Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
joppe
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-26

Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av joppe »

Jag såg en underhållande ES match mellan DIF-Modo som förövrigt vanns av DIF med 4-1. Jag stannade kvar för att se en J 20 match mellan Dif -AIK. timmen efter. Vilken fart och fläck, rolig hockey. Man kan kostatera att tillväxten ser god ut. Roligt att se så unga spelare som född 1991 dominera, Josefsson ,Wallen mycket duktiga. Eriksson född 90 har fått chansen i A-Laget likaså Carl Gustafsson 89:a . Jag tror att DIf inom ett par år har fått ett antal spelare som spelar i elitserien, från sitt egna junorled. Detta måste vara en ekonomiskfullträff, istället för att köpa in dyra utlänska importer. Fortsätt ge fjunisarna chansen, jag tror ni är på rätt väg :D :D :D

Djurgårdare i alla väder
joppe
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-26

duktiga juniorer

Inlägg av joppe »

Kolla juniorernas hemsida!!

Vill ni se rolig hockey! GRATIS! :lol:
Kolla junior matcherna.
Användarvisningsbild
Bladman
Inlägg: 146
Blev medlem: 2006-05-10
Säsongskort: Ja
Ort: Rönninge

Re: duktiga juniorer

Inlägg av Bladman »

joppe skrev:Kolla juniorernas hemsida!!

Vill ni se rolig hockey! GRATIS! :lol:
Kolla junior matcherna.
Det känns som att vi måste fixa något bra sammarbete med någon Allsvenskklubb för att ge de mest lovande juniorerna en chans att lära sig spela seniorhockey innan de blir inkastade i Djurgården. Borde gynna både oss och spelarna.

Sätt de mest lovande junisarna att få spela ett år i allsvenskan för att sedan komma till A-laget.
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: duktiga juniorer

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Bladman skrev:
joppe skrev:Kolla juniorernas hemsida!!

Vill ni se rolig hockey! GRATIS! :lol:
Kolla junior matcherna.
Det känns som att vi måste fixa något bra sammarbete med någon Allsvenskklubb för att ge de mest lovande juniorerna en chans att lära sig spela seniorhockey innan de blir inkastade i Djurgården. Borde gynna både oss och spelarna.

Sätt de mest lovande junisarna att få spela ett år i allsvenskan för att sedan komma till A-laget.
Visst är det så. Tyvärr drar de väl de som blir riktigt bra till andra klubbar.
joppe
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-26

Re: duktiga juniorer

Inlägg av joppe »

Jag håller med, något måste göras för att behålla duktiga juniorer kvar i dif:s organisation.
6st. J 20 spelare har stuckit över till USA, Canada bara under denna säsong, det är kanske inte den bästa utvecklingen, men det måste ges attraktiva möjligheter i Dif:s organisation.
Juniorerna måste slussas in i seniorhockeyn på på ett bra sätt!

Åldersgruppen födda 1991 har t.e.x 6 st. spelare på hockeyförbundets elitcamp för uttagning till landlaget.
Stömberg, eriksen, Josefsson, Cellin, Ackered, Wallen.

Ingen annan förening har så många lovande juniorer på denna höga nivå.
Jag tror att vissa av dessa kommer att spela seniorhockey, eller träna med seniorer senast om 2 år!
Om inte Dif har en möjlighet att ges dessa en bra matchning kommer andra klubbar att hålla sig framme. Har man utbildat duktiga spelare så måste man skörd sin egen skörd.
DIF: Lycka till med era framtida spelarinvesteringar, d.v.s juniorerna :D
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Re: duktiga juniorer

Inlägg av Rocker »

joppe skrev:Jag håller med, något måste göras för att behålla duktiga juniorer kvar i dif:s organisation.
6st. J 20 spelare har stuckit över till USA, Canada bara under denna säsong, det är kanske inte den bästa utvecklingen, men det måste ges attraktiva möjligheter i Dif:s organisation.
Juniorerna måste slussas in i seniorhockeyn på på ett bra sätt!

