Film- och bildtråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av seppuko »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Vill minnas att Kyle Klubertanz (Stavning?) blev rätt hårt åtgången.

Sedan används ord som fittor, horor osv på detta forum med jämna mellanrum även utan degradering.

Visst, videon är osmaklig, men att kasta sten i glashus är sällan en bra sak.
Ja verkligen. Man borde göra en worst-of samling av detta forum bara för att påminna att vi kan höja oss massor med snäpp också innan vi börjar kasta sten i glashus. Dock har denna säsong hållt ett högre snäpp totalt sett.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Praetori »

Lee Harvey Oswald skrev:”Icke tillräkneliga” finns inom alla föreningar.
Skulle vilja se (eller inte) detta forum den dagen då DIF ger Aik en hjälpande knuff uppåt i seriesystemet, samtidigt som vi själva degraderas.
Dvs, ett helt unikt helvetes-scenario

Då hade vi fått stänga ned
Det kan inte inträffa med det nya systemet annat än om vi skulle hamna i direktmatcherna mot varandra. Klarar vi inte nedflyttningsplats nästa år så är det bäst av 7 mot något allsvenskt gäng som gäller och så länge gnaget inte slutar etta eller tvåa i grundserien eller går och vinner den sk "slutspelsserien" (alternativt slutar utanför topp 8 i AS) så är det en risk man får räkna med redan nästa år.

Nu hoppas man ju att vi kommer att ta SHL med storm redan första säsongen och kanske till och med klarar oss till slutspel men man vet ju aldrig.

I övrigt så skulle det vara klockrent om någon quoteminer skulle gå igenom forumet och gräva upp all gammal skit som folk skrivit och sätta det i kontext. Det har varit jävligt hårda ord som inte modererats i vissa lägen.
Klart att man måste få gnälla på lag och organisation i viss mån men rena övertramp även om de sker i vredesmod är fan inte snyggt. -vi är inte gnaget utan lite finare lite bättre.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Raus
Inlägg: 866
Blev medlem: 2008-10-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Östermalm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Raus »

Det räcker med att gå in på aikforum.se och läsa tråden "best of Djurgårdsforum".
Vi var inga änglar här på forumet när vi åkte ur.
Losing all hope was freedom.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av sensei »

Raus skrev:Det räcker med att gå in på aikforum.se och läsa tråden "best of Djurgårdsforum".
Vi var inga änglar här på forumet när vi åkte ur.
Orkar du direktlänka?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
Janos
Inlägg: 183
Blev medlem: 2013-04-24
Ort: Hell

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Janos »

sensei skrev:
Raus skrev:Det räcker med att gå in på aikforum.se och läsa tråden "best of Djurgårdsforum".
Vi var inga änglar här på forumet när vi åkte ur.
Orkar du direktlänka?
http://www.aikforum.se/ovrigt/blandat/b ... orum-3788/
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

ciirree skrev:
sthlm1891 skrev:
mforce skrev:
DIF_Soldier skrev:
På vad sätt är detta annorlunda mot när vi åkte ur, där det förekom personhot mot spelare och Boltenstern? Eller "de väl valda orden" efter första derbyt mot AIK efter Owuyas miss?

"Vi é inte aik". Hm... I den aspekten, är du verkligen helt säker?

Lätt nu att sitta och peka och garva, men folk här gjorde EXAKT samma sak när vi åkte ur.
Tar lite udden av det, tycker du inte?
För att inte tala om hetsjakten mot Järlefelt. Visst, han var inte bra, men att förfölja en människa på det viset...
Nej, det finns lika goda kålsupare i våra led.
Ja tyvärr får man säga att vi var exakt likadana när vi åkte ut så..
"Vi"? Njea. Dem som var såna får verkligen prata för sig själva. Jag betedde mig inte så och tänker inte förknippas med såna heller. "Vi" är att dra alla över en kant.

OBS. Säger INTE att jag är perfekt. Men jag minns hur jag betedde mig när vi åkte ur. Jag va deppig, använde aldrig såna ord som i den videon.
Det gällde intte på individbasis. Jag talar om den illusion som finns kollektivt bland Djurgårdare att vi hanterar saker och ting bättre än i aik-led; "lite finare, lite bättre" etc, när faktumet är att det i båda läger förekommer exakt samma typer av psykbryt och idioti när det går åt helvete, för att vi blott är människor med olika indoktrinerade lagsympatier.

