Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Johanneshov
Inlägg: 242
Blev medlem: 2019-04-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av Johanneshov »

Daniel942 skrev: Sweet Caroline var borta fr.o.m igår som tur är.
Noterade det. Skönt! :lol:
Manijock
Inlägg: 7615
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Frågetråden

Inlägg av Manijock »

Stora problem i DIF-leden som vanligt :lol: Helvete spelas en dålig låt i pausen, vi är DIF, vi är större än så.... Många tycker det är kul att sjunga lite i Sweet Caroline för att det är en klassisk allsångslåt. Inte direkt DIF-stämpel, men en människo-dito. Låt folk sjunga och va glada. Föredrar helt klart sådan musik framför den där fruktansvärda house-pipponet som studsar fram och tillbaka hela grundserien och ibland fortfarande lallas igång. Bara för att det är enda sättet att få en DIF-publik att kunna hålla takten hyfsat :lol:
Praetori
Inlägg: 13546
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Stora problem i DIF-leden som vanligt :lol: Helvete spelas en dålig låt i pausen, vi är DIF, vi är större än så.... Många tycker det är kul att sjunga lite i Sweet Caroline för att det är en klassisk allsångslåt. Inte direkt DIF-stämpel, men en människo-dito. Låt folk sjunga och va glada. Föredrar helt klart sådan musik framför den där fruktansvärda house-pipponet som studsar fram och tillbaka hela grundserien och ibland fortfarande lallas igång. Bara för att det är enda sättet att få en DIF-publik att kunna hålla takten hyfsat :lol:
Tycker det kan vara ett smart drag. Dra en känd låt så att även ovant folk lättar på stämbanden och sjunger med. Då vågar de ta i lite under ramsorna sedan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Morwiin
Inlägg: 691
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Frågetråden

Inlägg av Morwiin »

Bara jag som inte kan se Video intervjuerna på dem nya spelarna / tränarna ? Finns ju inte ens på arkivet :&
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Morwiin skrev:Bara jag som inte kan se Video intervjuerna på dem nya spelarna / tränarna ? Finns ju inte ens på arkivet :&
Ligger under spelartrupp på startsidan. Finns både herr och då..

Undrade samma sak. Fanns ingen annanstans heller.
Morwiin
Inlägg: 691
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Frågetråden

Inlägg av Morwiin »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Morwiin skrev:Bara jag som inte kan se Video intervjuerna på dem nya spelarna / tränarna ? Finns ju inte ens på arkivet :&
Ligger under spelartrupp på startsidan. Finns både herr och då..

Undrade samma sak. Fanns ingen annanstans heller.
Aha, inte konstigt att man inte hittade det :O Tack så mycket :).
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7032
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Frågetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Herr och Dam ska det va. :D
Autocorrect i all ära, men det kan verkligen bli epic fail istället.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Mitten på Maj och inte hört ett ord om att förlänga säsongskorten. Typ en månad senare än vanligt. Jag minns för några år sedan när vi kunde köpa direkt efter säsongens sista match var spelad. Kanske man sitter och funderar på prissättningen?
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Mitten på Maj och inte hört ett ord om att förlänga säsongskorten. Typ en månad senare än vanligt. Jag minns för några år sedan när vi kunde köpa direkt efter säsongens sista match var spelad. Kanske man sitter och funderar på prissättningen?
Kommunikationen efter säsongen har varit för dålig. Både hur man presenterar nya spelare och info om säsongskort och förlängning. Nu har(hade) vi en positiv våg att rida på. Ta vara på den!

Alla som gick på en slutspelsmatch borde fått erbjudande på mail/sms om säsongskort redan nu! Utnyttja det positiva med fullsatt slutspel!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7941
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

När släpps säsongskorten upp för övriga? Jag kommer ju att förlänga men jag vill se vad prisskillnaden är mot övriga sektioner då jag kanske vill byta upp mig.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Frågetråden

Inlägg av Doyle »

Nån av Er forum proffs som har bättre koll än mig gällande publika ispremiären för laget denna säsong? Enl SHL:s info går DIF på öppen träning för fans med autografskrivning den 1 augusti 17.30. Har dock inte sett nån som helst info om detta på DIF-hockeys hemsida. :shock:
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Frågetråden

Inlägg av ciirree »

Doyle skrev:Nån av Er forum proffs som har bättre koll än mig gällande publika ispremiären för laget denna säsong? Enl SHL:s info går DIF på öppen träning för fans med autografskrivning den 1 augusti 17.30. Har dock inte sett nån som helst info om detta på DIF-hockeys hemsida. :shock:
Finns på denna länk:
https://www.difhockey.se/artikel/k5fyaj ... la-koll-pa

16 Augusti enligt DIF, vilket borde stämma.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Frågetråden

Inlägg av Doyle »

Så här står det på SHL:s officiella info om ispremiärer:

Djurgårdens IF
Klockan 17.30 den första augusti bjuder Djurgården in till öppen träning och presentation av samtliga spelare. Träningen beräknas hålla på i en timme och sedan blir det autografskrivning.

Djurgården möter Almtuna på bortais i sin första match den 11 augusti. Den 25 augusti möter Djurgården All Stars Stockholm i Globen. Stockholmarnas SHL-premiär sker i Kinnarps Arena mot HV71 den 16 september.
Manijock
Inlägg: 7615
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Frågetråden

Inlägg av Manijock »

Doyle skrev:Så här står det på SHL:s officiella info om ispremiärer:

Djurgårdens IF
Klockan 17.30 den första augusti bjuder Djurgården in till öppen träning och presentation av samtliga spelare. Träningen beräknas hålla på i en timme och sedan blir det autografskrivning.

Djurgården möter Almtuna på bortais i sin första match den 11 augusti. Den 25 augusti möter Djurgården All Stars Stockholm i Globen. Stockholmarnas SHL-premiär sker i Kinnarps Arena mot HV71 den 16 september.
Det måste vara fjolårets premiärer.
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Frågetråden

Inlägg av Doyle »

OK, Tack :D
Skriv svar