Åldersgruppen födda 1991 har t.e.x 6 st. spelare på hockeyförbundets elitcamp för uttagning till landlaget.
Stömberg, eriksen, Josefsson, Cellin, Ackered, Wallen.

Ingen annan förening har så många lovande juniorer på denna höga nivå.
Jag tror att vissa av dessa kommer att spela seniorhockey, eller träna med seniorer senast om 2 år!
Om inte Dif har en möjlighet att ges dessa en bra matchning kommer andra klubbar att hålla sig framme. Har man utbildat duktiga spelare så måste man skörd sin egen skörd.
DIF: Lycka till med era framtida spelarinvesteringar, d.v.s juniorerna :D
Men å andra sidan så kan man inte ta upp alla lovande juniorer i seniorlaget. Nu har de senaste säsongerna vi valt att satsa på Bengan (som har en speltsil som inte är allt för vanlig) och Engqvist (som jag anser kommer bli elitseriens bästa defensiva center i en inte allt för avlägsen framtid). Vi har också satsat på två målisar i Owuya och Ridderwall. Något snack om att vi inte tar hand om juniorerna köper jag inte, tycker DIF sköter det bra.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Frasse »

Nu är det ju så att "Bengan" inte är egen prudukt utan han kommer ifrån Väsby.
Visst han fick plast i A-laget som junior men som sagt inte ifrån de egna leden.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
joppe
Inlägg: 4
Blev medlem: 2007-11-26

Jag hörde att juniorerna Josefsson & Wallen

Inlägg av joppe »

Jag hörde att juniorena josefsson och Wallen endast 16 år, tränar med A - Laget.
Dom har tydligen imponerat! Kul...........

Hoppas att fler får möljigheten :)
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Då får vi väl hälsa Alexander Jirhage, Andréas Kristof och Johan Ekelund väkommna till Djurgårdens IF.

Ska (som vanligt) bli intressant att följa Juniorerna kommande säsong.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av jensa öhling »

Jacob Josefsson imponerar enormt i pågående JVM. Bara hoppas man tecknar kontrakt med honom nu. Skulle vara trist att tappa en sådan talang. Henrik Eriksson går också bra i turneringen, men han är ju kontrakterad.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Ingen mer Jacob Josefsson i detta JVM. :(

http://hockeysverige.se/news_show_jacob ... ?id=486904
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

blocco skrev:Ingen mer Jacob Josefsson i detta JVM. :(

http://hockeysverige.se/news_show_jacob ... ?id=486904
Mycket tråkigt, speciellt om det är av familjeskäl.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Frasse »

I dagens Svenska Dagbladet kan man läsa följande om Djurgårdens fjärde-line.

Kul att juniorerna uppmärksammas i media.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
136_Djurgårdare
Inlägg: 829
Blev medlem: 2007-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av 136_Djurgårdare »

Intressant med den nya 93an Christian Hägg. Verkar vara den största talangen på mycket länge som kommer till DIF, Fredrik Weigel och Wallén i all ära. Det som skiljer Christian från Wagge och Wallén är att den här killen har presterat i seniorhockey på en relativt hög nivå innan junior åldern. Jag menar 15 mål och 21 poäng totalt som 14 åring! Det är nästan skrämande bra. Det är ungefär vad Andreas Engqvist kom upp i som 17 åring på samma nivå. Tar Djurgården hand om Christian på rätt sätt (övertygad att dem gör det) så har vi en ny storspelare på gång. Om grabben har rätt inställning och själv vill så klart.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Re: Kul med alla duktiga juniorer

Inlägg av Sidney Crosby »

Tycker vi borde försöka locka hit Pontus Gulldén ifrån Frölunda. Ingen stor chans kanske men jag känner han personligen, så kanske om jag tjatar på honom ;) Han är förövrigt brorson till den gamla brottaren Christer Gulldén, och bror till handbollsspelaren Isabelle Gulldén. Han var med i TV-Pucken iår han också. Även Erik Blomgren är duktig, även han Frölunda.
Skriv svar