematch heller men tyvärr är inte trycket så hårt.

Jag förstår om man som utomsocknes (är själv sådan) inte köper ett säsongskort men då riskerar man helt enkelt att missa festen.

Slut grina och sluta försöka lägga skulden på Djurgården Hockey.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Biljettråden

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Den enda vettiga lösningen är att biljetten blir personlig och sällskapet som man köpt biljett åt måste gå in tillsammans. Dock tror jag inte detta är ett så stort problem som vissa ska få det till, har man så mycket fritid att man gör sig besväret att bli medlem i JK/DIF bara för att eventuellt kunna kränga vidare biljetter senare är man nästan värd den där extra pengen. Jag vill iaf tro att om man är riktig DIF så vill man infinna sig på den största matchen på 10 år och inte göra sig av med biljetten bara för att tjäna några hundra extra.

Det stora haveriet i det hela är att man kunde ställa sig i kö en bra stund innan kl 10, något som enligt texten på hemsidan inte skulle vara möjligt.

FRAMÅT DIF!
Användarvisningsbild
agne
Inlägg: 296
Blev medlem: 2012-12-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av agne »

crike skrev:Pratas mycket om försäljning på Blocket, är det ett reellt issue? Kollar jag nu så finns ingen där, kanske fanns fler för några dagar sen men kan ju omöjligt ha varit en väsentlig andel. Visst om det legat 1000 biljetter till salu men det tvivlar jag på.

Jag tror inte fysisk närvaro löser det (om det fortsatt är 6 biljetter). Tror att det är ytterst få som ej är belägna på orten där evenemanget är som försöker kränga i andra hand, det är iaf min tro.

Jag tycker inte det är fel med 6 biljetter, en familj ska förstås (om dom lyckas komma i rätt tid) få köpa biljetter. Alla som vill ska däremot inte tro att dom kan få biljetter till en SM-final, det ska helst inte vara så att alla kan få biljetter till en grundseriematch heller men tyvärr är inte trycket så hårt.

Jag förstår om man som utomsocknes (är själv sådan) inte köper ett säsongskort men då riskerar man helt enkelt att missa festen.

Slut grina och sluta försöka lägga skulden på Djurgården Hockey.
Vidareförsäljning av biljetter är ett problem, ja. 6 biljetter per medlem är för mycket. Alla i en familj ska inte få gå bara för en är medlem. Hur vanligt är det med en familj på 6 personer? Inte så väldigt vanligt. https://www.scb.se/sv_/hitta-statistik/ ... hushallet/

Så släpp sargen och kom in i matchen.
Kom hem Marcus!
Praetori
Inlägg: 13749
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Biljettråden

Inlägg av Praetori »

crike skrev:Pratas mycket om försäljning på Blocket, är det ett reellt issue? Kollar jag nu så finns ingen där, kanske fanns fler för några dagar sen men kan ju omöjligt ha varit en väsentlig andel. Visst om det legat 1000 biljetter till salu men det tvivlar jag på.
Just blocket skall nog ses som generellt för andrahandsförsäljningen. En snabb googling ger vid handen att det fortfarande är något hundratal plåtar eller två som ligger ut på nätet på diverse ställen. Lär ha varit flera hundra för ett par dagar sedan men nej det är ju inte Springsteen-nivå inom hockeyn men fortfarande surt att det förekommer då matchen i princip sålde slut på förköp (dvs bara medlemmar).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar