Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Vi gör vinst även denna säsong trots coronan. Resultatet av coronan lär dock visa sig som mest kommande säsonger gissar jag på.

https://hockeynews.se/articles/14636/?f ... RclFX7GMG0
Imponerande att kunna gå plus utan slutspel efter ännu en skadefylld säsong, förmodar att framförallt Rämö kostade oss en hel del.
DIFLuWi
Inlägg: 2474
Blev medlem: 2018-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av DIFLuWi »

Inte helt svårt att tolka tillsättningen av Jocke som tf VD som ett sätt att spara pengar.
Kan VD-posten motsvara en spelare i Dick/Bulan-klass?

Oavsett en bra nödlösning, sålänge Jocke håller ihop och balanserar arbetet ordentligt.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av ciirree »

Valet av Jocke som tf VD är inte dåligt. Däremot är jag inte helt komfortabel med att låta en person sköta två så pass stora uppgifter paralellt.
Något kommer ju bli lidande.

Edit: Ok, jag vet inget om VD's arbetsuppgifter men jag -antar- att det är väldigt påfrestande sålänge man inte har en egen firma på typ två anställda.
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Valet av Jocke som tf VD är inte dåligt. Däremot är jag inte helt komfortabel med att låta en person sköta två så pass stora uppgifter paralellt.
Något kommer ju bli lidande.

Edit: Ok, jag vet inget om VD's arbetsuppgifter men jag -antar- att det är väldigt påfrestande sålänge man inte har en egen firma på typ två anställda.
Nä det är verkligen inte ultimat. Men under en kortare period ska det nog inte vara någon jättefara. Jag känner att det är en bättre lösning än att stressa fram något just nu iaf.

Väldigt bra att vi förlängt med Jocke till 2023.
m0ng00se
Inlägg: 1475
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av m0ng00se »

inte riktigt med på det här med posterna men kollar man sidan med personal så har vi ju en vice VD i KG Stoppel. Varför kan inte han gå in som tf VD tills coronabilden klarnar? Varför ska Jocke gå in på den posten, känns som han borde vara fullskiten med jobb inför säsongen ändå med allt vad det innebär att vara Sportchef.

sen står det att han utöver tf VD och sportchef även ska vara klubbdirektör!? Är det nån ny befattning eller ingick den titeln i Jennys VD post?

Missförstå mig rätt, tror säkert Jocke fixar det där galant, lite orolig bara att sitta på 2 (3?) stora poster samtidigt blir lite väl övermäktigt även för den bäste
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1631
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av jsson »

Bara det här inte blir en soppa likt Challe 2.0
mb81
Inlägg: 8656
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av mb81 »

https://hockeynews.se/articles/14702/

Jocke tackade nej till att bli VD men just under rådande läge gick han in. Känns riktigt bra att han förlängde som sportchef. Det är svårt att hitta riktigt bra sportchefer.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:https://hockeynews.se/articles/14702/

Jocke tackade nej till att bli VD men just under rådande läge gick han in. Känns riktigt bra att han förlängde som sportchef. Det är svårt att hitta riktigt bra sportchefer.
Det är upp till styrelsen att lösa ny VD. Jocke som tf funkar nog bra över en kortare tid. Speciellt som läget ser ut just nu.
Däremot skulle jag gärna se att man lyfter in en VD med bra kopplingar till näringslivet framöver.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Med tanke på att samtliga myndigheter nu oroar sig för en andravåg av covid19 lär det ju bli spel inför tomma läktare om inte SHL och lagen agerar kraftfullt för att åtminstone få någon form av publik.

Mer än ett fåtal matcher utan publik kommer innebära ekonomisk katastrof för i princip samtliga SHL-klubbar. Även om man lyckas med undantag och kör isolerade sektion om 49 pers per sektion (som exempel) så borde det innebära miljonförluster. Frågan är hur Svenska hockeyföreningar skall överleva överhuvudtaget om detta fortsätter.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8094
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Mattias_87 »

Det borde ju gå och göra en lösning med att skärma av platser och sådant som Filmstaden ska göra med sina biosalonger. Kanske tillåta säsongare att gå med fri sittning? Max 20% beläggning och sedan lira i Globen eller något.
Avskaffa tre mot tre.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:Det borde ju gå och göra en lösning med att skärma av platser och sådant som Filmstaden ska göra med sina biosalonger. Kanske tillåta säsongare att gå med fri sittning? Max 20% beläggning och sedan lira i Globen eller något.
Jo men överlever någon SHL-klubb med mindre än 50% publik?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Det borde ju gå och göra en lösning med att skärma av platser och sådant som Filmstaden ska göra med sina biosalonger. Kanske tillåta säsongare att gå med fri sittning? Max 20% beläggning och sedan lira i Globen eller något.
Jo men överlever någon SHL-klubb med mindre än 50% publik?
Blir det en publikfri säsong gäller ju förmodligen detsamma världen över. Tror att spelarna helt enkelt får anpassa sina löner därefter med en kollektiv sänkning till dess att publik tillåts.
Praetori
Inlägg: 13720
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev:
Praetori skrev:
Mattias_87 skrev:Det borde ju gå och göra en lösning med att skärma av platser och sådant som Filmstaden ska göra med sina biosalonger. Kanske tillåta säsongare att gå med fri sittning? Max 20% beläggning och sedan lira i Globen eller något.
Jo men överlever någon SHL-klubb med mindre än 50% publik?
Blir det en publikfri säsong gäller ju förmodligen detsamma världen över. Tror att spelarna helt enkelt får anpassa sina löner därefter med en kollektiv sänkning till dess att publik tillåts.
Det finns ju många klubbar med enorma kassor ute i världen. Jag tror inte spelarna kan tänka sig att lira för småslantar och dessutom är det ju istid och material som skall betalas. Av hela omsättningen på runt 80-millar är ju dryga 50 miljoner personalkostnader och med drygt 1m i vinst i år får man ju räkna med dryga 30m i övriga kostnader (arena osv).

Dessutom har ju förbundet med all tydlighet visat att kraven kring elitlicensen inte går att förhandla kring, oavsett corona (lex Karlskrona) så någonting måste göras och det måste göras nu, inte i September för det är inga hockeyföreningar i Sverige som sitter med 80-100 millar i eget kapital. De flesta kommer inte ens upp i hälften.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5850
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av Daniel942 »

Om man bortser från ekonomi och annat viktigt och bara utgår från vår syn som supportrar - vad anser ni om en säsong utan folk på läktarna?

Jag har Frölunda borta färskt i minnet och om fotboll är tråkigt utan publik, ja då är hockey 10 gånger tråkigare utan den intensiteten som det ger med publik.
Jag skulle personligen hellre se att man INTE spelar nånting innan publik tillåts igen.
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17486
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Djurgårdens ekonomi/organisation/styrelse

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:Om man bortser från ekonomi och annat viktigt och bara utgår från vår syn som supportrar - vad anser ni om en säsong utan folk på läktarna?

Jag har Frölunda borta färskt i minnet och om fotboll är tråkigt utan publik, ja då är hockey 10 gånger tråkigare utan den intensiteten som det ger med publik.
Jag skulle personligen hellre se att man INTE spelar nånting innan publik tillåts igen.
Då rullar inga TV-pengar utöver att inga publikintäkter kommer in och klubbarna konkar.

Samma anledning till att fotbollen var tvunget att komma igång.
Expert.
Skriv svar