Frågetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt illa att jag fortfarande inte fått mitt kort medans andra fick redan förra veckan.

Ja jag vet att man kan få dom digitalt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5841
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Daniel942 »

Mattias_87 skrev:Riktigt illa att jag fortfarande inte fått mitt kort medans andra fick redan förra veckan.

Ja jag vet att man kan få dom digitalt.
Ja riktigt illa att just du inte fått något.
DIF!
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7936
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av Mattias_87 »

Daniel942 skrev:
Mattias_87 skrev:Riktigt illa att jag fortfarande inte fått mitt kort medans andra fick redan förra veckan.

Ja jag vet att man kan få dom digitalt.
Ja riktigt illa att just du inte fått något.
Hur många fler har inte fått sitt nu? Jag börjar bli rädd att mitt är borttappat med tanke på att vissa fick för nästan 2 veckor sedan nu.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7111
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Frågetråden

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev:
Daniel942 skrev:
Mattias_87 skrev:Riktigt illa att jag fortfarande inte fått mitt kort medans andra fick redan förra veckan.

Ja jag vet att man kan få dom digitalt.
Ja riktigt illa att just du inte fått något.
Hur många fler har inte fått sitt nu? Jag börjar bli rädd att mitt är borttappat med tanke på att vissa fick för nästan 2 veckor sedan nu.
Ta upp luren och ring.
Säg den glädje som varar
DIFJKPG
Inlägg: 8
Blev medlem: 2019-02-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av DIFJKPG »

När vet vi något om Björnfot? Någon som har koll på när vi får besked från NHL?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Frågetråden

Inlägg av Puckey »

DIFJKPG skrev:När vet vi något om Björnfot? Någon som har koll på när vi får besked från NHL?
Det finns inte något exakt datum, utan gallringar görs i truppen under försäsongen. Är man junior och under kontrakt i Europa ska man återvända om man ställs utan för truppen.

Det finns också en gräns på 10 matcher i NHL, varefter rookie-kontraktet börjar räknas. Många klubbar ger därför unga talanger ett par matcher i början av säsongen, för att därefter utvärdera om det är värt att bränna ett år på rookie-kontraktet, eller om de ska stå på tillväxt i Europa.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Frågetråden

Inlägg av emilin »

Finns det någon som vet var man kan se hela avtackning av Ahlén, på Cmore gick man ju inte med allt.
EspenK
Inlägg: 8727
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Frågetråden

Inlägg av EspenK »

Inte så politiskt korrekt kanske... men måste damernas nyheter ligga i samma flöde som herrarnas på hemsidan? Så sjukt irriterande.

Hade helst sett en egen länk till damhockeyn men det är väl inte PK. Två helt olika sporter enligt mig och många andra.
mb81
Inlägg: 8645
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Inte så politiskt korrekt kanske... men måste damernas nyheter ligga i samma flöde som herrarnas på hemsidan? Så sjukt irriterande.

Hade helst sett en egen länk till damhockeyn men det är väl inte PK. Två helt olika sporter enligt mig och många andra.
Det är väl bara strunta i att läsa om det inte intresserar dig.
EspenK
Inlägg: 8727
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Frågetråden

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Inte så politiskt korrekt kanske... men måste damernas nyheter ligga i samma flöde som herrarnas på hemsidan? Så sjukt irriterande.

Hade helst sett en egen länk till damhockeyn men det är väl inte PK. Två helt olika sporter enligt mig och många andra.
Det är väl bara strunta i att läsa om det inte intresserar dig.
Förvisso. Dock vet jag få elitlag som delar flöde med sina damlag. Förstår inte varför vi ska trolla med det. Gör inte damlaget mer populära.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Frågetråden

Inlägg av captcash »

EspenK skrev:Inte så politiskt korrekt kanske... men måste damernas nyheter ligga i samma flöde som herrarnas på hemsidan? Så sjukt irriterande.

Hade helst sett en egen länk till damhockeyn men det är väl inte PK. Två helt olika sporter enligt mig och många andra.
Håller med, retar mig oerhört på när jag ser en nyhet om "skada" eller nått, så är det damlaget och inte herrarna det gäller. Släng in basket och boxning oxo när ni ändå är igång, ung lika mkt koppling till DIF herr-hockey som damerna har...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8645
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:
mb81 skrev:
EspenK skrev:Inte så politiskt korrekt kanske... men måste damernas nyheter ligga i samma flöde som herrarnas på hemsidan? Så sjukt irriterande.

Hade helst sett en egen länk till damhockeyn men det är väl inte PK. Två helt olika sporter enligt mig och många andra.
Det är väl bara strunta i att läsa om det inte intresserar dig.
Förvisso. Dock vet jag få elitlag som delar flöde med sina damlag. Förstår inte varför vi ska trolla med det. Gör inte damlaget mer populära.
Fast om damlaget får mer exponering så gör det att fler ändå får upp ögonen för dem. Är man inte intresserad är det väldigt lätt att scrolla förbi. Ration med antalet nyheter herr kontra damlag är med stor majoritet för herrrlaget.

De flesta klubbar som har ett damlag har väl delat flöde? Jag följer de flesta SHL-lag på twitter och tycker jag får massa nyheter om Brynäs eller Luleås damer till exempel.

Nåt som är störigare isf är ju all jävla eshl som ska hamna i ens feed.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4408
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Frågetråden

Inlägg av captcash »

Fast rent krasst så är det exakt samma koppling mellan DIF herrlag i hockey och eSport eller damhockey... dvs 0!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
mb81
Inlägg: 8645
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Frågetråden

Inlägg av mb81 »

captcash skrev:Fast rent krasst så är det exakt samma koppling mellan DIF herrlag i hockey och eSport eller damhockey... dvs 0!
Nja det är två olika sporter. Jag har väl egentligen inte så mycket mot esporten heller men ibland när man går genom sin feed så är det mer esport än hockey.
Dock postar inte DIF så mycket utan andra lag som står för det. Just nu på hemsidan är det 4 herr-nyheter, 2 damnyheter(de hade dessutom match idag) och en esportnyhet. Står dessutom vad det gäller om det är herr eller dam.
Jag tänker iaf att det är ett väldigt lätt sätt att göra att damerna får exponering utan att det kostar nåt extra. Sen kan man välja själv om man vill läsa eller ej. Det är ändå DIF-hockeys hemsida inte DIF-herrhockey.
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Frågetråden

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Fast rent krasst så är det exakt samma koppling mellan DIF herrlag i hockey och eSport eller damhockey... dvs 0!
DIFs damer spelar en oerhört underhållande hockey och jag har fan, rent ärligt, sett mer topplock ryka under dammatcherna än i SHL.
Gillar man hockey med känslor kan jag varmt rekommendera J20 och DIF SDHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar