Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2231
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Glory1 »

pulverapa skrev:Tror ni Holtz får några byten senare i vinter? Om killen fortsätter jobba hårt så tror jag han har alla möjligheter att få chansen redan i vinter. William Nylander, som var en exceptionell talang var ju uppe och styrde PP redan som 16-åring på seniornivå. Fan vad kul att vi har en kille som Holtz i våra led! Lycka till Alexander!
Skrev det här i säsongen 18/19 tråden. Tror och hoppas också han får några matcher. Kanske ev möjlighet till att bli uttagen till JVM?

Kod: Markera allt

https://www.youtube.com/watch?v=4poh9K1ebQU

Tror ni Holtz kan knipa åt sig en plats under säsongen? Ett brutalt bra skott, fina händer, bra passningar, smart hittar rätt ytor osv. Det enda som man verkar kunna klanka ner lite på är skridskoåkningen som inte är dålig men inte heller direkt bra. Delad fyra i poängligan i Hlinka Cup som underårig och 8 poäng på 11 matcher i J20 redan förra säsongen.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

Holtz var aktuell för att spela Brynäsmatchen men Robban tyckte det var lite för tajt sen han kommit hem från Hlinkaturneringen enligt Abrahamsson på sportbladet.
Så han lär nog få spela en del i a-laget redan denna säsong. Jonte kan ju missa lite matcher i början och Ågren kanske inte är i matchform än. Så det lär finnas öppningar.
Frågan är väl hur många säsonger han blir kvar om han går högt i draften 2020. Kanske nästa säsong(19/20) är hans enda riktiga säsong i a-laget.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Grabben från Söder »

Hur stor är sannolikheten att han går 1:a i draften?
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

Grabben från Söder skrev:Hur stor är sannolikheten att han går 1:a i draften?
Låg. Av det dussin svenskar som kan vara aktuella skulle jag säga att chansen är ganska god (internt då) men det finns en hel uppsjö men lovande kanadicker och jänkare i samma åldersspann som visade upp sig under bland annat Hlinka och han är ju inte Dahlin även om han är lovande. Men det är väldigt tidigt att säga.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:
Grabben från Söder skrev:Hur stor är sannolikheten att han går 1:a i draften?
Låg. Av det dussin svenskar som kan vara aktuella skulle jag säga att chansen är ganska god (internt då) men det finns en hel uppsjö men lovande kanadicker och jänkare i samma åldersspann som visade upp sig under bland annat Hlinka och han är ju inte Dahlin även om han är lovande. Men det är väldigt tidigt att säga.
Men ändå rätt hög. Sett rankingar där han är topp-3 på flera stycken. Då känns det som nordamerikaner ofta blir lite övervärderade i så tidigt stadie.
Men två år kvar och mycket kan hända. Men han kommer gå högt(förmodligen topp-10 Eller högre) om han inte stagnerar helt.
Skidlöparn
Inlägg: 2330
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Praetori skrev:
Grabben från Söder skrev:Hur stor är sannolikheten att han går 1:a i draften?
Låg. Av det dussin svenskar som kan vara aktuella skulle jag säga att chansen är ganska god (internt då) men det finns en hel uppsjö men lovande kanadicker och jänkare i samma åldersspann som visade upp sig under bland annat Hlinka och han är ju inte Dahlin även om han är lovande. Men det är väldigt tidigt att säga.
Men ändå rätt hög. Sett rankingar där han är topp-3 på flera stycken. Då känns det som nordamerikaner ofta blir lite övervärderade i så tidigt stadie.
Men två år kvar och mycket kan hända. Men han kommer gå högt(förmodligen topp-10 Eller högre) om han inte stagnerar helt.
Det verkar vara ganska enfälligt om att Lafrenière kommer gå först som läget är nu. Men det är ju två år kvar, så då hinner mycket hända.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... lafreniere
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9396
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jim Morrison »

Holtz har gjort sin första träning med a-laget. Vore kul att få se honom i en match på försäsongen. Imorgon mot Linköping?

https://www.difhockey.se/play/video/35285978
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Holtz har gjort sin första träning med a-laget. Vore kul att få se honom i en match på försäsongen. Imorgon mot Linköping?

https://www.difhockey.se/play/video/35285978
Lite matcher borde han få. Chansen blev ju tyvärr mindre med Widing i truppen. Men vi ska förhoppningsvis spela mycket och behöver rotera då med tanke på SHL och CHL.

Skulle vara spännande och se vilken nivå han håller på seniornivå redan nu.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Gissar att största frågetecknet är den fysiska delen. Är ju inga duvungar han möter i närkamperna.

Annars är det väl bara att kasta in honom ikväll. Resultatet spelar ingen roll.
4 segrar kvar
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av pulverapa »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Gissar att största frågetecknet är den fysiska delen. Är ju inga duvungar han möter i närkamperna.

Annars är det väl bara att kasta in honom ikväll. Resultatet spelar ingen roll.
Nu har jag inte sett Holtz någonting, utan jag går bara på vad jag fått sagt till mig, samt vad jag kan läsa mig till - men han verkar vara stor för sin ålder. Visst smäller det mer i seniorhockeyn, men han har alla förutsättningar redan nu vad jag hört och läst.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9396
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Jim Morrison »

Holtz är reggad till CHL-truppen. Yngsta spelaren i turneringen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Puckey »

Jim Morrison skrev:Holtz är reggad till CHL-truppen. Yngsta spelaren i turneringen.
Skönt att vi slapp tyskt motstånd.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2231
Blev medlem: 2011-03-10

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Glory1 »

pulverapa skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Gissar att största frågetecknet är den fysiska delen. Är ju inga duvungar han möter i närkamperna.

Annars är det väl bara att kasta in honom ikväll. Resultatet spelar ingen roll.
Nu har jag inte sett Holtz någonting, utan jag går bara på vad jag fått sagt till mig, samt vad jag kan läsa mig till - men han verkar vara stor för sin ålder. Visst smäller det mer i seniorhockeyn, men han har alla förutsättningar redan nu vad jag hört och läst.
Såhär ser han ut bredvid några NHL-stjärnor
Praetori
Inlägg: 13697
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av Praetori »

Har vevat lite video på kaffematchen och Björnfot är ruggigt lovande. Skridskostark och körde verkligen i ett fint och jämnt tempo igenom alla sina byten.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7127
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Tråden som rör allt runt vårt U16,J18 samt J20 lag

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:Har vevat lite video på kaffematchen och Björnfot är ruggigt lovande. Skridskostark och körde verkligen i ett fint och jämnt tempo igenom alla sina byten.
Håller med. Så härligt att kliva in första SHL matchen och våga hålla i pucken och utmana. Kunde ha valt att spela enkelt, men inte då. Den här nya backgenerationen är riktigt rolig att titta på.
Hoppas han får fortsatt förtroende på onsdag. Dels för att han var bra, men det sätter också press på Bobo, Bernhardt och Jeppe att steppa upp om de vill ha speltid.
4 segrar kvar
Skriv svar