Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Inlägg: 13543
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... yforbundet

Tommy Boustedt verkar ju ha lämnat förbundet, tror ni han kan vara tilltänkt som ny VD?
Hoppas inte. Det behövs någon med analytisk skalle och med näringslivserfarenhet men med hjärtat på rätt ställe.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17429
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Sen är han ju bajare. Även om han jobbat inom Djurgården förut.
Matcher är ett nödvändigt ont för att få fram stats.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Frankie »

Puckey skrev:
Frankie skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... yforbundet

Tommy Boustedt verkar ju ha lämnat förbundet, tror ni han kan vara tilltänkt som ny VD?
Gillar Boustedt skarpt, och vet att han hade en informell roll i att Robban plockades in - men ser också att hans kunnighet, starka vilja och enorma erfarenhet bäddar för en maktkamp mellan honom och Jocke den dagen deras åsikter går isär. Sen är ju frågan hur hans relation till övriga hockeysverige ser ut efter stormen på förbundet.

Ser gärna Boustedt i Djurgården igen, men hellre som sportchef den dagen Jocke väljer att gå vidare. Fram till dess ser jag hellre någon med en bakgrund inom näringslivet som VD.
Praetori skrev:Hoppas inte. Det behövs någon med analytisk skalle och med näringslivserfarenhet men med hjärtat på rätt ställe.
SirDIFalot skrev:Sen är han ju bajare. Även om han jobbat inom Djurgården förut.

Ok, har dålig koll på hans analytiska förmåga och kontakter men även om hans hjärta ligger hos någon annan förening. Minns att jag tyckte han var helt ok på tränarbänken iaf, sen att han bänkade mer än alla i laget. Undrar om han gör det i dagsläget med?
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

SHL har skrivit ett nytt långtidsavtal med C-more. Jag tror man skrev just nu för att faktiskt säkra upp ekonomin för SHL-klubbarna denna säsong. Jag tror alla klubbar kommer få ett förskott som tas från framtida utbetalningar. Lite synd om framtida SHL-klubbar, alltså nuvarande allsvenska klubbar om det blir så.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Härligt TV-avtal faktiskt. Upp till 65 miljoner per klubb/säsong är riktigt jävla bra.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7029
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev:Härligt TV-avtal faktiskt. Upp till 65 miljoner per klubb/säsong är riktigt jävla bra.
Så är det.
Blir viktigt att hänga kvar i SHL.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Imorgon kommer besked om hur mycket av RF-pengarna som vi(och alla andra klubbar får). 1 miljard ska fördelas. Hur mycket tror ni går till shl-klubbarna? Bör väl bli max 8-10 mille/klubb.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev:Imorgon kommer besked om hur mycket av RF-pengarna som vi(och alla andra klubbar får). 1 miljard ska fördelas. Hur mycket tror ni går till shl-klubbarna? Bör väl bli max 8-10 mille/klubb.
Oj. Riktigt svårt att gissa. Men eftersom hockeyn fick en del i våras så tror jag vi kan få 5-6 miljoner kanske.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:
mb81 skrev:Imorgon kommer besked om hur mycket av RF-pengarna som vi(och alla andra klubbar får). 1 miljard ska fördelas. Hur mycket tror ni går till shl-klubbarna? Bör väl bli max 8-10 mille/klubb.
Oj. Riktigt svårt att gissa. Men eftersom hockeyn fick en del i våras så tror jag vi kan få 5-6 miljoner kanske.
Det var dock endast för matcher i slutspelet. Nu är det för denna säsong. Sen ska väl pengarna som jag fattat det fördelas mer jämlikt och mer till breddidrott. Vilket jag tycker är bra. Vi borde inte hoppas på allt för mycket.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Nu är fördelningen klar från RIF iallafall. Hockeyn får 195 miljoner. SHL lär ju ta hälften. Så ca 7 miljoner i stöd kan vi väl räkna med.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Nu är fördelningen klar från RIF iallafall. Hockeyn får 195 miljoner. SHL lär ju ta hälften. Så ca 7 miljoner i stöd kan vi väl räkna med.
Du var rätt på det. 7,8 mille får vi.

Frölunda 10,8 miljoner kronor

Färjestad: 9,3 miljoner kronor

Växjö Lakers: 8,8 miljoner kronor

Djurgården: 7.8 miljoner kronor

HV 71: 7,6 miljoner kronor

Brynäs: 7,5 miljoner kronor

Leksand: 7,2 miljoner kronor

Örebro: 6,5 miljoner kronor.

Luleå: 6,4 miljoner kronor

Linköping: 5,9 miljoner kronor

Malmö Redhawks: 5,8 miljoner kronor

Rögle: 5,7 miljoner kronor

Skellefteå AIK: 5 miljoner kronor

Oskarshamn: 2,4 miljoner kronor

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -far-mest/
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 7939
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Ungefär vad jag förväntat mig förutom att Växjö hamnade så högt upp... det förvånar mig.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Ungefär vad jag förväntat mig förutom att Växjö hamnade så högt upp... det förvånar mig.
De ska ha väldigt mycket intäkter i deras restauranger som jag fattat det.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 540
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Hepsnastian »

Vad baseras kompensationen på? Alltså vad är det som gör att klubbarna får så olika? /Mvh en som inte fattar.
mb81
Inlägg: 8649
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

Hepsnastian skrev:Vad baseras kompensationen på? Alltså vad är det som gör att klubbarna får så olika? /Mvh en som inte fattar.
Om jag fattat rätt så inkomstbortfall. Så klubbar med i vanliga fall stor inkomst för till exempel biljetter, restauranger, osv får mest. Sen är det väl ändå bara en lien del mot vad man i vanliga fall får.
Skriv svar