Om du frågar mig personligen vad jag gör när sånt inträffar? Observerar och skäms som en hund för att behöva vara en del av det hela som Djurgårdare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5553
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Vikas »

Anonyma internetforum har aldrig varit samhällets kollektiva intelligensreserv. Spelar ingen roll om det gäller sport, politik eller husdjur.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Vikas skrev:Anonyma internetforum har aldrig varit samhällets kollektiva intelligensreserv. Spelar ingen roll om det gäller sport, politik eller husdjur.
Har du läst Aftonbladets kommentatorfält någon gång? Där är allting kopplat till ens facebook. Skillnad? Don't think so. Anonymitet är inte upphovet till idiotiska utspel - idiotiska värderingar är upphovet.

I övrigt är jag dig enig.
Säg den glädje som varar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Praetori »

Raus skrev:Det räcker med att gå in på aikforum.se och läsa tråden "best of Djurgårdsforum".
Vi var inga änglar här på forumet när vi åkte ur.
Någon på AIKs Forum skrev:Capcash 2012-03-27 21:24:11

"Undra hur många råttor och annat löst folk som sitter på vårt forum och njuter nu? Well.. njut så länge ni kan era inavlade bönder, DIF kommer tillbaka och då blir det JÄVLIGT synd om er!"
Orakel! :lol:
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Salas »

Givetvis finns det internethuliganer på alla forum, men det förändrar inte det faktum om att det kan förgylla ens kväll av att läsa det så länge som det inte handlar om ens eget lag förstås :wink:
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Salas skrev:Givetvis finns det internethuliganer på alla forum, men det förändrar inte det faktum om att det kan förgylla ens kväll av att läsa det så länge som det inte handlar om ens eget lag förstås :wink:
Mjo, det förändrar faktum ganska enormt. Hur går logiken i huvudet annars?

Förresten. Någon som sitter på ett klipp och vet vet vilken match under Viasat-sändning vi låg under tidigt och Säcken tog timeout och man fick höra hans snack? Var det returmötet mot gnaget eller var det i grundserien?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av seppuko »

DIF_Soldier skrev:
Salas skrev:Givetvis finns det internethuliganer på alla forum, men det förändrar inte det faktum om att det kan förgylla ens kväll av att läsa det så länge som det inte handlar om ens eget lag förstås :wink:
Mjo, det förändrar faktum ganska enormt. Hur går logiken i huvudet annars?

Förresten. Någon som sitter på ett klipp och vet vet vilken match under Viasat-sändning vi låg under tidigt och Säcken tog timeout och man fick höra hans snack? Var det returmötet mot gnaget eller var det i grundserien?
Var det en hemmamatch? Annars har jag inget minne av det. Enda minnet jag har är någon gång Tony tog timeout och bara sa typ kör, kosta vad det kosta vill.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av minalman »

seppuko skrev:
DIF_Soldier skrev:
Salas skrev:Givetvis finns det internethuliganer på alla forum, men det förändrar inte det faktum om att det kan förgylla ens kväll av att läsa det så länge som det inte handlar om ens eget lag förstås :wink:
Mjo, det förändrar faktum ganska enormt. Hur går logiken i huvudet annars?

Förresten. Någon som sitter på ett klipp och vet vet vilken match under Viasat-sändning vi låg under tidigt och Säcken tog timeout och man fick höra hans snack? Var det returmötet mot gnaget eller var det i grundserien?
Var det en hemmamatch? Annars har jag inget minne av det. Enda minnet jag har är någon gång Tony tog timeout och bara sa typ kör, kosta vad det kosta vill.
Det var efter att gnaget gjort 0-2 i hemmaderbyt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
förevigtdjurgården
Inlägg: 4325
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Sv: Film- och bildtråden

Inlägg av förevigtdjurgården »

minalman skrev:
seppuko skrev:
DIF_Soldier skrev:
Salas skrev:Givetvis finns det internethuliganer på alla forum, men det förändrar inte det faktum om att det kan förgylla ens kväll av att läsa det så länge som det inte handlar om ens eget lag förstås :wink:
Mjo, det förändrar faktum ganska enormt. Hur går logiken i huvudet annars?

Förresten. Någon som sitter på ett klipp och vet vet vilken match under Viasat-sändning vi låg under tidigt och Säcken tog timeout och man fick höra hans snack? Var det returmötet mot gnaget eller var det i grundserien?
Var det en hemmamatch? Annars har jag inget minne av det. Enda minnet jag har är någon gång Tony tog timeout och bara sa typ kör, kosta vad det kosta vill.
Det var efter att gnaget gjort 0-2 i hemmaderbyt.
Yes, det var 0-2 i hemmaderbyt som fick Säcken att ta timeouten.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Patrik_N
Inlägg: 59
Blev medlem: 2007-03-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Alingsås

Re: Film- och bildtråden

Inlägg av Patrik_N »

Möjligt att nån redan länkat, men på SVT:s Öppet arkiv finns lite skön nostalgi:

http://www.oppetarkiv.se/video/1910623/ ... ockey-1990
Skriv svar